Před lety – možná před deseti lety – nás oslovovali lidé a říkali: „Hele, tohle jsou už známé společnosti. Najděte si něco nového!“
No, je těžké být budoucí akcií blue chips, pokud společnost již není dobrá. V té době to zahrnovalo mnoho jmen, která vidíte výše, bohužel bez Nvidie. Pozitivní je, že zbytek těchto společností pokračoval v dodávkách zboží. A my si je nyní dvě z nich projdeme, abychom zjistili proč.
Nike (NKE)
Jednou z největších oděvních společností na světě je Nike (NYSE:NKE). Je skvělou kombinací velkoobchodního výrobce oděvů a špičkového maloobchodního prodejce sportovních potřeb. Provozováním vlastních prodejen a prodejem jiným maloobchodníkům společnost Nike diverzifikuje své příjmy a je schopna zvyšovat marže v rámci svého hospodářského výsledku.
Zjednodušeně řečeno, může řídit prodej ve svých vlastních provozovnách a zároveň se při generování příjmů spoléhat na velikost ostatních maloobchodníků. Skutečným klenotem společnosti Nike je však její podnikání přímo u spotřebitelů (DTC).
Zdroj: Shutterstock
Tento byznys, který společnost označuje jako svou jednotku DTC, umožňuje společnosti Nike výrazně zvyšovat marže. Je to také to, co společnosti umožnilo zotavit se rychleji než většina výrobců a prodejců oděvů v prvních dnech pandemie nového koronaviru.
Díky obchodu DTC může Nike prodávat přímo svým zákazníkům. To jí zase umožňuje vytvářet lepší analytiku a zlepšovat cílený marketing. Umožňuje jí to také vyřadit zprostředkovatele. V minulém čtvrtletí se celkové tržby meziročně zvýšily o 4,9 %. V měnově neutrálním vyjádření však její obchod DTC vzrostl o 17 %. Je tedy zřejmé, že právě tam je dynamika.
Alphabet (NASDAQ:GOOGL, NASDAQ:GOOG) je jednou z nejlepších společností na celém trhu a existují tři jednoduché důvody, proč tomu tak je: A to díky svým aktivům, růstu a rozvaze. Pojďme na to v tomto pořadí.
Zdroj: Canva
Společnost ovládá tržní kapitalizaci ve výši přibližně 1,9 bilionu dolarů, takže má samozřejmě mnoho aktiv. Jejími hlavními aktivy jsou však Google.com a YouTube.com. Nejenže se jedná o dvě nejpopulárnější webové stránky na světě – něco jako vlastnit Boardwalk a Park Place ve hře Monopoly -, ale také se mohou pochlubit silným růstem.
To nás přivádí k druhému bodu. V kombinaci se svou cloudovou jednotkou a dalšími divizemi společnost Alphabet pokračuje v působivém růstu. V minulém čtvrtletí se tržby meziročně vyšplhaly o více než 32 %. V letošním roce analytici očekávají růst tržeb o 16,7 %. A pro rok 2023 odhadují růst na 15,6 %. Předpovědi růstu zisků jsou přitom podobné.
Zdroj: Shutterstock
Pokud jde o volné peněžní toky, společnost Alphabet loni vygenerovala 67 miliard dolarů FCF. Kč, což je o více než 55 % více než v předchozím roce, přičemž tento údaj rostl o více než 35 % i v každém z předchozích dvou let.
Veškerý tento růst dělá jedinou věc, a tou je růst rozvahy. V posledním čtvrtletí má Alphabet 188 miliard dolarů v oběžných aktivech, z toho téměř 140 miliard dolarů v hotovosti a krátkodobých cenných papírech. Společnost má také dlouhodobý dluh ve výši 14,8 miliardy dolarů, tedy čtvrtinu této částky, pokud vyloučíme kapitalizované leasingy.
Před lety – možná před deseti lety – nás oslovovali lidé a říkali: „Hele, tohle jsou už známé společnosti. Najděte si něco nového!“No, je těžké být budoucí akcií blue chips, pokud společnost již není dobrá. V té době to zahrnovalo mnoho jmen, která vidíte výše, bohužel bez Nvidie. Pozitivní je, že zbytek těchto společností pokračoval v dodávkách zboží. A my si je nyní dvě z nich projdeme, abychom zjistili proč.Jednou z největších oděvních společností na světě je Nike . Je skvělou kombinací velkoobchodního výrobce oděvů a špičkového maloobchodního prodejce sportovních potřeb. Provozováním vlastních prodejen a prodejem jiným maloobchodníkům společnost Nike diverzifikuje své příjmy a je schopna zvyšovat marže v rámci svého hospodářského výsledku.Zjednodušeně řečeno, může řídit prodej ve svých vlastních provozovnách a zároveň se při generování příjmů spoléhat na velikost ostatních maloobchodníků. Skutečným klenotem společnosti Nike je však její podnikání přímo u spotřebitelů .Zdroj: ShutterstockTento byznys, který společnost označuje jako svou jednotku DTC, umožňuje společnosti Nike výrazně zvyšovat marže. Je to také to, co společnosti umožnilo zotavit se rychleji než většina výrobců a prodejců oděvů v prvních dnech pandemie nového koronaviru.Díky obchodu DTC může Nike prodávat přímo svým zákazníkům. To jí zase umožňuje vytvářet lepší analytiku a zlepšovat cílený marketing. Umožňuje jí to také vyřadit zprostředkovatele. V minulém čtvrtletí se celkové tržby meziročně zvýšily o 4,9 %. V měnově neutrálním vyjádření však její obchod DTC vzrostl o 17 %. Je tedy zřejmé, že právě tam je dynamika.Chcete využít této příležitosti?Alphabet je jednou z nejlepších společností na celém trhu a existují tři jednoduché důvody, proč tomu tak je: A to díky svým aktivům, růstu a rozvaze. Pojďme na to v tomto pořadí.Zdroj: CanvaSpolečnost ovládá tržní kapitalizaci ve výši přibližně 1,9 bilionu dolarů, takže má samozřejmě mnoho aktiv. Jejími hlavními aktivy jsou však Google.com a YouTube.com. Nejenže se jedná o dvě nejpopulárnější webové stránky na světě – něco jako vlastnit Boardwalk a Park Place ve hře Monopoly -, ale také se mohou pochlubit silným růstem.To nás přivádí k druhému bodu. V kombinaci se svou cloudovou jednotkou a dalšími divizemi společnost Alphabet pokračuje v působivém růstu. V minulém čtvrtletí se tržby meziročně vyšplhaly o více než 32 %. V letošním roce analytici očekávají růst tržeb o 16,7 %. A pro rok 2023 odhadují růst na 15,6 %. Předpovědi růstu zisků jsou přitom podobné.Zdroj: ShutterstockPokud jde o volné peněžní toky, společnost Alphabet loni vygenerovala 67 miliard dolarů FCF. Kč, což je o více než 55 % více než v předchozím roce, přičemž tento údaj rostl o více než 35 % i v každém z předchozích dvou let.Veškerý tento růst dělá jedinou věc, a tou je růst rozvahy. V posledním čtvrtletí má Alphabet 188 miliard dolarů v oběžných aktivech, z toho téměř 140 miliard dolarů v hotovosti a krátkodobých cenných papírech. Společnost má také dlouhodobý dluh ve výši 14,8 miliardy dolarů, tedy čtvrtinu této částky, pokud vyloučíme kapitalizované leasingy.