Co by mohla znamenat koupě Activision Blizzard společností Microsoft pro Electronic Arts?
Minulý měsíc oznámil technologický gigant Microsoft (NASDAQ:MSFT), že plánuje koupit jednoho z největších světových vydavatelů videoher, společnost Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI), za zhruba 69 miliard dolarů.
Ačkoli před uzavřením transakce je ještě nutné schválení regulačními orgány, koupě by se zapsala jako zdaleka největší akvizice v oblasti videoher všech dob.
Tato zpráva se projevila i v celém herním průmyslu, protože akcie několika dalších společností – včetně Electronic Arts (NASDAQ:EA), Take-Two Interactive a Nintenda – po tomto oznámení vzrostly. Zde je důvod, proč je to pro herní průmysl a zejména pro Electronic Arts tak důležitá událost.
Tlak společnosti Microsoft na hraní her
Než se budeme věnovat konkrétně společnosti Electronic Arts, stojí za to prozkoumat důvody, které stály za velkým nákupem společnosti Microsoft.
Zdroj: Unsplash.com
Společnost Microsoft je na herním trhu významným hráčem již od roku 2001, kdy představila vůbec první konzoli Xbox. Nyní je Microsoft u čtvrté generace konzole Xbox a nabízí dokonce komplexní online službu Xbox Gamepass. Gamepass je měsíční předplatné, které spojuje službu Xbox Live (živá služba umožňující hraní s přáteli) s neomezeným přístupem ke katalogu více než 100 streamovaných her. Microsoft se v současnosti chlubí více než 25 miliony předplatitelů služby Gamepass a generální ředitel Satya Nadella popsal své touhy po této online službě jako „Netflix pro hry“.
S ohledem na tyto ambice by velká nabídka Microsoftu na Activision Blizzard neměla být velkým překvapením. Je těžké vybudovat skutečně úspěšnou trojkovou hru od základů. Ukazuje se to rok co rok, kdy největší světové franšízy neustále obsazují přední místa v žebříčku celosvětových bestsellerů. Koupí společnosti Activision Blizzard získává Microsoft pod svou hlavičku některé z nejpopulárnějších světových franšíz, jako jsou Call of Duty a World of Warcraft, což by mohlo snadno obohatit jeho nabídku Gamepass.
Zdroj: Unsplash.com
Společnost Microsoft tímto nákupem v podstatě získává 400 milionů průměrných aktivních uživatelů měsíčně společnosti Activision Blizzard, pokladnici duševního vlastnictví a nárok na tvůrčí práva nejlepších herních studií na světě.
Jaký to může mít dopad na společnost Electronic Arts?
Společnost Electronic Arts (EA) je druhým největším americkým vydavatelem videoher a její obchodní model je dosti podobný obchodnímu modelu společnosti Activision Blizzard.
EA i Activision každoročně utratí miliardy dolarů za vývoj nových verzí stávajících sérií, protože vědí, že mají obrovskou základnu věrných zákazníků, kterým mohou prodávat. Obě firmy dnes také prodávají své hry především prostřednictvím digitálních kanálů a po celou dobu hraní jejich uživatelů vybírají další herní rezervace. Atraktivitu tohoto modelu popsal Satya Nadella během posledního konferenčního hovoru: „Ekonomika herních franšíz se také radikálně stává mnohem podobnější softwaru.“
Zdroj: Unsplash.com
Microsoft však není jedinou velkou společností, která se zajímá o hry. Amazon, Meta Platforms, Alphabet, Apple a dokonce i Netflix investovaly nebo projevily zájem o vstup do herního prostoru. A pro tyto společnosti asi není lepší čas než nyní, aby si k němu našly cestu.
Tím, že se Microsoft rozhodl získat jednoho z největších vydavatelů videoher na světě, dal všem ostatním společnostem zelenou k tomu, aby samy provedly akvizici. Jelikož je nepravděpodobné, že by jakákoli akvizice přesáhla cenu 69 miliard dolarů společnosti Activision, zdá se, že regulační orgány budou muset v zájmu spravedlnosti zaujmout ke schvalování přístup „všechno nebo nic“.
A protože jen několik vydavatelů je dostatečně velkých na to, aby tyto technologické giganty finančně posunuli, EA se zdá být nejlogičtějším kandidátem na akvizici.
Zdroj: Pexels.com
Co by měli akcionáři EA vědět
Přestože návrh společnosti Microsoft na převzetí Activision Blizzard přišel v době nátlaku, kupní cena byla stále o více než 45 % vyšší než cena, za kterou se Activision obchodoval na veřejných trzích. Z pohledu násobků oceňuje transakce společnost Activision Blizzard na něco málo přes 28násobek jejího provozního cash flow za posledních 12 měsíců. Ačkoli případná akvizice společnosti EA nemusí být totožná s akvizicí společnosti Activision, pokud by se při odkupu použil stejný násobek, znamenalo by to zhruba 40% prémii k současné tržní ceně společnosti EA.
