Dlouhodobí investoři na trhu vědí, že korekce nabízí příležitost k nákupu kvalitních akcií za výhodné ceny. Nikdo nedokáže s jistotou předpovědět, jak dlouhá nebo hluboká korekce bude. Mělo by se vám však dařit, pokud investujete do kvalitních akcií, které plánujete držet dlouhodobě.
Akcie elektromobilů (EV) zaznamenaly v letošním roce výraznější korekci díky svému prudkému růstu v posledních několika letech. Akcie společnosti Rivian (NASDAQ:RIVN) se propadly o 64 % ze své historicky nejvyšší ceny a výrazně korigovaly také akcie předních výrobců automobilů, jako jsou Ford (NYSE:F) a Volkswagen (OTC:VWAGY).
Rivian
Společnost Rivian zahájila dodávky vozidel v září loňského roku a o svá elektrická vozidla projevila velký zájem. V současné době společnost vyrábí tři modely – pickup R1T, SUV R1S a dodávku. Pickup Rivian zatím získal vesměs pozitivní recenze. Automobilový magazín MotorTrend vybral model R1T pro ocenění Truck of the Year pro rok 2022.
Zdroj: Rivian.com
Díky osvědčeným výkonům svých vozidel nyní společnost potřebuje vyrábět a dodávat vozidla ve velkém. Není to tak snadné, jak se zdá, ale společnost Rivian již alespoň dodala kvalitní produkt. Přesněji řečeno, do konce loňského roku dodala 920 vozidel.
Navíc ani poptávka není pro společnost Rivian problémem. K 15. prosinci měla na své nákladní vozy a SUV dohromady více než 71 000 předběžných objednávek. Dále má počáteční objednávku na 100 000 dodávek od společnosti Amazon (NASDAQ:AMZN). Společnost Amazon rovněž vlastní 18,1% podíl ve společnosti Rivian, což naznačuje její závazek vůči zakázce a společnosti Rivian.
Poptávka po elektrických pickupech a dodávkách v současnosti převyšuje nabídku společnosti. To může platit ještě několik let, dokud výrobci elektromobilů nezvýší výrobu těchto vozidel. To může společnosti Rivian poskytnout příležitost, aby se na tomto konkurenčním trhu etablovala jako vážný dlouhodobý hráč.
Zdroj: Cnet.com
Ford
Akcie čistě elektrických společností mají výrazně vyšší ocenění než akcie tradičních výrobců automobilů. Za tímto rozdílem v ocenění stojí především nadšení investorů pro elektromobily spolu s přesvědčením, že elektromobily mohou ve srovnání s vozidly se spalovacími motory generovat vyšší marže.
Ačkoli toto přesvědčení může být do jisté míry správné, nebere v úvahu, že tradiční výrobci automobilů, jako je Ford, mají také určité výhody oproti novým společnostem vyrábějícím elektromobily. Ford má bohaté zkušenosti s výrobou v kapitálově náročném odvětví, které vyžaduje stovky různých dílů od stejného počtu různých dodavatelů. Ford se navíc těší hluboké loajalitě ke značce budované po desetiletí.
Zdroj: Unsplash.com
Ford již realizuje svou strategii elektrifikace. Do roku 2023 hodlá zvýšit kapacitu výroby elektromobilů na 600 000 vozů. Do roku 2030 chce automobilka vyrábět 40 až 50 % svých dodávek na elektrický pohon.
Společnost zaznamenává silnou poptávku po svých elektrických modelech. V roce 2021 Ford prodal 27 140 vozů Mustang Mach-E, což z něj činí druhé nejprodávanější elektrické SUV v USA, hned po Modelu Y společnosti Tesla. Podobně obrovský zájem kupujících zaznamenal i připravovaný elektrický pick-up F-150 Lightning. Společnost má na tento vůz již 200 000 rezervací a dodávky by měly začít na jaře. Celkově vzato by Ford mohl být jedním z hlavních příjemců pokračujícího přechodu na elektromobily.
Volkswagen
Volkswagen – druhý největší výrobce automobilů na světě – patří ke starším automobilkám, které investují do elektrifikace. Společnost vidí, že je to na zdi, a proto plánuje do roku 2026 vynaložit na elektrifikaci 52 miliard eur a očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích prodejů elektrická. Nedávné prodeje elektromobilů značky Volkswagen odrážejí její snahy o elektrifikaci. V roce 2021 společnost prodala více než 450 000 elektromobilů, což je o 95 % více než v roce 2020.
Zdroj: Unsplash.com
Cílem investic německé automobilky je nejen vyrábět kvalitní elektromobily, ale také je vyrábět s nízkými náklady. Jedním ze způsobů, jak toho chce společnost dosáhnout, je snížení nákladů na baterie. Plánuje vyrábět baterie ve vlastní režii a do roku 2030 zřídit v Evropě šest giga-továren s celkovou výrobní kapacitou 240 gigawatthodin (GWh). Volkswagen věří, že náklady na baterie se sníží mimo jiné díky úsporám z rozsahu.
Dlouhá historie, bohaté zkušenosti, rozsáhlé provozy a silná značka Volkswagenu mu umožňují uspět na trhu s elektromobily.
