McDonald’s: dlouhá růstová dráha i dobrý růstový potenciál pro akcie
Jsem nakloněn společnosti McDonald's (MCD), protože má silnou konkurenční pozici v odvětví rychlého občerstvení, dlouhou růstovou dráhu a téměř jednomyslnou podporu analytiků z Wall Street.
McDonald’s byl původně koncesní stánek Richarda a Maurice McDonaldových v Kalifornii. Ray Kroc si uvědomil potenciál jejich podnikání s hamburgery a v roce 1955 je přesvědčil, aby prodali svou franšízu. Během několika let Kroc od manželů podnik převzal.
V roce 1962 Ray přijal obchodní model, díky němuž se z koncesionářských stánků stala fungující restaurace rychlého občerstvení. Společnost se rozrostla do nadnárodního řetězce a má více než 40 000 restaurací po celém světě.
Společnost Mcdonald’s vykázala ve 4. čtvrtletí 2021 čistý zisk ve výši 1,164 miliardy dolarů, i když v přepočtu na akcii nesplnila očekávání. Velkým důvodem byly výluky a mandáty na sociální distancování v posledním čtvrtletí roku 2021 kvůli nové variantě COVID-19 omicron.
Zdroj: Unsplash
Nicméně meziročně dochází k nárůstu dosažených příjmů, takže dlouhodobý vývoj zůstává pozitivní. První čtvrtletí vykazuje stabilní růst i přes zvyšující se provozní náklady a výdaje (nárůst o 14 %). Tržby v prodejnách stejného typu nadále kompenzují výdaje zlepšením o 7,5 %.
Téměř 21 milionů studentů je navíc aktivními členy věrnostního programu McDonald’s, což svědčí o značném zájmu mladých spotřebitelů o tuto franšízu.
Podle analytiků Wall Street získala společnost MCD konsenzuální hodnocení Strong Buy, které vychází z 22 hodnocení Buys, čtyř hodnocení Holds a nula hodnocení Sell za poslední tři měsíce. Průměrná cílová cena McDonald’s ve výši 286,50 USD navíc představuje potenciál růstu ve výši 20,6 %.
Kromě silné podpory analytiků z Wall Street se společnost MCD může pochlubit neprostupným příkopem. Nad konkurencí vyniká díky svému efektivnímu přístupu k pronikání na trh a cíleným strategiím vývoje produktů pro úzce specializované komunity.
Díky tomu se společnost stala lídrem na celosvětovém trhu s restauracemi v téměř 120 zemích a jen v USA provozuje více než 13 000 prodejen. Přibližně 90 % celosvětových franšíz dohlíží na každodenní provoz samostatně.
Zdroj: Unsplash
Tato chytrá strategie umožňuje společnosti stabilní příjem a finanční stabilitu. Společnost MCD doufá, že v nadcházejícím roce otevře více než 1 400 nových restaurací.
Shrnutí a závěry
Společnost MCD je významnou, uznávanou a jednou z nejcennějších značek v celosvětovém odvětví rychlého občerstvení. Navíc zavedla obchodní model zaměřený na franšízy, který jí umožnil rychle se rozšiřovat, aniž by musela investovat příliš mnoho vlastního kapitálu.
Společnost je známá svou historií vyplácení spolehlivě rostoucích dividend a analytici z Wall Street ji v drtivé většině hodnotí pozitivně. V důsledku toho se zdá, že by mohl nastat vhodný čas pro přidání akcií.
McDonald’s byl původně koncesní stánek Richarda a Maurice McDonaldových v Kalifornii. Ray Kroc si uvědomil potenciál jejich podnikání s hamburgery a v roce 1955 je přesvědčil, aby prodali svou franšízu. Během několika let Kroc od manželů podnik převzal.V roce 1962 Ray přijal obchodní model, díky němuž se z koncesionářských stánků stala fungující restaurace rychlého občerstvení. Společnost se rozrostla do nadnárodního řetězce a má více než 40 000 restaurací po celém světě.Varianta Omicron nedokázala narušit růstovou dynamiku akcií MCDSpolečnost Mcdonald’s vykázala ve 4. čtvrtletí 2021 čistý zisk ve výši 1,164 miliardy dolarů, i když v přepočtu na akcii nesplnila očekávání. Velkým důvodem byly výluky a mandáty na sociální distancování v posledním čtvrtletí roku 2021 kvůli nové variantě COVID-19 omicron.Zdroj: UnsplashNicméně meziročně dochází k nárůstu dosažených příjmů, takže dlouhodobý vývoj zůstává pozitivní. První čtvrtletí vykazuje stabilní růst i přes zvyšující se provozní náklady a výdaje . Tržby v prodejnách stejného typu nadále kompenzují výdaje zlepšením o 7,5 %.Téměř 21 milionů studentů je navíc aktivními členy věrnostního programu McDonald’s, což svědčí o značném zájmu mladých spotřebitelů o tuto franšízu.Chcete využít této příležitosti?Názor Wall StreetPodle analytiků Wall Street získala společnost MCD konsenzuální hodnocení Strong Buy, které vychází z 22 hodnocení Buys, čtyř hodnocení Holds a nula hodnocení Sell za poslední tři měsíce. Průměrná cílová cena McDonald’s ve výši 286,50 USD navíc představuje potenciál růstu ve výši 20,6 %.Kromě silné podpory analytiků z Wall Street se společnost MCD může pochlubit neprostupným příkopem. Nad konkurencí vyniká díky svému efektivnímu přístupu k pronikání na trh a cíleným strategiím vývoje produktů pro úzce specializované komunity.Díky tomu se společnost stala lídrem na celosvětovém trhu s restauracemi v téměř 120 zemích a jen v USA provozuje více než 13 000 prodejen. Přibližně 90 % celosvětových franšíz dohlíží na každodenní provoz samostatně.Zdroj: UnsplashTato chytrá strategie umožňuje společnosti stabilní příjem a finanční stabilitu. Společnost MCD doufá, že v nadcházejícím roce otevře více než 1 400 nových restaurací.Shrnutí a závěrySpolečnost MCD je významnou, uznávanou a jednou z nejcennějších značek v celosvětovém odvětví rychlého občerstvení. Navíc zavedla obchodní model zaměřený na franšízy, který jí umožnil rychle se rozšiřovat, aniž by musela investovat příliš mnoho vlastního kapitálu.Společnost je známá svou historií vyplácení spolehlivě rostoucích dividend a analytici z Wall Street ji v drtivé většině hodnotí pozitivně. V důsledku toho se zdá, že by mohl nastat vhodný čas pro přidání akcií.