Akcie se za první dva měsíce propadly o 21 % a společnost brzdí přerušení výroby v důsledku pandemie a jejích nesčetných důsledků.
Poptávka spotřebitelů po jejích výrobcích je naštěstí odolná. Nike prodává téměř vše, co dokáže vyrobit a dostat na pulty. Podívejme se blíže na podnikání a určete, zda by investoři měli koupit akcie po poklesu.
Společnost Nike se snaží více prodávat přímo spotřebitelům
Společnost Nike prodává své výrobky dvěma způsoby: přímo spotřebitelům (DTC) prostřednictvím svých webových stránek a kamenných prodejen a dále prostřednictvím velkoobchodních partnerů, jako je Macy’s. DTC prodej je samozřejmě pro Nike ziskovější především proto, že může prodat více výrobků za plnou cenu.
Zdroj: Unsplash
Velkoobchodníci požadují slevy a atraktivní podmínky, aby si zajistili vyšší ziskové marže. Navíc jsou u velkoobchodníků výrobky Nike vystaveny vedle výrobků konkurence, což dává spotřebitelům možnost vybrat si levnější výrobek. Není překvapením, že vedení společnosti zavedlo strategii urychlení svého DTC podnikání.
Vzhledem k rozsáhlému nedostatku zásob nemohlo být načasování lepší. Pokud má společnost Nike omezené zásoby a musí se rozhodnout, zda je ponechá k prodeji prostřednictvím svých kanálů nebo prostřednictvím velkoobchodníků, volí první možnost. Tato strategie se již vyplácí. Za šest měsíců končících 30. listopadem se hrubá zisková marže společnosti Nike zvýšila o 230 bazických bodů na 46,2 %. Pokud společnost dokončí zbytek roku na této marži, vyrovná se nejvyšší marži za posledních deset let.
Tržby za šest měsíců do 30. listopadu mezitím vzrostly o 8 %, takže společnost Nike neobětuje tržby, aby dosáhla vyšších ziskových marží. To je výborné znamení pro akcionáře, protože obvykle dochází ke zpomalení růstu tržeb, když se firma snaží rozšířit ziskové marže. Z pohledu spotřebitele platí, že čím více míst je vidět výrobky společnosti, tím více je příležitostí k nákupu. Společnost Nike odvedla vynikající práci při propagaci svých webových stránek a aplikace a přilákala potenciální zákazníky k přímému nákupu.
Ne každá značka dokáže tento tah. Nike provádí strategii, která zdůrazňuje jeho silnou loajalitu zákazníků a povědomí o značce. Tržby se totiž zvýšily z 23 miliard dolarů v roce 2012 na 44 miliard dolarů v roce 2021. Ze strategického hlediska tento krok zvyšuje vyjednávací sílu společnosti s velkoobchodníky: Zlepšete své podmínky, nebo snížíme dodávky do vašich obchodů.
Výprodej akcií Nike je příležitostí k nákupu
Společnost Nike bude v nejbližší době i nadále čelit problémům spojeným s přerušením dodávek způsobeným pandemií. V dlouhodobém horizontu má společnost Nike vynikající pozici, aby využila toho, že spotřebitelé budou nadále nakupovat online, kde může společnost přímo získávat tržby s vyššími maržemi.
Zdroj: Unsplash
Naštěstí pro potenciální investory to vypadá, že trh zatím neocenil vynikající vyhlídky společnosti Nike. Akcie se obchodují s poměrem ceny k zisku a ceny k volným peněžním tokům na úrovni přibližně 33, resp. 35. Tyto hodnoty se pohybují kolem průměru za posledních pět let. Abych tedy odpověděl na otázku, kterou jsem položil v titulku: ano, výprodej akcií Nike je příležitostí k nákupu pro dlouhodobé investory.
Akcie se za první dva měsíce propadly o 21 % a společnost brzdí přerušení výroby v důsledku pandemie a jejích nesčetných důsledků.Poptávka spotřebitelů po jejích výrobcích je naštěstí odolná. Nike prodává téměř vše, co dokáže vyrobit a dostat na pulty. Podívejme se blíže na podnikání a určete, zda by investoři měli koupit akcie po poklesu.Společnost Nike se snaží více prodávat přímo spotřebitelůmSpolečnost Nike prodává své výrobky dvěma způsoby: přímo spotřebitelům prostřednictvím svých webových stránek a kamenných prodejen a dále prostřednictvím velkoobchodních partnerů, jako je Macy’s. DTC prodej je samozřejmě pro Nike ziskovější především proto, že může prodat více výrobků za plnou cenu.Zdroj: UnsplashVelkoobchodníci požadují slevy a atraktivní podmínky, aby si zajistili vyšší ziskové marže. Navíc jsou u velkoobchodníků výrobky Nike vystaveny vedle výrobků konkurence, což dává spotřebitelům možnost vybrat si levnější výrobek. Není překvapením, že vedení společnosti zavedlo strategii urychlení svého DTC podnikání.Vzhledem k rozsáhlému nedostatku zásob nemohlo být načasování lepší. Pokud má společnost Nike omezené zásoby a musí se rozhodnout, zda je ponechá k prodeji prostřednictvím svých kanálů nebo prostřednictvím velkoobchodníků, volí první možnost. Tato strategie se již vyplácí. Za šest měsíců končících 30. listopadem se hrubá zisková marže společnosti Nike zvýšila o 230 bazických bodů na 46,2 %. Pokud společnost dokončí zbytek roku na této marži, vyrovná se nejvyšší marži za posledních deset let.Tržby za šest měsíců do 30. listopadu mezitím vzrostly o 8 %, takže společnost Nike neobětuje tržby, aby dosáhla vyšších ziskových marží. To je výborné znamení pro akcionáře, protože obvykle dochází ke zpomalení růstu tržeb, když se firma snaží rozšířit ziskové marže. Z pohledu spotřebitele platí, že čím více míst je vidět výrobky společnosti, tím více je příležitostí k nákupu. Společnost Nike odvedla vynikající práci při propagaci svých webových stránek a aplikace a přilákala potenciální zákazníky k přímému nákupu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashNe každá značka dokáže tento tah. Nike provádí strategii, která zdůrazňuje jeho silnou loajalitu zákazníků a povědomí o značce. Tržby se totiž zvýšily z 23 miliard dolarů v roce 2012 na 44 miliard dolarů v roce 2021. Ze strategického hlediska tento krok zvyšuje vyjednávací sílu společnosti s velkoobchodníky: Zlepšete své podmínky, nebo snížíme dodávky do vašich obchodů.Výprodej akcií Nike je příležitostí k nákupuSpolečnost Nike bude v nejbližší době i nadále čelit problémům spojeným s přerušením dodávek způsobeným pandemií. V dlouhodobém horizontu má společnost Nike vynikající pozici, aby využila toho, že spotřebitelé budou nadále nakupovat online, kde může společnost přímo získávat tržby s vyššími maržemi.Zdroj: UnsplashNaštěstí pro potenciální investory to vypadá, že trh zatím neocenil vynikající vyhlídky společnosti Nike. Akcie se obchodují s poměrem ceny k zisku a ceny k volným peněžním tokům na úrovni přibližně 33, resp. 35. Tyto hodnoty se pohybují kolem průměru za posledních pět let. Abych tedy odpověděl na otázku, kterou jsem položil v titulku: ano, výprodej akcií Nike je příležitostí k nákupu pro dlouhodobé investory.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...