Akcie PepsiCo klesají, protože Rusko je klíčovým trhem pro společnost
Akcie společnosti PepsiCo klesají kvůli zjevným obavám investorů z jejího působení v Rusku, které je po Mexiku jejím druhým největším mezinárodním trhem.
Společnost PepsiCo (ticker: PEP) dosáhla v roce 2021 v Rusku tržeb ve výši 3,4 miliardy USD, což představuje 4 % z celkových tržeb ve výši 79 miliard USD, přičemž její aktiva v této zemi dosahují 3,7 mld.
Rusko je jedním z mála velkých trhů mimo USA, kde PepsiCo vede nad konkurenční společností Coca-Cola (KO), která získává většinu svých zisků z prodeje nápojů v zahraničí.
Společnost Pepsi se k tomu bezprostředně nevyjádřila
Analytička Vivien Azer ze společnosti Cowen ve své výzkumné zprávě napsala, že nedávný propad rublu sice bude mít negativní dopad na zisk společnosti PepsiCo v dolarovém vyjádření, ale „dodavatelský řetězec v Rusku a na Ukrajině je místní, což by mělo výsledky v místní měně izolovat.“ Akcie hodnotí jako Outperform s cílovou cenou 200 USD.
Zdroj: Unsplash
Společnost Pepsi se v Rusku angažuje od roku 1959. Dlouhodobě považuje Rusko za jeden ze svých nejdůležitějších trhů na světě, i když obecně považuje zámořské trhy za hlavní příležitost k růstu.
Tržby společnosti v Rusku loni vzrostly přibližně o 13 %. Na začátku února byl generální ředitel Pepsi Ramon Laguarta v konferenčním hovoru k výsledkům dotázán na mezinárodní působení společnosti a akvizice v zemích včetně Ruska.
„Pokud jde o mezinárodní trh, vždy jsem říkal a stále říkám, že je to pravděpodobně největší příležitost k růstu, kterou ve společnosti PepsiCo máme,“ řekl. „Myslím, že na mnoha trzích máme silné tržní pozice v oblasti snacků a docela dobré v oblasti nápojů, na některých dalších trochu náročnější pozice, na jejichž posílení pracujeme. Myslím, že máme portfolio značek, máme portfolio aktiv a týmy, které jsou schopny na této příležitosti dále pracovat.“
Zdroj: Unsplash
Ve své finanční zprávě 10k za rok 2021 společnost Pepsi uvedla, že prověřila svou majetkovou základnu v Rusku a neshledala žádný důvod pro znehodnocení nebo snížení účetní hodnoty podniků. Rozhodla se však uzavřít nebo změnit umístění některých značek džusů a mléčných výrobků v Rusku, což povede v současném čtvrtletí k odpisu 200 milionů USD.
„Po 25. prosinci 2021 jsme v našem evropském segmentu ukončili nebo změnili pozici některých značek džusů a mléčných výrobků v Rusku,“ uvádí se v dokumentu. „V důsledku toho vykážeme v prvním čtvrtletí roku 2022 náklady na snížení hodnoty před zdaněním ve výši přibližně 0,2 miliardy USD.“
Společnost PepsiCo dosáhla v roce 2021 v Rusku tržeb ve výši 3,4 miliardy USD, což představuje 4 % z celkových tržeb ve výši 79 miliard USD, přičemž její aktiva v této zemi dosahují 3,7 mld.Rusko je jedním z mála velkých trhů mimo USA, kde PepsiCo vede nad konkurenční společností Coca-Cola , která získává většinu svých zisků z prodeje nápojů v zahraničí. Společnost Pepsi se k tomu bezprostředně nevyjádřilaAnalytička Vivien Azer ze společnosti Cowen ve své výzkumné zprávě napsala, že nedávný propad rublu sice bude mít negativní dopad na zisk společnosti PepsiCo v dolarovém vyjádření, ale „dodavatelský řetězec v Rusku a na Ukrajině je místní, což by mělo výsledky v místní měně izolovat.“ Akcie hodnotí jako Outperform s cílovou cenou 200 USD.Zdroj: UnsplashSpolečnost Pepsi se v Rusku angažuje od roku 1959. Dlouhodobě považuje Rusko za jeden ze svých nejdůležitějších trhů na světě, i když obecně považuje zámořské trhy za hlavní příležitost k růstu.Tržby společnosti v Rusku loni vzrostly přibližně o 13 %. Na začátku února byl generální ředitel Pepsi Ramon Laguarta v konferenčním hovoru k výsledkům dotázán na mezinárodní působení společnosti a akvizice v zemích včetně Ruska.Chcete využít této příležitosti?„Pokud jde o mezinárodní trh, vždy jsem říkal a stále říkám, že je to pravděpodobně největší příležitost k růstu, kterou ve společnosti PepsiCo máme,“ řekl. „Myslím, že na mnoha trzích máme silné tržní pozice v oblasti snacků a docela dobré v oblasti nápojů, na některých dalších trochu náročnější pozice, na jejichž posílení pracujeme. Myslím, že máme portfolio značek, máme portfolio aktiv a týmy, které jsou schopny na této příležitosti dále pracovat.“Zdroj: UnsplashVe své finanční zprávě 10k za rok 2021 společnost Pepsi uvedla, že prověřila svou majetkovou základnu v Rusku a neshledala žádný důvod pro znehodnocení nebo snížení účetní hodnoty podniků. Rozhodla se však uzavřít nebo změnit umístění některých značek džusů a mléčných výrobků v Rusku, což povede v současném čtvrtletí k odpisu 200 milionů USD.„Po 25. prosinci 2021 jsme v našem evropském segmentu ukončili nebo změnili pozici některých značek džusů a mléčných výrobků v Rusku,“ uvádí se v dokumentu. „V důsledku toho vykážeme v prvním čtvrtletí roku 2022 náklady na snížení hodnoty před zdaněním ve výši přibližně 0,2 miliardy USD.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...