Ocenění e-commerce společnosti Shopify je konečně spravedlivé
Společnost Shopify (SHOP) se osvědčila jako lídr v poskytování důvěryhodných nástrojů pro založení, rozvoj, uvádění na trh a provozování maloobchodního podnikání jakékoli velikosti na internetu.
Cílem společnosti Shopify je obohatit zážitek z online nakupování pro obchodníky i zákazníky pomocí platformy a služeb, které byly vyvinuty s ohledem na spolehlivost a inovace.
V dnešní době je pro podniky zásadní mít konkrétní online přítomnost, pokud jde o nakupování, a charakteristické nástroje společnosti Shopify, včetně Shopify Capital, Shopify Pay a Shopify Shipping, jsou pro úspěch mnoha jejích uživatelů rozhodující.
Pandemie COVID-19 urychlila celkový trend nárůstu obchodních aktivit na internetu, protože významně přesunula velkou část objemu prodeje z původně fyzických míst na internet. Společnost Shopify byla proto jedním z hlavních příjemců této pandemie.
Přesto investoři v posledních několika letech akcie výrazně nadhodnotili a v jednu chvíli se s nimi obchodovalo za nadměrné násobky, které dosahovaly 50x a více budoucích tržeb společnosti.
Zdroj: Shutterstock
Po prudké korekci v technologickém sektoru od začátku roku proto společnost Shopify zažila jednu z nejsilnějších kompresí ocenění a její akcie ztratily až dvě třetiny své hodnoty.
Podle mého názoru se po poslední solidní čtvrtletní zprávě společnosti a výrazném poklesu akcií jeví Shopify jako poměrně atraktivně oceněná společnost. Na akcie mám býčí náladu.
Společnost Shopify ve svých výsledcích za 4. čtvrtletí vykázala tržby ve výši 1,38 miliardy dolarů, čímž překonala odhady analytiků o 40 milionů dolarů a zaznamenala meziroční růst o 41 %. Tržby z předplatitelských řešení rovněž vzrostly o 26 %, zatímco tržby z řešení pro obchodníky byly o 47 % vyšší než ve srovnatelném období loňského roku.
Zdroj: Getty Images
Tržby společnosti Shopify se v roce 2020 zvýšily o více než 85 %, k čemuž přispěly i negativní vlivy pandemie. Vidět tedy společnost uzavírat FY 2021 s tržbami ve výši 4,61 miliardy dolarů, což je 57% meziroční nárůst nad rámec „nafouknutých“ výsledků předchozího roku, je naprosto působivé.
Upravený zisk na akcii dosáhl 1,36 USD oproti 1,58 USD před rokem, ale čistý zisk není v tuto chvíli hlavním problémem, protože společnost vykazuje značnou úroveň kompenzací na základě akcií a také reinvestuje velkou část provozních peněžních toků zpět do podnikání.
Je pozoruhodné, že na obchodníky společnosti Shopify mají v současné době dopad přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci, včetně rostoucích nákladů na logistiku a pracovní sílu. Je tedy pravděpodobné, že expanze společnosti Shopify se ještě zrychlí, jakmile se zmírní přetrvávající logistické překážky.
Názor Wall Street
Podle Wall Street má společnost Shopify konsenzuální hodnocení „Mírný nákup“, které vychází z 13 „Kupovat“ a 14 „Držet“ hodnocení přidělených v posledních třech měsících. Průměrná cílová cena společnosti Shopify na úrovni 988,63 USD znamená 43,1% růstový potenciál.
Zdroj: Shopify
Ocenění a závěry
Vzhledem k tomu, že by nebylo zcela směrodatné oceňovat společnost Shopify na základě její současné ziskovosti, nahlížíme na její očekávaný růst tržeb a násobek na základě předpokládaných letošních tržeb.
Akcie se v současné době obchodují za 16,2násobek předpokládaných letošních tržeb, což je mnohem rozumnější násobek, než jaký se na akcie vztahoval v posledních několika letech.
Analytici předpokládají, že společnost ve střednědobém horizontu zvýší své tržby o více než 30 %. Vzhledem k tomu, že hrubé marže společnosti jsou poměrně vysoké, což by se mělo projevit v solidním čistém zisku, jakmile společnost dospěje, domnívám se, že ocenění akcií je poměrně spravedlivé. Proto zůstávám na Shopify býčí.
