3 důvody, proč je prodej Activision Blizzard společnosti Microsoft mistrovským tahem
Nabídka společnosti Microsoft (NASDAQ:MSFT) na koupi Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI) za 68,7 miliardy dolarů nemohla přijít v lepší dobu, a to nikoli kvůli právním sporům, kterým společnost čelí kvůli obviněním z diskriminačních praktik na pracovišti.
Zpráva o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí ukazuje, že společnost pravděpodobně čekal těžký rok 2022.
Zde je několik důvodů, proč tato dohoda dává po posledních výsledcích společnosti Activision Blizzard větší smysl.
1. Prodeje hry Call of Duty klesají
Hra Call of Duty byla po většinu pandemie hlavním motorem růstu společnosti. V roce 2021 vygenerovala 36 % celkových rezervací společnosti Activision Blizzard – což je ne-GAAP (upravený) ukazatel příjmů. Čísla však nelžou: tato franšíza dosáhla svého vrcholu a je na ústupu.
Společnost nezveřejňuje konkrétní tržby z této franšízy, ale zveřejnila, že celkový počet čistých rezervací pro Call of Duty na konzolích a PC v posledním čtvrtletí meziročně klesl. Investoři z toho mohou vinit nižší prodeje hry Call of Duty: Vanguard, která vyšla v listopadu. Společnost Activision rovněž upozornila na „nižší angažovanost“ v bezplatném titulu Warzone.
Zdroj: Pexels.com
V důsledku slabých prodejů v nejvýznamnějším franšízovém segmentu společnosti poklesly celkové rezervace společnosti ve čtvrtém čtvrtletí meziročně o 18 % na 2,5 miliardy dolarů, zatímco provozní peněžní tok se snížil o 42 %.
Někteří fanoušci vyjádřili na sociálních sítích nespokojenost se stavem Call of Duty a zdá se, že tito hráči přecházejí k jiným hrám. Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU) v rámci segmentu Activision, který zahrnuje hru Call of Duty, dosáhl ve čtvrtletí, které skončilo v březnu loňského roku, vrcholu 150 milionů jmen a od té doby v každém čtvrtletí klesal.
Počet uživatelů Activisionu by v blízké budoucnosti pravděpodobně nadále klesal, což by vytvářelo tlak na příjmy a výsledky společnosti v oblasti rezervací.
S poklesem Call of Duty společnosti Activision výrazně chybí katalyzátory krátkodobého růstu. Vydání hry Diablo Immortal je naplánováno na první polovinu roku 2022, ale je pochybné, že tento mobilní titul může společnost v tomto roce táhnout. Mobilní hry mohou být z hlediska monetizace hráčů tvrdým oříškem.
Zdroj: Call Of Duty
Celkově mají vývojářské týmy letos co dělat, aby hráče zaujaly vydáváním nových aktualizací pro stávající hry. To vnáší do podnikání společnosti Activision v nejbližší době další nejistotu.
3. Výběr peněz ve správný čas
Čtvrté čtvrtletí společnosti Activision Blizzard ukazuje, jak důležitý je pro ni nyní odkup společností Microsoft. Vzhledem k nedostatku nových her, které by v nejbližší době podpořily růst, neměli účastníci trhu důvod posílat akcie výše. Očekávání analytiků, že upravené tržby v roce 2022 vzrostou o 6,8 %, byla ve skutečnosti možná na velkorysé straně.
Pokud bude akvizice schválena regulačními orgány, bude Microsoft integrovat Activision Blizzard v polovině roku 2023 v pravý čas. Společnost Activision prozradila, že pracuje na zatím neoznámené, ale zcela nové franšíze, což zavazuje pěknou mašli právě včas, aby Microsoft mohl začít zpeněžovat hluboký katalog videoher a franšíz společnosti Activision.
Zdroj: Pixabay.com
Současná cena akcií společnosti Activision je o 22 % vyšší než uzavírací cena den před zveřejněním zprávy o akvizici. Je zřejmé, že akcionáři přijdou o případné dlouhodobé zisky, které by mohli realizovat, ale tyto zisky nejsou zaručeny. Vzhledem k krátkodobým problémům společnosti je mnoho akcionářů s nabídkou Microsoftu pravděpodobně spokojeno.
Pro generálního ředitele společnosti Activision Blizzard Bobbyho Koticka se tato dohoda jeví jako geniální tah na budování dědictví. Tato akvizice dává vykřičník třem desetiletím tržních výnosů od doby, kdy se stal generálním ředitelem. Investice 1 000 dolarů před 20 lety by dnes měla hodnotu 49 500 dolarů.
