Ve čtvrtek ráno oznámil nápojový a potravinářský gigant plány na poskytnutí větší hotovosti svým akcionářům poté, co uzavřel rekordní fiskální rok 2021. A vedení v čele s generálním ředitelem Ramonem Laguartou předpovědělo další silný rok, pokud jde o růst tržeb a zisku.
Podívejme se na některé hlavní body ze zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, které naznačují další skvělé výnosy pro investory držící tuto dividendovou akcii.
Prudký růst prodeje
Společnost Pepsi zakončila rok v dobrém světle. Organické tržby vzrostly o 12 % díky silné poptávce po celém portfoliu. Hlavní segment snacků, který tvoří značky jako Doritos a Lays, meziročně vzrostl o 13 %. Prodej nápojů na americkém trhu byl ve srovnání s koncem roku 2020 téměř stejně silný, a to o 12 %.
Pepsi dosáhla také solidní rovnováhy mezi zvyšováním cen a rostoucími objemy, což dokládá její sílu jako podniku odolného vůči inflaci. „Náš … růst v roce 2021 významně zrychlil,“ uvedl Laguarta v tiskové zprávě. „To nám dodává další jistotu, že investice, které jsme provedli …, fungují.“
Zdroj: Unsplash.com
Společnost ukončila rok 2021 s organickými tržbami vyššími o 9,5 %, čímž stanovila rekord v růstu svého globálního podnikání. V roce 2020 tržby rostly 4% tempem a v roce 2019 5% tempem, než pandemie začala narušovat globální obchod.
Společnost Pepsi neměla problémy s tím, aby vyššími cenami kompenzovala rostoucí náklady a všechny dodatečné výdaje, které směřovala do svých výrobních a dodavatelských řetězců. Ceny ve 4. čtvrtletí vzrostly o 7 % ve srovnání s 5% nárůstem objemu prodeje. Část tohoto nárůstu byla způsobena poptávkou spotřebitelů po prémiovějších produktech. Většina však byla způsobena zvýšením cen.
Vedení společnosti v konferenčním hovoru s investory uvedlo, že tato vítězství neutralizovala dopady inflace, pracovních problémů a překážek v dodavatelském řetězci. Provozní zisk vzrostl o 10 %, tedy jen o něco pomaleji než tržby. „Podařilo se nám proplout složitým a dynamickým nákladovým prostředím a zároveň průběžně investovat do našeho podnikání,“ uvedl Laguarta.
Zdroj: Unsplash.com
Výhled do budoucna
Společnost Pepsi se v roce 2022 nehodlá vyhýbat dalším výdajům, zejména v oblastech, jako je reklama a marketing. Společnost však stále věří, že se jí podaří zvýšit ziskovost již v tomto roce. Jádrový zisk by měl vzrůst nejméně o 8 %, předpovídá vedení společnosti.
Tempo růstu tržeb se opět nepřiblíží dvouciferným procentům, ale zůstane silné díky nárůstu podílu na trhu v mnoha oblastech spotřebního zboží. Pepsi očekává, že organické tržby vzrostou o 6 % – k 9,5% nárůstu v loňském roce. Toto tempo je výrazně rychlejší než to, které akcionáři zaznamenali v letech předcházejících pandemii.
Výnosy z prodeje a zvýšení zisku budou posíleny dodatečnou hotovostí pro akcionáře. Výdaje společnosti Pepsi na zpětný odkup akcií se v letošním roce vracejí ve velkém rozsahu a z pouhých 100 milionů dolarů v roce 2021 vzrostly na téměř 8 miliard dolarů. Společnost také zvýšila dividendu o 7 %, počínaje červnovou výplatou. Až k této výplatě dojde, bude to znamenat 50. každoroční zvýšení dividendy Pepsi v řadě a společnost se tak stane členem exkluzivního klubu Dividend Kings.
Zdroj: Pixabay.com
Pro akcionáře je skvělým znamením, že Pepsi může investorům poskytnout tolik hotovosti a zároveň agresivně investovat do svého podnikání. Vzhledem k tomu, že prodeje stále rostou, měly by akcie zaujmout jak dividendové, tak růstové investory.