Pokud se však žádná společnost nepokusí EA získat, investoři dnes stále získávají trvanlivý, rostoucí podnik v odvětví bohatém na vichry, jehož hodnota je 20násobkem provozního cash flow za posledních 12 měsíců. Jako akcionář se tedy mám z čeho těšit.
Ačkoli před uzavřením transakce je ještě nutné schválení regulačními orgány, koupě by se zapsala jako zdaleka největší akvizice v oblasti videoher všech dob.Tato zpráva se projevila i v celém herním průmyslu, protože akcie několika dalších společností – včetně Electronic Arts , Take-Two Interactive a Nintenda – po tomto oznámení vzrostly. Zde je důvod, proč je to pro herní průmysl a zejména pro Electronic Arts tak důležitá událost.Tlak společnosti Microsoft na hraní herNež se budeme věnovat konkrétně společnosti Electronic Arts, stojí za to prozkoumat důvody, které stály za velkým nákupem společnosti Microsoft.Zdroj: Unsplash.comSpolečnost Microsoft je na herním trhu významným hráčem již od roku 2001, kdy představila vůbec první konzoli Xbox. Nyní je Microsoft u čtvrté generace konzole Xbox a nabízí dokonce komplexní online službu Xbox Gamepass. Gamepass je měsíční předplatné, které spojuje službu Xbox Live s neomezeným přístupem ke katalogu více než 100 streamovaných her. Microsoft se v současnosti chlubí více než 25 miliony předplatitelů služby Gamepass a generální ředitel Satya Nadella popsal své touhy po této online službě jako „Netflix pro hry“.S ohledem na tyto ambice by velká nabídka Microsoftu na Activision Blizzard neměla být velkým překvapením. Je těžké vybudovat skutečně úspěšnou trojkovou hru od základů. Ukazuje se to rok co rok, kdy největší světové franšízy neustále obsazují přední místa v žebříčku celosvětových bestsellerů. Koupí společnosti Activision Blizzard získává Microsoft pod svou hlavičku některé z nejpopulárnějších světových franšíz, jako jsou Call of Duty a World of Warcraft, což by mohlo snadno obohatit jeho nabídku Gamepass.Zdroj: Unsplash.comSpolečnost Microsoft tímto nákupem v podstatě získává 400 milionů průměrných aktivních uživatelů měsíčně společnosti Activision Blizzard, pokladnici duševního vlastnictví a nárok na tvůrčí práva nejlepších herních studií na světě.Chcete využít této příležitosti?Jaký to může mít dopad na společnost Electronic Arts?Společnost Electronic Arts je druhým největším americkým vydavatelem videoher a její obchodní model je dosti podobný obchodnímu modelu společnosti Activision Blizzard.EA i Activision každoročně utratí miliardy dolarů za vývoj nových verzí stávajících sérií, protože vědí, že mají obrovskou základnu věrných zákazníků, kterým mohou prodávat. Obě firmy dnes také prodávají své hry především prostřednictvím digitálních kanálů a po celou dobu hraní jejich uživatelů vybírají další herní rezervace. Atraktivitu tohoto modelu popsal Satya Nadella během posledního konferenčního hovoru: „Ekonomika herních franšíz se také radikálně stává mnohem podobnější softwaru.“Zdroj: Unsplash.comMicrosoft však není jedinou velkou společností, která se zajímá o hry. Amazon, Meta Platforms, Alphabet, Apple a dokonce i Netflix investovaly nebo projevily zájem o vstup do herního prostoru. A pro tyto společnosti asi není lepší čas než nyní, aby si k němu našly cestu.Tím, že se Microsoft rozhodl získat jednoho z největších vydavatelů videoher na světě, dal všem ostatním společnostem zelenou k tomu, aby samy provedly akvizici. Jelikož je nepravděpodobné, že by jakákoli akvizice přesáhla cenu 69 miliard dolarů společnosti Activision, zdá se, že regulační orgány budou muset v zájmu spravedlnosti zaujmout ke schvalování přístup „všechno nebo nic“.A protože jen několik vydavatelů je dostatečně velkých na to, aby tyto technologické giganty finančně posunuli, EA se zdá být nejlogičtějším kandidátem na akvizici.Zdroj: Pexels.comCo by měli akcionáři EA vědětPřestože návrh společnosti Microsoft na převzetí Activision Blizzard přišel v době nátlaku, kupní cena byla stále o více než 45 % vyšší než cena, za kterou se Activision obchodoval na veřejných trzích. Z pohledu násobků oceňuje transakce společnost Activision Blizzard na něco málo přes 28násobek jejího provozního cash flow za posledních 12 měsíců. Ačkoli případná akvizice společnosti EA nemusí být totožná s akvizicí společnosti Activision, pokud by se při odkupu použil stejný násobek, znamenalo by to zhruba 40% prémii k současné tržní ceně společnosti EA.Pokud se však žádná společnost nepokusí EA získat, investoři dnes stále získávají trvanlivý, rostoucí podnik v odvětví bohatém na vichry, jehož hodnota je 20násobkem provozního cash flow za posledních 12 měsíců. Jako akcionář se tedy mám z čeho těšit.