Jakmile si pracovníci zvýší kvalifikaci, začnou podniky sklízet ovoce a budou svědky exploze produktivity, protože programy budou plně fungovat.
Známky hromadné rezignace se nezpomalují. To znamená, že udržení talentů a spokojenosti zaměstnanců bude přetrvávající výzvou i v roce 2022. Vzhledem k tomu, že zaměstnanci si stále více cení kariérního růstu, řešení spočívá v investicích do zvyšování kvalifikace, ale okamžitá návratnost bude nějakou dobu trvat.
Mezi udržením talentů a zvyšováním kvalifikace pracovníků existuje pozitivní korelace. 72 % pracovníků tvrdí, že by je práce více bavila, kdyby jejich společnost zvýšila investice do vzdělávání, a 69 % se domnívá, že by byli ve své práci spokojenější. Zdá se, že jde o situaci, kdy „zabijete dvě mouchy jednou ranou“. Nejenže podniky mohou těžit z výhod vyškolené pracovní síly, ale mohou si také udržet své nejlepší talenty.
To sice může být pravda, ale podniky, které se pustí do programů zvyšování kvalifikace, musí počítat s počátečním poklesem produktivity. Může existovat pocit naléhavosti udržet si talenty, ale zvyšování kvalifikace vyžaduje čas. Poskytování příležitostí ke školení zaměstnanců je rozhodující pro udržení pracovníků, kteří upřednostňují kariérní růst, avšak umožnit jim strávit čas učením je nezbytné pro zajištění toho, že budou poskytovat přidanou hodnotu.
Při pohledu do příštího roku musí vedoucí pracovníci podniků, kteří aktivují programy zvyšování kvalifikace, nejen předvídat tento pokles produktivity, ale také mít připravena opatření, která mu budou čelit. Zde je to, co by měli mít při přípravě na paměti.
ÚROVEŇ PRODUKTIVITY MŮŽE KLESNOUT – A TO JE V POŘÁDKU

Zvyšování kvalifikace je proces, který vyžaduje čas. Tyto programy vyžadují určitou míru nasazení, protože se obvykle skládají z několika modulů, testů a certifikačních procesů. V důsledku toho budou muset zaměstnanci odvrátit svou pozornost od každodenních povinností, aby se mohli plně vzdělávat a rozvíjet. Například velký maloobchodní řetězec plánoval přibližně 25% pokles produktivity, zatímco zaměstnanci se věnovali zvyšování kvalifikace do nových rolí, které byly pro jejich nový moderní provozní model IT klíčové. Když společnost PwC před několika lety investovala 3 miliardy dolarů do zvyšování kvalifikace, část z této částky měla pokrýt čas, kdy byli zaměstnanci odváděni od klientského servisu a přesouváni do učeben.
I když se půlroční pokles produktivity může zdát skličující, vyplatí se. Jakmile se pracovníci zdokonalí, začnou podniky sklízet ovoce a budou svědky exploze produktivity, jakmile se programy naplno rozběhnou. Vyškolení zaměstnanci se cítí posíleni, aby mohli vykonávat svou práci a přispívat k růstu podniku. A nejen to, zaměstnanci jsou díky tomu spokojenější. 71 % pracovníků, kteří si zvýšili kvalifikaci, uvedlo, že školicí programy vedly k větší spokojenosti s prací.
SDĚLUJTE HODNOTU

Aby bylo možné bojovat proti tomuto poklesu produktivity, bude třeba, aby si všichni členové vedení uvědomili změny, které se chystají. A musí být schopni obhajovat přínosy zvyšování kvalifikace navzdory případnému krátkodobému poklesu produktivity.
Při zavádění programů zvyšování kvalifikace budou muset podniky zajistit, aby jejich členové vedení dokázali přenést hodnotu technologie, do které investují, a přínos školení do všech odvětví podniku. To znamená, že vedoucí pracovníci se budou muset naučit plynně ovládat technologie, aby byli schopni vysvětlit výhody, které přinášejí, navzdory počátečnímu poklesu produktivity, který mohou vyvolat.
Padesát čtyři % všech zaměstnanců bude muset do roku 2022 zvýšit své dovednosti, aby vyhověli měnícím se pracovním požadavkům, a vedoucí pracovníci budou muset být v čele zavádění programů zvyšování kvalifikace. Jakmile se tyto změny rozběhnou a produktivita se sníží, mohou vedoucí pracovníci zmírnit případnou skepsi nebo pochybnosti aktivní komunikací se zaměstnanci. To znamená, že budou působit jako instruktoři a poskytovat návod, proč jsou tyto programy životně důležité, jak mohou prospět firmě a jak mohou posunout osobní kariéru.
UPŘEDNOSTNĚTE PROGRAMY PRO DOBROU POHODU

Buďte si vědomi. Vaši zaměstnanci se nebojí rezignovat. Ve skutečnosti 65 % zaměstnanců v současné době hledá novou práci. Jednoduše řečeno, pokud zaměstnanec nedostává od své role to, co chce, pravděpodobně se poohlédne jinde.
Podniky budou muset vytáhnout všechny trumfy, aby si udržely své talenty, zejména s klesající úrovní produktivity. Jedním z přínosů zvyšování kvalifikace je udržení a poskytnutí příležitostí k růstu talentů, ale je také velmi důležité poskytnout zaměstnancům příležitosti k osvěžení.
Vzhledem k tomu, že zaměstnanci žonglují jak se školicími programy, tak se svými každodenními úkoly, měly by podniky vytvořit jasné programy dobré pohody, které se skládají z flexibilních pracovních rozvrhů, volna, které zabrání vyhoření, a možností dohnat zpožděnou dovolenou. PwC nabízí zaměstnancům „chráněný čas“, kdy se mohou odpojit od práce a obnovit se. Společnost zjistila, že to nejen posiluje osobní pohodu, ale také pomáhá udržet vysoký výkon.
Pokud zaměstnancům poskytnete příležitost investovat do své pohody, umožníte jim, aby se vrátili do práce s chutí postoupit v kariéře prostřednictvím zvyšování kvalifikace a také s motivací vyniknout ve svých vlastních povinnostech. To je nezbytnou součástí kompenzace očekávaného poklesu produktivity, k němuž dochází v důsledku zvyšování kvalifikace.
Zvyšování kvalifikace bude zásadním faktorem v boji proti velké rezignaci. Vedoucí pracovníci se musí zasazovat o investice potřebné do zvyšování kvalifikace, a to navzdory případnému počátečnímu poklesu produktivity, a poskytovat zaměstnancům příležitosti k investicím do jejich blahobytu. Nakonec může dojít ke zpomalení produktivity, což však povede pouze k inteligentnějším, produktivnějším a spokojenějším zaměstnancům.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