Ve čtvrtek ráno oznámil nápojový a potravinářský gigant plány na poskytnutí větší hotovosti svým akcionářům poté, co uzavřel rekordní fiskální rok 2021. A vedení v čele s generálním ředitelem Ramonem Laguartou předpovědělo další silný rok, pokud jde o růst tržeb a zisku.Podívejme se na některé hlavní body ze zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, které naznačují další skvělé výnosy pro investory držící tuto dividendovou akcii.Prudký růst prodejeSpolečnost Pepsi zakončila rok v dobrém světle. Organické tržby vzrostly o 12 % díky silné poptávce po celém portfoliu. Hlavní segment snacků, který tvoří značky jako Doritos a Lays, meziročně vzrostl o 13 %. Prodej nápojů na americkém trhu byl ve srovnání s koncem roku 2020 téměř stejně silný, a to o 12 %.Pepsi dosáhla také solidní rovnováhy mezi zvyšováním cen a rostoucími objemy, což dokládá její sílu jako podniku odolného vůči inflaci. „Náš … růst v roce 2021 významně zrychlil,“ uvedl Laguarta v tiskové zprávě. „To nám dodává další jistotu, že investice, které jsme provedli …, fungují.“Zdroj: Unsplash.comSpolečnost ukončila rok 2021 s organickými tržbami vyššími o 9,5 %, čímž stanovila rekord v růstu svého globálního podnikání. V roce 2020 tržby rostly 4% tempem a v roce 2019 5% tempem, než pandemie začala narušovat globální obchod.Manipulační nákladyChcete využít této příležitosti?Společnost Pepsi neměla problémy s tím, aby vyššími cenami kompenzovala rostoucí náklady a všechny dodatečné výdaje, které směřovala do svých výrobních a dodavatelských řetězců. Ceny ve 4. čtvrtletí vzrostly o 7 % ve srovnání s 5% nárůstem objemu prodeje. Část tohoto nárůstu byla způsobena poptávkou spotřebitelů po prémiovějších produktech. Většina však byla způsobena zvýšením cen.Vedení společnosti v konferenčním hovoru s investory uvedlo, že tato vítězství neutralizovala dopady inflace, pracovních problémů a překážek v dodavatelském řetězci. Provozní zisk vzrostl o 10 %, tedy jen o něco pomaleji než tržby. „Podařilo se nám proplout složitým a dynamickým nákladovým prostředím a zároveň průběžně investovat do našeho podnikání,“ uvedl Laguarta.Zdroj: Unsplash.comVýhled do budoucnaSpolečnost Pepsi se v roce 2022 nehodlá vyhýbat dalším výdajům, zejména v oblastech, jako je reklama a marketing. Společnost však stále věří, že se jí podaří zvýšit ziskovost již v tomto roce. Jádrový zisk by měl vzrůst nejméně o 8 %, předpovídá vedení společnosti.Tempo růstu tržeb se opět nepřiblíží dvouciferným procentům, ale zůstane silné díky nárůstu podílu na trhu v mnoha oblastech spotřebního zboží. Pepsi očekává, že organické tržby vzrostou o 6 % – k 9,5% nárůstu v loňském roce. Toto tempo je výrazně rychlejší než to, které akcionáři zaznamenali v letech předcházejících pandemii.Výnosy z prodeje a zvýšení zisku budou posíleny dodatečnou hotovostí pro akcionáře. Výdaje společnosti Pepsi na zpětný odkup akcií se v letošním roce vracejí ve velkém rozsahu a z pouhých 100 milionů dolarů v roce 2021 vzrostly na téměř 8 miliard dolarů. Společnost také zvýšila dividendu o 7 %, počínaje červnovou výplatou. Až k této výplatě dojde, bude to znamenat 50. každoroční zvýšení dividendy Pepsi v řadě a společnost se tak stane členem exkluzivního klubu Dividend Kings.Zdroj: Pixabay.comPro akcionáře je skvělým znamením, že Pepsi může investorům poskytnout tolik hotovosti a zároveň agresivně investovat do svého podnikání. Vzhledem k tomu, že prodeje stále rostou, měly by akcie zaujmout jak dividendové, tak růstové investory.