Grocery Outlet Holding Corp. (NASDAQ:GO) se označuje za maloobchodní prodejce s extrémně vysokou hodnotou a vysokým růstem. Společnost nabízí značkové výrobky a zboží podléhající rychlé zkáze se slevami 40 až 70 % oproti běžným maloobchodním prodejcům. O Grocery Outlet jsem zde na Seeking Alpha psal v listopadu, kdy se cena akcií pohybovala mírně nad 26,00 USD. V té době jsem viděl spravedlivou tržní hodnotu 31,02 USD.
Od vydání článku se společnost Grocery Outlet obchoduje na úrovni 31,02 USD a o něco výše. V době psaní tohoto článku se cena akcií poněkud vrátila zpět a akcie se nyní obchodují za něco málo přes 29,00 USD. Od doby, kdy jsem psal tento článek, byl oznámen zisk na akcii za 4. čtvrtletí a skutečný zisk na akcii za 4. čtvrtletí byl o něco nižší než odhad, který jsem použil při svém ocenění. Výhled společnosti však naznačuje zlepšující se výhled pro rok 2022 a současné ekonomické podmínky mohou obchodnímu modelu Grocery Outlet přát. S ohledem na tyto faktory upravuji svou reálnou tržní hodnotu na 32,40 USD.
Zdroj: Getty Images
Finanční výsledky společnosti Grocery Outlet za 21. fiskální rok zahrnovaly pokles několika klíčových ukazatelů ve srovnání s 20. fiskálním rokem. Celoroční výsledky za 21. fiskální rok tento trend potvrdily. Čisté tržby se snížily o 1,8 % na 3,08 miliardy USD, srovnatelné tržby v prodejnách klesly o 6 % a upravený čistý zisk se snížil o 20 %. Pokles čistých tržeb má poněkud menší dopad, když vezmeme v úvahu, že rok 20 obsahoval další týden prodeje, ale celkově byly tržby a zisk na akcii za rok 21 nižší než v předchozím roce.
Hlavním důvodem meziročního poklesu porovnatelných tržeb byla nižší návštěvnost zákazníků. Kvůli pandemii zůstávali lidé v roce 20 převážně doma. Pracovali na dálku nebo prostě nevycházeli ven a nejedli tolik venku. Lidé si více vařili sami, což vedlo k tomu, že tržby Grocery Outlet v roce 20 rostly vyšším tempem, než je obvyklé. V roce 21 se tržby vrátily na normálnější úroveň, protože lidé začali opět vycházet z domu.
Zdroj: Unsplash
Zatímco návštěvnost v roce 21 byla nižší než v roce 20, pokles kompenzačních prodejů byl částečně kompenzován nárůstem průměrných cen přijatých za prodané zboží. Ve čtvrtém čtvrtletí se některé ukazatele začaly zlepšovat. Celkové tržby za čtvrtletí vzrostly o 3,9 %, když se započítají tržby 35 nových prodejen přidaných ve 21. roce. Hrubé marže ve výši 30,9 % překonaly očekávání společnosti a předstihly úroveň před pandemií. Společnost Grocery Outlet ukončila rok se 140 miliony USD v hotovosti a uvádí, že úroveň zásob byla v roce 22 vysoká.
Inflace má na podnikání společnosti Grocery Outlet dopad, ale společnost uvádí, že vyšší náklady na výrobky dokáže zvládnout pomocí svého flexibilního modelu tvorby cen a nákupu. Jak již bylo zmíněno, jejich hrubá marže se ve 4. čtvrtletí zlepšila, i když se inflace zhoršila. Společnost uvádí, že její tým pokračuje ve vyhledávání nabídek napříč sortimentem svých oddělení. Problémy se zásobováním, které vedou konkurenty ke zrušení objednávek, totiž vytvářejí příležitosti pro Grocery Outlet, aby zasáhl a využil zvýhodněných cen.
Společnost vyvažuje nabídku nižších cen zákazníkům využitím příležitostí k růstu marží. Když konkurence zvýší ceny, Grocery Outlet ji rychle následuje, ale její schopnost získat zboží za nižší ceny jí umožňuje nadále nabízet hodnotu typickou pro tradiční maloobchodní prodejce potravin ve výši 40 %. Grocery Outlet vidí svou schopnost nabízet nízké ceny jako tahák pro zvýšení návštěvnosti zákazníků. A stojí za zmínku, že v současném ekonomickém prostředí, kdy je inflace na historické úrovni, mohou spotřebitelé ještě více než obvykle vyhledávat ty podniky, jako je Grocery Outlet, které nabízejí slevy.
