Největší evropský dopravce varuje před 35% inflací přepravních nákladů
Největší nezávislý provozovatel nákladní dopravy v regionu uvedl, že cena za přepravu zboží v Evropě vzroste o více než třetinu, protože vyšší ceny ropy a přísnější regulace zvyšují náklady.
I když poptávka po dálkových mezinárodních přepravách roste, podle společnosti Girteka Logistics Uab se nákladní dopravci potýkají s rostoucími účty za naftu, vyššími mzdami, nákupy vozidel a novými pravidly Evropské unie, která omezují mobilitu řidičů. Tento nápor faktorů by mohl vyvolat zvýšení nákladů až o 35 % oproti úrovni v polovině roku 2020, uvedla litevská firma.
„S pokračujícím otevíráním ekonomik povede prostředí s vysokou inflací k dalším problémům pro dopravce v celé Evropě,“ řekl agentuře Bloomberg News šéf marketingu společnosti Girteka Simonas Bartkus. „Do budoucna očekáváme ještě volatilnější cenové prostředí.“
Rostoucí ceny pohonných hmot vedly k „obtížným rozhovorům se zákazníky“, řekl Bartkus. Provozní prostředí ovlivnily také výpadky v dodavatelském řetězci během pandemie Covid-19.
Balíček mobility
Balíček EU pro mobilitu má podpořit hospodářskou soutěž, učinit logistický průmysl spravedlivějším vůči pracovníkům a zlepšit jeho ekologické výsledky.
Zdroj: unsplash.com
Podle Bartkuse však bude nutit nákladní automobily, aby se každých osm týdnů vracely na základnu, což zvýší spotřebu paliva a počet prázdných kilometrů. To by mohlo v některých zemích způsobit nedostatek kapacit, což by vyžadovalo větší vozové parky a dále zvýšilo poptávku po naftě.
Přesto spotřeba paliva společnosti Girteka klesala, protože zaváděla nové technologie a povzbuzovala řidiče, aby na cestách maximalizovali efektivitu.
Společnost hodlá do konce roku 2022 rozšířit svůj vozový park z 9 000 na 10 500 nákladních vozidel, aby byla připravena na oživení, poté co si loni v únoru objednala u švédského výrobce 2 000 vozidel Volvo AB FH.
Nákladní doprava je atraktivní, protože gigant v kontejnerové dopravě A.P. Moller-Maersk A/S expanduje do tohoto segmentu, protože boom námořních sazeb ustupuje. Dánská společnost se dohodla na koupi společnosti Pilot Freight Services LLC se sídlem v Pensylvánii za 1,68 miliardy dolarů, čímž posílila své podnikání v silniční dopravě v Severní Americe.
V prosinci nabídla společnost MSC Mediterranean Shipping Co. se sídlem v Ženevě, že koupí africké dopravní a logistické aktivity francouzské společnosti Bollore SA za 5,7 miliardy eur.
I když poptávka po dálkových mezinárodních přepravách roste, podle společnosti Girteka Logistics Uab se nákladní dopravci potýkají s rostoucími účty za naftu, vyššími mzdami, nákupy vozidel a novými pravidly Evropské unie, která omezují mobilitu řidičů. Tento nápor faktorů by mohl vyvolat zvýšení nákladů až o 35 % oproti úrovni v polovině roku 2020, uvedla litevská firma.„S pokračujícím otevíráním ekonomik povede prostředí s vysokou inflací k dalším problémům pro dopravce v celé Evropě,“ řekl agentuře Bloomberg News šéf marketingu společnosti Girteka Simonas Bartkus. „Do budoucna očekáváme ještě volatilnější cenové prostředí.“Rostoucí ceny pohonných hmot vedly k „obtížným rozhovorům se zákazníky“, řekl Bartkus. Provozní prostředí ovlivnily také výpadky v dodavatelském řetězci během pandemie Covid-19.Balíček mobilityBalíček EU pro mobilitu má podpořit hospodářskou soutěž, učinit logistický průmysl spravedlivějším vůči pracovníkům a zlepšit jeho ekologické výsledky.Zdroj: unsplash.comPodle Bartkuse však bude nutit nákladní automobily, aby se každých osm týdnů vracely na základnu, což zvýší spotřebu paliva a počet prázdných kilometrů. To by mohlo v některých zemích způsobit nedostatek kapacit, což by vyžadovalo větší vozové parky a dále zvýšilo poptávku po naftě.Chcete využít této příležitosti?Přesto spotřeba paliva společnosti Girteka klesala, protože zaváděla nové technologie a povzbuzovala řidiče, aby na cestách maximalizovali efektivitu.Společnost hodlá do konce roku 2022 rozšířit svůj vozový park z 9 000 na 10 500 nákladních vozidel, aby byla připravena na oživení, poté co si loni v únoru objednala u švédského výrobce 2 000 vozidel Volvo AB FH.Nákladní doprava je atraktivní, protože gigant v kontejnerové dopravě A.P. Moller-Maersk A/S expanduje do tohoto segmentu, protože boom námořních sazeb ustupuje. Dánská společnost se dohodla na koupi společnosti Pilot Freight Services LLC se sídlem v Pensylvánii za 1,68 miliardy dolarů, čímž posílila své podnikání v silniční dopravě v Severní Americe.V prosinci nabídla společnost MSC Mediterranean Shipping Co. se sídlem v Ženevě, že koupí africké dopravní a logistické aktivity francouzské společnosti Bollore SA za 5,7 miliardy eur.