Zpráva o výsledcích hospodaření za čtvrté čtvrtletí ukazuje, že společnost pravděpodobně čekal těžký rok 2022.Zde je několik důvodů, proč tato dohoda dává po posledních výsledcích společnosti Activision Blizzard větší smysl.1. Prodeje hry Call of Duty klesajíHra Call of Duty byla po většinu pandemie hlavním motorem růstu společnosti. V roce 2021 vygenerovala 36 % celkových rezervací společnosti Activision Blizzard – což je ne-GAAP ukazatel příjmů. Čísla však nelžou: tato franšíza dosáhla svého vrcholu a je na ústupu.Společnost nezveřejňuje konkrétní tržby z této franšízy, ale zveřejnila, že celkový počet čistých rezervací pro Call of Duty na konzolích a PC v posledním čtvrtletí meziročně klesl. Investoři z toho mohou vinit nižší prodeje hry Call of Duty: Vanguard, která vyšla v listopadu. Společnost Activision rovněž upozornila na „nižší angažovanost“ v bezplatném titulu Warzone.Zdroj: Pexels.comV důsledku slabých prodejů v nejvýznamnějším franšízovém segmentu společnosti poklesly celkové rezervace společnosti ve čtvrtém čtvrtletí meziročně o 18 % na 2,5 miliardy dolarů, zatímco provozní peněžní tok se snížil o 42 %.2. Klesající počet hráčůChcete využít této příležitosti?Někteří fanoušci vyjádřili na sociálních sítích nespokojenost se stavem Call of Duty a zdá se, že tito hráči přecházejí k jiným hrám. Měsíční počet aktivních uživatelů v rámci segmentu Activision, který zahrnuje hru Call of Duty, dosáhl ve čtvrtletí, které skončilo v březnu loňského roku, vrcholu 150 milionů jmen a od té doby v každém čtvrtletí klesal.Počet uživatelů Activisionu by v blízké budoucnosti pravděpodobně nadále klesal, což by vytvářelo tlak na příjmy a výsledky společnosti v oblasti rezervací.S poklesem Call of Duty společnosti Activision výrazně chybí katalyzátory krátkodobého růstu. Vydání hry Diablo Immortal je naplánováno na první polovinu roku 2022, ale je pochybné, že tento mobilní titul může společnost v tomto roce táhnout. Mobilní hry mohou být z hlediska monetizace hráčů tvrdým oříškem.Zdroj: Call Of DutyCelkově mají vývojářské týmy letos co dělat, aby hráče zaujaly vydáváním nových aktualizací pro stávající hry. To vnáší do podnikání společnosti Activision v nejbližší době další nejistotu.3. Výběr peněz ve správný časČtvrté čtvrtletí společnosti Activision Blizzard ukazuje, jak důležitý je pro ni nyní odkup společností Microsoft. Vzhledem k nedostatku nových her, které by v nejbližší době podpořily růst, neměli účastníci trhu důvod posílat akcie výše. Očekávání analytiků, že upravené tržby v roce 2022 vzrostou o 6,8 %, byla ve skutečnosti možná na velkorysé straně.Pokud bude akvizice schválena regulačními orgány, bude Microsoft integrovat Activision Blizzard v polovině roku 2023 v pravý čas. Společnost Activision prozradila, že pracuje na zatím neoznámené, ale zcela nové franšíze, což zavazuje pěknou mašli právě včas, aby Microsoft mohl začít zpeněžovat hluboký katalog videoher a franšíz společnosti Activision.Zdroj: Pixabay.comSoučasná cena akcií společnosti Activision je o 22 % vyšší než uzavírací cena den před zveřejněním zprávy o akvizici. Je zřejmé, že akcionáři přijdou o případné dlouhodobé zisky, které by mohli realizovat, ale tyto zisky nejsou zaručeny. Vzhledem k krátkodobým problémům společnosti je mnoho akcionářů s nabídkou Microsoftu pravděpodobně spokojeno.Pro generálního ředitele společnosti Activision Blizzard Bobbyho Koticka se tato dohoda jeví jako geniální tah na budování dědictví. Tato akvizice dává vykřičník třem desetiletím tržních výnosů od doby, kdy se stal generálním ředitelem. Investice 1 000 dolarů před 20 lety by dnes měla hodnotu 49 500 dolarů.