Dlouhodobí investoři na trhu vědí, že korekce nabízí příležitost k nákupu kvalitních akcií za výhodné ceny. Nikdo nedokáže s jistotou předpovědět, jak dlouhá nebo hluboká korekce bude. Mělo by se vám však dařit, pokud investujete do kvalitních akcií, které plánujete držet dlouhodobě.Akcie elektromobilů zaznamenaly v letošním roce výraznější korekci díky svému prudkému růstu v posledních několika letech. Akcie společnosti Rivian se propadly o 64 % ze své historicky nejvyšší ceny a výrazně korigovaly také akcie předních výrobců automobilů, jako jsou Ford a Volkswagen . RivianSpolečnost Rivian zahájila dodávky vozidel v září loňského roku a o svá elektrická vozidla projevila velký zájem. V současné době společnost vyrábí tři modely – pickup R1T, SUV R1S a dodávku. Pickup Rivian zatím získal vesměs pozitivní recenze. Automobilový magazín MotorTrend vybral model R1T pro ocenění Truck of the Year pro rok 2022.Zdroj: Rivian.comDíky osvědčeným výkonům svých vozidel nyní společnost potřebuje vyrábět a dodávat vozidla ve velkém. Není to tak snadné, jak se zdá, ale společnost Rivian již alespoň dodala kvalitní produkt. Přesněji řečeno, do konce loňského roku dodala 920 vozidel.Navíc ani poptávka není pro společnost Rivian problémem. K 15. prosinci měla na své nákladní vozy a SUV dohromady více než 71 000 předběžných objednávek. Dále má počáteční objednávku na 100 000 dodávek od společnosti Amazon . Společnost Amazon rovněž vlastní 18,1% podíl ve společnosti Rivian, což naznačuje její závazek vůči zakázce a společnosti Rivian.Chcete využít této příležitosti?Poptávka po elektrických pickupech a dodávkách v současnosti převyšuje nabídku společnosti. To může platit ještě několik let, dokud výrobci elektromobilů nezvýší výrobu těchto vozidel. To může společnosti Rivian poskytnout příležitost, aby se na tomto konkurenčním trhu etablovala jako vážný dlouhodobý hráč.Zdroj: Cnet.com
FordAkcie čistě elektrických společností mají výrazně vyšší ocenění než akcie tradičních výrobců automobilů. Za tímto rozdílem v ocenění stojí především nadšení investorů pro elektromobily spolu s přesvědčením, že elektromobily mohou ve srovnání s vozidly se spalovacími motory generovat vyšší marže.Ačkoli toto přesvědčení může být do jisté míry správné, nebere v úvahu, že tradiční výrobci automobilů, jako je Ford, mají také určité výhody oproti novým společnostem vyrábějícím elektromobily. Ford má bohaté zkušenosti s výrobou v kapitálově náročném odvětví, které vyžaduje stovky různých dílů od stejného počtu různých dodavatelů. Ford se navíc těší hluboké loajalitě ke značce budované po desetiletí.Zdroj: Unsplash.comFord již realizuje svou strategii elektrifikace. Do roku 2023 hodlá zvýšit kapacitu výroby elektromobilů na 600 000 vozů. Do roku 2030 chce automobilka vyrábět 40 až 50 % svých dodávek na elektrický pohon.Společnost zaznamenává silnou poptávku po svých elektrických modelech. V roce 2021 Ford prodal 27 140 vozů Mustang Mach-E, což z něj činí druhé nejprodávanější elektrické SUV v USA, hned po Modelu Y společnosti Tesla. Podobně obrovský zájem kupujících zaznamenal i připravovaný elektrický pick-up F-150 Lightning. Společnost má na tento vůz již 200 000 rezervací a dodávky by měly začít na jaře. Celkově vzato by Ford mohl být jedním z hlavních příjemců pokračujícího přechodu na elektromobily.VolkswagenVolkswagen – druhý největší výrobce automobilů na světě – patří ke starším automobilkám, které investují do elektrifikace. Společnost vidí, že je to na zdi, a proto plánuje do roku 2026 vynaložit na elektrifikaci 52 miliard eur a očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích prodejů elektrická. Nedávné prodeje elektromobilů značky Volkswagen odrážejí její snahy o elektrifikaci. V roce 2021 společnost prodala více než 450 000 elektromobilů, což je o 95 % více než v roce 2020.Zdroj: Unsplash.comCílem investic německé automobilky je nejen vyrábět kvalitní elektromobily, ale také je vyrábět s nízkými náklady. Jedním ze způsobů, jak toho chce společnost dosáhnout, je snížení nákladů na baterie. Plánuje vyrábět baterie ve vlastní režii a do roku 2030 zřídit v Evropě šest giga-továren s celkovou výrobní kapacitou 240 gigawatthodin . Volkswagen věří, že náklady na baterie se sníží mimo jiné díky úsporám z rozsahu.Dlouhá historie, bohaté zkušenosti, rozsáhlé provozy a silná značka Volkswagenu mu umožňují uspět na trhu s elektromobily.
Investiční banka KeyBanc Capital Markets obnovila pokrytí akcií technologického giganta Amazon a přidělila jim doporučení „nadvážit“ s cílovou cenou 300...