Stačí se podívat na výkonnost akcií, jako je Tesla ( TSLA 0,52 % ), za posledních několik let, aby bylo jasné, proč stojí za to zkoumat, zda do tohoto sektoru investovat.
Akcie společnosti Tesla za poslední tři roky vzrostly o 1 800 %. Za tu dobu Tesla přešla od čisté ztráty přes 860 milionů dolarů v roce 2019 k zisku 719 milionů dolarů v roce 2020 a impozantním 5,5 miliardy dolarů v roce 2021. Ačkoli tedy investoři po mnoho let hypovali a pravděpodobně nadhodnocovali akcie Tesly, podnik se osvědčil. Investoři nyní chtějí vědět, jaké další společnosti vyrábějící elektromobily by mohly tuto cestu následovat.
Zdroj: Unsplash
Důvod k nadšení
Společnost Tesla má dynamického a talentovaného generálního ředitele Elona Muska, který své společnosti a odvětví elektromobilů přinesl další pozornost. Ale trh, který včas identifikoval, skutečně zvýšil zájem investorů o podniky s elektrickými vozidly. Celosvětový prodej bateriových elektromobilů (BEV) za posledních pět let prudce vzrostl, přičemž roční míra růstu činí 47 %.
Tesla odhaduje, že objem její vlastní výroby bude i v příštích letech růst nejméně o 50 % ročně. Podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) se očekává, že celosvětový prodej elektromobilů dosáhne v roce 2030 přibližně 25 až 45 milionů kusů. Tesla sice může být i nadále lídrem, ale to ponechává spoustu příležitostí pro ostatní společnosti a jejich akcionáře, aby na tom vydělali.
Investiční možnosti
Kromě společnosti Tesla existuje mnoho způsobů, jak investovat do budoucna. Některé akcie těchto výrobců elektromobilů se také dočkaly velkého ohlasu. Ocenění amerických start-upů, jako jsou Rivian Automotive a Lucid Group, prudce vzrostlo, i když úroveň výroby vozidel je stále mizivá. Ačkoli jim příjmy teprve začínají plynout, jejich tržní kapitalizace přesahuje 40 miliard dolarů. Pro představu, Tesla tuto hranici ocenění překročila v polovině roku 2017, kdy její tržby poprvé přesáhly 10 miliard dolarů.
Velká část povyku kolem výrobců elektromobilů mimo USA se soustředila na čínské společnosti jako Nio ( NIO 0,46 % ) a XPeng. Obě společnosti mají zavedené podnikání v oblasti elektromobilů a ke konci února 2022 kumulativně dodaly více než 180 000, resp. 157 000 plně elektrických vozidel. Obě společnosti sice ještě nejsou ziskové, ale v poslední době se obchodovaly s poměrem ceny k prodejům (P/S) pod 10.
Hype versus výsledky
Taková úroveň ocenění může být stále považována za hype, ale základní podniky dělají pokroky směrem k jejímu ospravedlnění. Ironií je, že největší čínský výrobce elektromobilů patří k těm, o kterých se příliš nehovoří a jejichž hodnota je podle tradičních měřítek přiměřená. BYD ( BYDDY 0,91 % ), velký čínský výrobce automobilů podporovaný společností Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, je ziskový a jeho americké depozitní certifikáty (ADR) se obchodují za skromnou hodnotu P/S, která činí pouhých 2,7 %.
BYD je však mnohem víc než jen výrobce elektromobilů. Vyrábí tradiční vozidla se spalovacími motory, baterie a elektrobusy, což z ní činí méně čistou hru. Díky tomu zůstává pro investory zaměřené na elektromobily poněkud v nedohlednu.
Zdroj: Unsplash
Ačkoli jsou tedy některé akcie v současné fázi v porovnání se základními podniky přeceňovány, mají tyto podniky dostatek prostoru k růstu. Prodeje bateriových elektromobilů tvořily jen malý zlomek z více než 65 milionů automobilů prodaných po celém světě v roce 2021.
Mnoho investorů si myslí, že akcie Tesly jsou stále předražené. To však nebrání tomu, aby akcie s rozkvětem firmy nadále rostly. Humbuk vzniká proto, že investoři nemají možnost zjistit, kde přesně by se mohl růst podniku vyrovnat. To se děje i u ostatních akcií elektromobilů a podniky, které budou dlouhodobě úspěšné, by měly tento humbuk naplnit, protože uspokojí to, co by mohlo být masivní poptávkou na trhu.