Cílem společnosti Shopify je obohatit zážitek z online nakupování pro obchodníky i zákazníky pomocí platformy a služeb, které byly vyvinuty s ohledem na spolehlivost a inovace.V dnešní době je pro podniky zásadní mít konkrétní online přítomnost, pokud jde o nakupování, a charakteristické nástroje společnosti Shopify, včetně Shopify Capital, Shopify Pay a Shopify Shipping, jsou pro úspěch mnoha jejích uživatelů rozhodující.Pandemie COVID-19 urychlila celkový trend nárůstu obchodních aktivit na internetu, protože významně přesunula velkou část objemu prodeje z původně fyzických míst na internet. Společnost Shopify byla proto jedním z hlavních příjemců této pandemie.Přesto investoři v posledních několika letech akcie výrazně nadhodnotili a v jednu chvíli se s nimi obchodovalo za nadměrné násobky, které dosahovaly 50x a více budoucích tržeb společnosti.Zdroj: ShutterstockPo prudké korekci v technologickém sektoru od začátku roku proto společnost Shopify zažila jednu z nejsilnějších kompresí ocenění a její akcie ztratily až dvě třetiny své hodnoty.Podle mého názoru se po poslední solidní čtvrtletní zprávě společnosti a výrazném poklesu akcií jeví Shopify jako poměrně atraktivně oceněná společnost. Na akcie mám býčí náladu.Chcete využít této příležitosti?Výsledky za 4. čtvrtletí Společnost Shopify ve svých výsledcích za 4. čtvrtletí vykázala tržby ve výši 1,38 miliardy dolarů, čímž překonala odhady analytiků o 40 milionů dolarů a zaznamenala meziroční růst o 41 %. Tržby z předplatitelských řešení rovněž vzrostly o 26 %, zatímco tržby z řešení pro obchodníky byly o 47 % vyšší než ve srovnatelném období loňského roku.Zdroj: Getty ImagesTržby společnosti Shopify se v roce 2020 zvýšily o více než 85 %, k čemuž přispěly i negativní vlivy pandemie. Vidět tedy společnost uzavírat FY 2021 s tržbami ve výši 4,61 miliardy dolarů, což je 57% meziroční nárůst nad rámec „nafouknutých“ výsledků předchozího roku, je naprosto působivé.Upravený zisk na akcii dosáhl 1,36 USD oproti 1,58 USD před rokem, ale čistý zisk není v tuto chvíli hlavním problémem, protože společnost vykazuje značnou úroveň kompenzací na základě akcií a také reinvestuje velkou část provozních peněžních toků zpět do podnikání.Je pozoruhodné, že na obchodníky společnosti Shopify mají v současné době dopad přetrvávající problémy v dodavatelském řetězci, včetně rostoucích nákladů na logistiku a pracovní sílu. Je tedy pravděpodobné, že expanze společnosti Shopify se ještě zrychlí, jakmile se zmírní přetrvávající logistické překážky.Názor Wall StreetPodle Wall Street má společnost Shopify konsenzuální hodnocení „Mírný nákup“, které vychází z 13 „Kupovat“ a 14 „Držet“ hodnocení přidělených v posledních třech měsících. Průměrná cílová cena společnosti Shopify na úrovni 988,63 USD znamená 43,1% růstový potenciál.Zdroj: ShopifyOcenění a závěryVzhledem k tomu, že by nebylo zcela směrodatné oceňovat společnost Shopify na základě její současné ziskovosti, nahlížíme na její očekávaný růst tržeb a násobek na základě předpokládaných letošních tržeb.Akcie se v současné době obchodují za 16,2násobek předpokládaných letošních tržeb, což je mnohem rozumnější násobek, než jaký se na akcie vztahoval v posledních několika letech.Analytici předpokládají, že společnost ve střednědobém horizontu zvýší své tržby o více než 30 %. Vzhledem k tomu, že hrubé marže společnosti jsou poměrně vysoké, což by se mělo projevit v solidním čistém zisku, jakmile společnost dospěje, domnívám se, že ocenění akcií je poměrně spravedlivé. Proto zůstávám na Shopify býčí.