Za tímto účelem Ford rozdělí své podnikání na dvě samostatné jednotky.
Jedna divize se bude soustředit na urychlení vstupu Fordu do rychle rostoucí oblasti elektromobilů, zatímco druhá se bude snažit maximalizovat peněžní toky svých starších výrobních aktivit. Je to odvážný plán, který by mohl investorům přinést dividendy, ale který se pravděpodobně nesetká s všeobecným potleskem.
Analytik společnosti RBC Capital Joseph Spak toto oznámení ocenil. Oddělením segmentu elektrických vozidel od výroby spalovacích motorů podle něj společnost usnadňuje investorům ocenit podnikání Fordu na základě součtu jeho částí.

Někteří akcionáři však chtěli, aby Ford oddělil svou divizi elektrických vozidel. To by dalo investorům zaměřeným na růst možnost vlastnit zajímavou novou společnost vyrábějící elektromobily jako čistou hru na rychlý rozvoj tohoto odvětví.
Starší automobilový byznys Fordu, který by byl zbaven vysokých nákladů na budování výrobních kapacit pro elektromobily, by mezitím mohl vykázat lepší ziskovost a cash flow. To by jej pravděpodobně učinilo atraktivnějším pro investory zaměřené na příjmy.
Každá ze společností by mohla lépe uspokojit potřeby svých cílových investorů, a proto by pravděpodobně získala vyšší ocenění, než jaké v současnosti v rámci společnosti Ford mají. Spak se zase domnívá, že rozhodnutí společnosti Ford neoddělit svou divizi elektromobilů povede k tomu, že investoři budou požadovat slevu, která je typická pro holdingy a jiné velké konglomeráty.

Celkově Spak oceňuje Ford na 22 dolarů za akcii, což je zhruba o 24 % více než současná cena akcií. Pokud vám to připadá jako přiměřená míra potenciálního růstu a nevadí vám rizika spojená s podnikem, který se snaží konkurovat a vítězit v novém dynamickém odvětví, mohly by být akcie Fordu dnes slušnou koupí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