Stačí se podívat na výkonnost akcií, jako je Tesla , za posledních několik let, aby bylo jasné, proč stojí za to zkoumat, zda do tohoto sektoru investovat.Akcie společnosti Tesla za poslední tři roky vzrostly o 1 800 %. Za tu dobu Tesla přešla od čisté ztráty přes 860 milionů dolarů v roce 2019 k zisku 719 milionů dolarů v roce 2020 a impozantním 5,5 miliardy dolarů v roce 2021. Ačkoli tedy investoři po mnoho let hypovali a pravděpodobně nadhodnocovali akcie Tesly, podnik se osvědčil. Investoři nyní chtějí vědět, jaké další společnosti vyrábějící elektromobily by mohly tuto cestu následovat.Zdroj: UnsplashDůvod k nadšeníSpolečnost Tesla má dynamického a talentovaného generálního ředitele Elona Muska, který své společnosti a odvětví elektromobilů přinesl další pozornost. Ale trh, který včas identifikoval, skutečně zvýšil zájem investorů o podniky s elektrickými vozidly. Celosvětový prodej bateriových elektromobilů za posledních pět let prudce vzrostl, přičemž roční míra růstu činí 47 %.Tesla odhaduje, že objem její vlastní výroby bude i v příštích letech růst nejméně o 50 % ročně. Podle Mezinárodní agentury pro energii se očekává, že celosvětový prodej elektromobilů dosáhne v roce 2030 přibližně 25 až 45 milionů kusů. Tesla sice může být i nadále lídrem, ale to ponechává spoustu příležitostí pro ostatní společnosti a jejich akcionáře, aby na tom vydělali.Investiční možnostiKromě společnosti Tesla existuje mnoho způsobů, jak investovat do budoucna. Některé akcie těchto výrobců elektromobilů se také dočkaly velkého ohlasu. Ocenění amerických start-upů, jako jsou Rivian Automotive a Lucid Group, prudce vzrostlo, i když úroveň výroby vozidel je stále mizivá. Ačkoli jim příjmy teprve začínají plynout, jejich tržní kapitalizace přesahuje 40 miliard dolarů. Pro představu, Tesla tuto hranici ocenění překročila v polovině roku 2017, kdy její tržby poprvé přesáhly 10 miliard dolarů.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: UnsplashVelká část povyku kolem výrobců elektromobilů mimo USA se soustředila na čínské společnosti jako Nio a XPeng. Obě společnosti mají zavedené podnikání v oblasti elektromobilů a ke konci února 2022 kumulativně dodaly více než 180 000, resp. 157 000 plně elektrických vozidel. Obě společnosti sice ještě nejsou ziskové, ale v poslední době se obchodovaly s poměrem ceny k prodejům pod 10.Hype versus výsledkyTaková úroveň ocenění může být stále považována za hype, ale základní podniky dělají pokroky směrem k jejímu ospravedlnění. Ironií je, že největší čínský výrobce elektromobilů patří k těm, o kterých se příliš nehovoří a jejichž hodnota je podle tradičních měřítek přiměřená. BYD , velký čínský výrobce automobilů podporovaný společností Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, je ziskový a jeho americké depozitní certifikáty se obchodují za skromnou hodnotu P/S, která činí pouhých 2,7 %.BYD je však mnohem víc než jen výrobce elektromobilů. Vyrábí tradiční vozidla se spalovacími motory, baterie a elektrobusy, což z ní činí méně čistou hru. Díky tomu zůstává pro investory zaměřené na elektromobily poněkud v nedohlednu.Zdroj: UnsplashAčkoli jsou tedy některé akcie v současné fázi v porovnání se základními podniky přeceňovány, mají tyto podniky dostatek prostoru k růstu. Prodeje bateriových elektromobilů tvořily jen malý zlomek z více než 65 milionů automobilů prodaných po celém světě v roce 2021.Mnoho investorů si myslí, že akcie Tesly jsou stále předražené. To však nebrání tomu, aby akcie s rozkvětem firmy nadále rostly. Humbuk vzniká proto, že investoři nemají možnost zjistit, kde přesně by se mohl růst podniku vyrovnat. To se děje i u ostatních akcií elektromobilů a podniky, které budou dlouhodobě úspěšné, by měly tento humbuk naplnit, protože uspokojí to, co by mohlo být masivní poptávkou na trhu.