Grocery Outlet Holding Corp. se označuje za maloobchodní prodejce s extrémně vysokou hodnotou a vysokým růstem. Společnost nabízí značkové výrobky a zboží podléhající rychlé zkáze se slevami 40 až 70 % oproti běžným maloobchodním prodejcům. O Grocery Outlet jsem zde na Seeking Alpha psal v listopadu, kdy se cena akcií pohybovala mírně nad 26,00 USD. V té době jsem viděl spravedlivou tržní hodnotu 31,02 USD.Od vydání článku se společnost Grocery Outlet obchoduje na úrovni 31,02 USD a o něco výše. V době psaní tohoto článku se cena akcií poněkud vrátila zpět a akcie se nyní obchodují za něco málo přes 29,00 USD. Od doby, kdy jsem psal tento článek, byl oznámen zisk na akcii za 4. čtvrtletí a skutečný zisk na akcii za 4. čtvrtletí byl o něco nižší než odhad, který jsem použil při svém ocenění. Výhled společnosti však naznačuje zlepšující se výhled pro rok 2022 a současné ekonomické podmínky mohou obchodnímu modelu Grocery Outlet přát. S ohledem na tyto faktory upravuji svou reálnou tržní hodnotu na 32,40 USD.Zdroj: Getty ImagesFinanční výsledky společnosti Grocery Outlet za 21. fiskální rok zahrnovaly pokles několika klíčových ukazatelů ve srovnání s 20. fiskálním rokem. Celoroční výsledky za 21. fiskální rok tento trend potvrdily. Čisté tržby se snížily o 1,8 % na 3,08 miliardy USD, srovnatelné tržby v prodejnách klesly o 6 % a upravený čistý zisk se snížil o 20 %. Pokles čistých tržeb má poněkud menší dopad, když vezmeme v úvahu, že rok 20 obsahoval další týden prodeje, ale celkově byly tržby a zisk na akcii za rok 21 nižší než v předchozím roce.Hlavním důvodem meziročního poklesu porovnatelných tržeb byla nižší návštěvnost zákazníků. Kvůli pandemii zůstávali lidé v roce 20 převážně doma. Pracovali na dálku nebo prostě nevycházeli ven a nejedli tolik venku. Lidé si více vařili sami, což vedlo k tomu, že tržby Grocery Outlet v roce 20 rostly vyšším tempem, než je obvyklé. V roce 21 se tržby vrátily na normálnější úroveň, protože lidé začali opět vycházet z domu.Zdroj: UnsplashZatímco návštěvnost v roce 21 byla nižší než v roce 20, pokles kompenzačních prodejů byl částečně kompenzován nárůstem průměrných cen přijatých za prodané zboží. Ve čtvrtém čtvrtletí se některé ukazatele začaly zlepšovat. Celkové tržby za čtvrtletí vzrostly o 3,9 %, když se započítají tržby 35 nových prodejen přidaných ve 21. roce. Hrubé marže ve výši 30,9 % překonaly očekávání společnosti a předstihly úroveň před pandemií. Společnost Grocery Outlet ukončila rok se 140 miliony USD v hotovosti a uvádí, že úroveň zásob byla v roce 22 vysoká.Inflace má na podnikání společnosti Grocery Outlet dopad, ale společnost uvádí, že vyšší náklady na výrobky dokáže zvládnout pomocí svého flexibilního modelu tvorby cen a nákupu. Jak již bylo zmíněno, jejich hrubá marže se ve 4. čtvrtletí zlepšila, i když se inflace zhoršila. Společnost uvádí, že její tým pokračuje ve vyhledávání nabídek napříč sortimentem svých oddělení. Problémy se zásobováním, které vedou konkurenty ke zrušení objednávek, totiž vytvářejí příležitosti pro Grocery Outlet, aby zasáhl a využil zvýhodněných cen.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashSpolečnost vyvažuje nabídku nižších cen zákazníkům využitím příležitostí k růstu marží. Když konkurence zvýší ceny, Grocery Outlet ji rychle následuje, ale její schopnost získat zboží za nižší ceny jí umožňuje nadále nabízet hodnotu typickou pro tradiční maloobchodní prodejce potravin ve výši 40 %. Grocery Outlet vidí svou schopnost nabízet nízké ceny jako tahák pro zvýšení návštěvnosti zákazníků. A stojí za zmínku, že v současném ekonomickém prostředí, kdy je inflace na historické úrovni, mohou spotřebitelé ještě více než obvykle vyhledávat ty podniky, jako je Grocery Outlet, které nabízejí slevy.
Výsledková sezóna technologických gigantů opět přinesla důležité signály o tom, jak se jednotlivé společnosti vyrovnávají s nástupem umělé inteligence a...