Jsou však chvíle, kdy obchodníci ztrácejí přehled o širších souvislostech a jsou příliš rozptylováni krátkodobými šumy, které nejsou zrovna lichotivé. Zdá se, že právě to se v poslední době stalo u tří velkých růstových akcií. Zde je bližší pohled na všechny tři tyto akcie, z nichž každá se nachází nejen na nových 52týdenních minimech nebo v jejich blízkosti, ale také hluboko pod maximy dosaženými během posledního roku.
Shopify
Při zpětném pohledu nemůže být příliš překvapivé, že se akcie společnosti Shopify ( SHOP ) propadly z listopadového maxima poblíž 1763 USD na současnou cenu 660 USD, přičemž velká část ztráty se zformovala právě minulý týden. Akcie se vyšplhaly na neudržitelnou cenu uprostřed pandemie, kdy houf spotřebitelů a firem přecházel nakupovat na internet, když to nemohli udělat v kamenných obchodech. (Když se nákaza koronavirem poprvé objevila ve Spojených státech, akcie Shopify stály jen asi 360 dolarů za kus).
Zdroj: blog.gameball.co
Zprávy z minulého týdne o tom, že tato podpůrná organizace pro elektronické obchodování hodlá vynaložit velké prostředky na rozšíření svých možností plnění, pouze zhoršily již existující prodej. Investoři doufali, že se ziskovost bude nadále zlepšovat, a ne že bude od této chvíle omezena.
V tomto otřesu se však do značné míry ztratilo to, že tyto investice se v dlouhodobém horizontu velmi vyplatí. Ne že by růst společnosti Shopify znamenal existenční krizi pro místo online nakupování Amazon.com nebo jakoukoli jinou platformu elektronického obchodování, ale bylo by naivní věřit, že model společnosti Shopify nefunguje.
Společnost již poskytuje milionům malých a nepříliš malých podniků nástroje, které potřebují k vytvoření a ovládání vlastní platformy pro online prodej. Vzhledem k tomu, že společnost přidává svým zákazníkům nabídky založené na předplatném – tržby z obchodních řešení v minulém čtvrtletí překonaly trh v hodnotě 1 miliardy dolarů -, schopnost zvládnout více logistických prací může vytvořit přehnaný fiskální přínos.
Tento vývoj vede analytickou komunitu k názoru, že společnost Shopify letos dosáhne růstu nejvyššího obratu o 31 % a v příštím roce o více než 33 %, kdy se očekává téměř stejný růst zisku.
Catalent
Společnost Catalent ( CTLT ) není známá. Je však velká pravděpodobnost, že vy nebo někdo z vaší domácnosti používá její výrobky. Společnost je smluvním výrobcem několika různých léků a také řady výrobků osobní hygieny. Její doménou je genová terapie a biologická léčiva, ale i tak jednoduché věci, jako jsou kosmetické přípravky a doplňky stravy.
Zdroj: Unsplash.com
Stejně jako společnost Shopify, i akcie společnosti Catalent po většinu pandemie rostly. Stejně jako Shopify však akcie nakonec doplatily na zjevně přehnané nákupy. Od zářijového vrcholu akcie Catalent klesly o více než 30 % a dostávají se pod minima z loňského roku. Ve skutečnosti akcie dělí necelé čtyři dolary od pádu pod nové 52týdenní minimum dosažené právě minulý měsíc.
Nenechte se však příliš zastrašit zdánlivou slabostí, protože je to spíše příležitost k nákupu než varování. Zisková centra společnosti jsou početná a různorodá. Od volně prodejných žvýkacích tablet přes podporu zkoušek léků až po výrobu tobolek na předpis – Catalent dokáže dělat vše pro odvětví, které nikdy nezpomaluje.
V tomto duchu se analytici domnívají, že letošní pravděpodobný 20% nárůst tržeb zvýší zisk na akcii z loňských 3,04 USD na 3,68 USD. To není špatné.
Pinterest
A nakonec přidejte na seznam růstových akcií, které v posledních týdnech nezaslouženě klesly, sociální médium Pinterest ( PINS ). Od poloviny loňského roku se tato akcie propadla o téměř 70 % – a zdá se, že se stále potápí.
Zdroj: Unsplash.com
To je do jisté míry pochopitelný výprodej ve světle podobného oslabení, kterému byly vystaveny další sociální sítě, jako je Meta Platforms – znáte ji spíše jako Facebook – a Twitter. Sociální sítě se pravděpodobně staly příliš velkými na to, aby je bylo možné účinně kontrolovat, a staly se příliš toxickými pro mnoho spotřebitelů i pro mnoho inzerentů, kteří je tolik potřebují. Do této skupiny byly zařazeny i akcie Pinterestu.
Pinterest je však v něčem výhodou, protože se blíží zánik titánů sociálních médií, jako jsou Twitter a Facebook. Široká skupina spotřebitelů, unavených nekonečnými politickými hádkami, zahlcujícími zpravodajskými kanály a stále náročnějšími pravidly zapojení, které se staly normou tradičních sociálních médií, nyní hledá něco jednoduššího a pohostinnějšího.
To je jistě Pinterest. Stránka jednoduše umožňuje uživatelům „připínat“ věci, které je zajímají, na jejich osobní stránku a následně tyto připínáčky sdílet s komunitou podobně smýšlejících. Na stránkách pinterest.com neexistuje žádný skutečný způsob, jak se dostat do digitální hádky.
Zdroj: Pinterest
Od poloviny loňského roku se tato nuance pro většinu investorů příliš nezměnila. Vzhledem k tomu, že společnost pokračuje ve zdokonalování svého produktu a platformy, investoři si jí všimnou, pokud a až dosáhne 21% a 26% růstu tržeb, který analytici předpokládají pro letošní a příští rok. Růst zisků by neměl za tímto tempem příliš zaostávat.
