Hospodářské výsledky společnosti Shopify: Sledujte nový výhled na rok 2022
Akcie společnosti Shopify (NYSE:SHOP) od konce roku 2021 prudce klesají, protože investoři se obávají zpomalení růstu technologické platformy pro elektronické obchodování.
Téměř 50% pokles by však odtud mohl znamenat tržní výnosy, pokud si firma udrží část působivé dynamiky, které se akcionáři těšili v posledních několika letech.
S touto myšlenkou se podívejme na několik ukazatelů, které je třeba sledovat v nadcházející zprávě o výsledcích společnosti Shopify, která bude zveřejněna ve středu 16. února.
Aktualizace podílu na trhu
Pandemie způsobila, že se tempo růstu společnosti Shopify zvýšilo, protože se dočasně více obchodovalo online. Společnost například v letech 2020 a 2021 zaznamenala několik čtvrtletí s více než 90% meziročním růstem.
Zdroj: Pexels.com
Vedoucí pracovníci uvedli, že prodejní období do konce září představuje normálnější prostředí. Tržby vzrostly o 46 % díky rostoucí základně obchodníků, vyšším objemům prodeje a zvýšeným výdajům za prémiové služby. „Ve třetím čtvrtletí se projevila síla setrvačníku společnosti Shopify“, uvedla koncem října finanční ředitelka Amy Shapero.
Vedení společnosti uvedlo, že čtvrté čtvrtletí bude pravděpodobně silné, i když Shopify přidá méně obchodníků ve srovnání s rekordním výsledkem z konce roku 2020. Podle analytiků z Wall Street by Shopify mělo dosáhnout tržeb ve výši zhruba 1,7 miliardy dolarů, což by znamenalo více než 70% nárůst.
Očekávejte, že podíl na trhu poroste v porovnání s velkými konkurenty, jako jsou Amazon (NASDAQ:AMZN) a eBay (NASDAQ:EBAY). „Očekáváme, že naše [objemy transakcí] ve čtvrtém čtvrtletí nadále porostou podstatně rychleji než trh elektronického obchodování,“ řekl Shapero investorům v říjnu.
Vedení společnosti tehdy varovalo před několika krátkodobými tlaky na peněžní toky a ziskovost, včetně skutečnosti, že prudce rostoucí zapojení platforem klesá ve srovnání s rokem 2020. Nepomáhají ani rostoucí náklady a problémy dodavatelského řetězce.
Zdroj: Unsplash.com
Přesto očekávejte, že Shopify vykáže působivou hrubou ziskovost, která bude mírně kompenzována rostoucími výdaji na platformě. Upravený provozní zisk se za prvních devět měsíců roku 2021 zvýšil na 18 % tržeb ve srovnání s 12 % o rok dříve. Tempo růstu se však ve třetím čtvrtletí prudce zpomalilo a v příštích několika čtvrtletích se může ještě zpomalit.
Tento pokles pomáhá vysvětlit, proč je řada investorů v poslední době vůči akciím konzervativnější. Není jasné, kde se ziskovost společnosti Shopify ustálí poté, co po většinu posledních dvou let skákala nahoru.
Výhled
Největším otazníkem před středeční zprávou je, zda generální ředitel Tobi Lütke a jeho tým vidí před sebou zářivý rok 2022. Dlouhodobý výhled managementu je pravděpodobně jasnější než kdykoli předtím, ale příštích 12 měsíců může být charakterizováno pomalejším růstem a rostoucími náklady.
Zdroj: Unsplash.com
Tyto faktory by býčí investiční tezi neublížily. Shopify koneckonců vynakládá více prostředků na svou platformu, aby zvládla rekordní zapojení. A prodejní trendy musely vždycky udělat krok zpět poté, co poptávka dupala online v prvních fázích pandemie.
