Šéf společnosti Tesla Inc(TSLA.O) však pravděpodobně nedosáhne ambiciózních cílů, podle kterých by Tesla měla letos masově vyrábět své vlastní nové baterie, tvrdí odborníci a analytici. Ačkoli je Musk známý tím, že dokáže nemožné, počínaje proměnou výrobce elektromobilů v nejhodnotnější automobilovou společnost na světě, výzvy spojené se spuštěním nové továrny a vývojem nového způsobu výroby baterií, budou pravděpodobně příliš velké.
Sázky jsou vysoké. Ceny složek baterií, jako je nikl, dosáhly tento týden rekordních hodnot kvůli obavám z dodávek v důsledku rusko-ukrajinského konfliktu a Musk v lednu předpověděl omezení dodávek baterií v příštím roce, takže vlastní výroba se stane klíčem k růstu.
Zdroj: go.com
„Mění způsob, jakým se vyrábí baterie,“ řekla Shirley Mengová, profesorka Chicagské univerzity, která dříve spolupracovala se společností Maxwell, jež se zabývá bateriovými technologiemi a kterou Tesla koupila. „Je opravdu, ale opravdu obtížné vyrábět takovou rychlostí a v takovém měřítku.“
„Myslím, že v příštím roce pravděpodobně nedosáhnou náběhu 4680,“ řekl Gene Munster, řídící partner společnosti rizikového kapitálu Loup Ventures, s odkazem na novou generaci baterií pro elektromobily. Munster vidí, že Tesla překoná své cíle v dlouhodobějším horizontu, ale vzhledem k historii výroby nových modelů začne pomalu.
Musk říká, že výroba baterií ve velkém měřítku bude velmi obtížná, ale jsou rozhodující pro jeho cíl vyrábět levnější elektromobily s delším dojezdem, které udrží Teslu před rostoucí skupinou konkurentů.
Stejně jako ostatní výrobci automobilů odebírá Tesla bateriové články od dodavatelů, jako jsou Panasonic Corp, CATL a LG Energy Solution. Koncem roku 2020 Musk oznámil, že Tesla chce snížit náklady na nejdražší součást elektromobilu na polovinu výrobou vlastních baterií.
Lithium-iontové baterie Tesla 4680 – o průměru 46 milimetrů a délce 80 milimetrů – pojmou přibližně pětkrát více energie než současné menší články 2170. Tesla tak může pro stejnou energii a dojezd použít menší počet nových článků, čímž se sníží náklady.
Tesla uvedla, že začne dodávat vozy Model Y s většími články baterií do konce března. Musk uvedl, že v roce 2020 bude mít Tesla kapacitu na výrobu 100 gigawatthodin baterií 4680 v letošním roce, což by stačilo na napájení přibližně 1,3 milionu automobilů a více než dost na zásobování výroby v továrnách v Texasu a Německu.
Očekává se, že Tesla letos dodá přibližně 1,4 milionu vozidel. Průmyslová společnost Benchmark Mineral Intelligence, která se zabývá výzkumem v tomto odvětví, očekává, že společnost vyrobí baterie pro přibližně 30 000 vozů Model Y, přičemž jejich počet vzroste na 484 000 v roce 2024, jak vyplývá z dříve nezveřejněné prognózy poskytnuté agentuře Reuters.
Šéf společnosti Tesla Inc však pravděpodobně nedosáhne ambiciózních cílů, podle kterých by Tesla měla letos masově vyrábět své vlastní nové baterie, tvrdí odborníci a analytici. Ačkoli je Musk známý tím, že dokáže nemožné, počínaje proměnou výrobce elektromobilů v nejhodnotnější automobilovou společnost na světě, výzvy spojené se spuštěním nové továrny a vývojem nového způsobu výroby baterií, budou pravděpodobně příliš velké.Sázky jsou vysoké. Ceny složek baterií, jako je nikl, dosáhly tento týden rekordních hodnot kvůli obavám z dodávek v důsledku rusko-ukrajinského konfliktu a Musk v lednu předpověděl omezení dodávek baterií v příštím roce, takže vlastní výroba se stane klíčem k růstu.Zdroj: go.com„Mění způsob, jakým se vyrábí baterie,“ řekla Shirley Mengová, profesorka Chicagské univerzity, která dříve spolupracovala se společností Maxwell, jež se zabývá bateriovými technologiemi a kterou Tesla koupila. „Je opravdu, ale opravdu obtížné vyrábět takovou rychlostí a v takovém měřítku.“„Myslím, že v příštím roce pravděpodobně nedosáhnou náběhu 4680,“ řekl Gene Munster, řídící partner společnosti rizikového kapitálu Loup Ventures, s odkazem na novou generaci baterií pro elektromobily. Munster vidí, že Tesla překoná své cíle v dlouhodobějším horizontu, ale vzhledem k historii výroby nových modelů začne pomalu.Musk říká, že výroba baterií ve velkém měřítku bude velmi obtížná, ale jsou rozhodující pro jeho cíl vyrábět levnější elektromobily s delším dojezdem, které udrží Teslu před rostoucí skupinou konkurentů.Stejně jako ostatní výrobci automobilů odebírá Tesla bateriové články od dodavatelů, jako jsou Panasonic Corp, CATL a LG Energy Solution. Koncem roku 2020 Musk oznámil, že Tesla chce snížit náklady na nejdražší součást elektromobilu na polovinu výrobou vlastních baterií.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: unsplash.comLithium-iontové baterie Tesla 4680 – o průměru 46 milimetrů a délce 80 milimetrů – pojmou přibližně pětkrát více energie než současné menší články 2170. Tesla tak může pro stejnou energii a dojezd použít menší počet nových článků, čímž se sníží náklady.Tesla uvedla, že začne dodávat vozy Model Y s většími články baterií do konce března. Musk uvedl, že v roce 2020 bude mít Tesla kapacitu na výrobu 100 gigawatthodin baterií 4680 v letošním roce, což by stačilo na napájení přibližně 1,3 milionu automobilů a více než dost na zásobování výroby v továrnách v Texasu a Německu.Očekává se, že Tesla letos dodá přibližně 1,4 milionu vozidel. Průmyslová společnost Benchmark Mineral Intelligence, která se zabývá výzkumem v tomto odvětví, očekává, že společnost vyrobí baterie pro přibližně 30 000 vozů Model Y, přičemž jejich počet vzroste na 484 000 v roce 2024, jak vyplývá z dříve nezveřejněné prognózy poskytnuté agentuře Reuters.