Někdy trh přesně ví, co dělá.Jsou však chvíle, kdy obchodníci ztrácejí přehled o širších souvislostech a jsou příliš rozptylováni krátkodobými šumy, které nejsou zrovna lichotivé. Zdá se, že právě to se v poslední době stalo u tří velkých růstových akcií. Zde je bližší pohled na všechny tři tyto akcie, z nichž každá se nachází nejen na nových 52týdenních minimech nebo v jejich blízkosti, ale také hluboko pod maximy dosaženými během posledního roku.ShopifyPři zpětném pohledu nemůže být příliš překvapivé, že se akcie společnosti Shopify propadly z listopadového maxima poblíž 1763 USD na současnou cenu 660 USD, přičemž velká část ztráty se zformovala právě minulý týden. Akcie se vyšplhaly na neudržitelnou cenu uprostřed pandemie, kdy houf spotřebitelů a firem přecházel nakupovat na internet, když to nemohli udělat v kamenných obchodech. .Zdroj: blog.gameball.coZprávy z minulého týdne o tom, že tato podpůrná organizace pro elektronické obchodování hodlá vynaložit velké prostředky na rozšíření svých možností plnění, pouze zhoršily již existující prodej. Investoři doufali, že se ziskovost bude nadále zlepšovat, a ne že bude od této chvíle omezena.V tomto otřesu se však do značné míry ztratilo to, že tyto investice se v dlouhodobém horizontu velmi vyplatí. Ne že by růst společnosti Shopify znamenal existenční krizi pro místo online nakupování Amazon.com nebo jakoukoli jinou platformu elektronického obchodování, ale bylo by naivní věřit, že model společnosti Shopify nefunguje.Společnost již poskytuje milionům malých a nepříliš malých podniků nástroje, které potřebují k vytvoření a ovládání vlastní platformy pro online prodej. Vzhledem k tomu, že společnost přidává svým zákazníkům nabídky založené na předplatném – tržby z obchodních řešení v minulém čtvrtletí překonaly trh v hodnotě 1 miliardy dolarů -, schopnost zvládnout více logistických prací může vytvořit přehnaný fiskální přínos.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Unsplash.comTento vývoj vede analytickou komunitu k názoru, že společnost Shopify letos dosáhne růstu nejvyššího obratu o 31 % a v příštím roce o více než 33 %, kdy se očekává téměř stejný růst zisku.CatalentSpolečnost Catalent není známá. Je však velká pravděpodobnost, že vy nebo někdo z vaší domácnosti používá její výrobky. Společnost je smluvním výrobcem několika různých léků a také řady výrobků osobní hygieny. Její doménou je genová terapie a biologická léčiva, ale i tak jednoduché věci, jako jsou kosmetické přípravky a doplňky stravy.Zdroj: Unsplash.comStejně jako společnost Shopify, i akcie společnosti Catalent po většinu pandemie rostly. Stejně jako Shopify však akcie nakonec doplatily na zjevně přehnané nákupy. Od zářijového vrcholu akcie Catalent klesly o více než 30 % a dostávají se pod minima z loňského roku. Ve skutečnosti akcie dělí necelé čtyři dolary od pádu pod nové 52týdenní minimum dosažené právě minulý měsíc.Nenechte se však příliš zastrašit zdánlivou slabostí, protože je to spíše příležitost k nákupu než varování. Zisková centra společnosti jsou početná a různorodá. Od volně prodejných žvýkacích tablet přes podporu zkoušek léků až po výrobu tobolek na předpis – Catalent dokáže dělat vše pro odvětví, které nikdy nezpomaluje.V tomto duchu se analytici domnívají, že letošní pravděpodobný 20% nárůst tržeb zvýší zisk na akcii z loňských 3,04 USD na 3,68 USD. To není špatné.PinterestA nakonec přidejte na seznam růstových akcií, které v posledních týdnech nezaslouženě klesly, sociální médium Pinterest . Od poloviny loňského roku se tato akcie propadla o téměř 70 % – a zdá se, že se stále potápí.Zdroj: Unsplash.comTo je do jisté míry pochopitelný výprodej ve světle podobného oslabení, kterému byly vystaveny další sociální sítě, jako je Meta Platforms – znáte ji spíše jako Facebook – a Twitter. Sociální sítě se pravděpodobně staly příliš velkými na to, aby je bylo možné účinně kontrolovat, a staly se příliš toxickými pro mnoho spotřebitelů i pro mnoho inzerentů, kteří je tolik potřebují. Do této skupiny byly zařazeny i akcie Pinterestu.Pinterest je však v něčem výhodou, protože se blíží zánik titánů sociálních médií, jako jsou Twitter a Facebook. Široká skupina spotřebitelů, unavených nekonečnými politickými hádkami, zahlcujícími zpravodajskými kanály a stále náročnějšími pravidly zapojení, které se staly normou tradičních sociálních médií, nyní hledá něco jednoduššího a pohostinnějšího.To je jistě Pinterest. Stránka jednoduše umožňuje uživatelům „připínat“ věci, které je zajímají, na jejich osobní stránku a následně tyto připínáčky sdílet s komunitou podobně smýšlejících. Na stránkách pinterest.com neexistuje žádný skutečný způsob, jak se dostat do digitální hádky.Zdroj: PinterestOd poloviny loňského roku se tato nuance pro většinu investorů příliš nezměnila. Vzhledem k tomu, že společnost pokračuje ve zdokonalování svého produktu a platformy, investoři si jí všimnou, pokud a až dosáhne 21% a 26% růstu tržeb, který analytici předpokládají pro letošní a příští rok. Růst zisků by neměl za tímto tempem příliš zaostávat.