Proto by investoři měli pokles akcií v posledních měsících považovat za příležitost k nákupu a ne za známku toho, že se firma potácí. Společnost Shopify získává podíl v odvětví, které bude pravděpodobně ještě mnoho let rychle růst, nehledě na dočasný pokles v době, kdy se svět vzpamatovává z pandemie.
Téměř 50% pokles by však odtud mohl znamenat tržní výnosy, pokud si firma udrží část působivé dynamiky, které se akcionáři těšili v posledních několika letech.S touto myšlenkou se podívejme na několik ukazatelů, které je třeba sledovat v nadcházející zprávě o výsledcích společnosti Shopify, která bude zveřejněna ve středu 16. února.Aktualizace podílu na trhuPandemie způsobila, že se tempo růstu společnosti Shopify zvýšilo, protože se dočasně více obchodovalo online. Společnost například v letech 2020 a 2021 zaznamenala několik čtvrtletí s více než 90% meziročním růstem.Zdroj: Pexels.comVedoucí pracovníci uvedli, že prodejní období do konce září představuje normálnější prostředí. Tržby vzrostly o 46 % díky rostoucí základně obchodníků, vyšším objemům prodeje a zvýšeným výdajům za prémiové služby. „Ve třetím čtvrtletí se projevila síla setrvačníku společnosti Shopify“, uvedla koncem října finanční ředitelka Amy Shapero.Vedení společnosti uvedlo, že čtvrté čtvrtletí bude pravděpodobně silné, i když Shopify přidá méně obchodníků ve srovnání s rekordním výsledkem z konce roku 2020. Podle analytiků z Wall Street by Shopify mělo dosáhnout tržeb ve výši zhruba 1,7 miliardy dolarů, což by znamenalo více než 70% nárůst.Očekávejte, že podíl na trhu poroste v porovnání s velkými konkurenty, jako jsou Amazon a eBay . „Očekáváme, že naše [objemy transakcí] ve čtvrtém čtvrtletí nadále porostou podstatně rychleji než trh elektronického obchodování,“ řekl Shapero investorům v říjnu.Chcete využít této příležitosti?Hotovost a financeVedení společnosti tehdy varovalo před několika krátkodobými tlaky na peněžní toky a ziskovost, včetně skutečnosti, že prudce rostoucí zapojení platforem klesá ve srovnání s rokem 2020. Nepomáhají ani rostoucí náklady a problémy dodavatelského řetězce.Zdroj: Unsplash.comPřesto očekávejte, že Shopify vykáže působivou hrubou ziskovost, která bude mírně kompenzována rostoucími výdaji na platformě. Upravený provozní zisk se za prvních devět měsíců roku 2021 zvýšil na 18 % tržeb ve srovnání s 12 % o rok dříve. Tempo růstu se však ve třetím čtvrtletí prudce zpomalilo a v příštích několika čtvrtletích se může ještě zpomalit.Tento pokles pomáhá vysvětlit, proč je řada investorů v poslední době vůči akciím konzervativnější. Není jasné, kde se ziskovost společnosti Shopify ustálí poté, co po většinu posledních dvou let skákala nahoru.VýhledNejvětším otazníkem před středeční zprávou je, zda generální ředitel Tobi Lütke a jeho tým vidí před sebou zářivý rok 2022. Dlouhodobý výhled managementu je pravděpodobně jasnější než kdykoli předtím, ale příštích 12 měsíců může být charakterizováno pomalejším růstem a rostoucími náklady.Zdroj: Unsplash.comTyto faktory by býčí investiční tezi neublížily. Shopify koneckonců vynakládá více prostředků na svou platformu, aby zvládla rekordní zapojení. A prodejní trendy musely vždycky udělat krok zpět poté, co poptávka dupala online v prvních fázích pandemie.Proto by investoři měli pokles akcií v posledních měsících považovat za příležitost k nákupu a ne za známku toho, že se firma potácí. Společnost Shopify získává podíl v odvětví, které bude pravděpodobně ještě mnoho let rychle růst, nehledě na dočasný pokles v době, kdy se svět vzpamatovává z pandemie.