Řetězec multikin získal tato kina od společnosti Bow Tie Cinemas. Akcie AMC si díky této zprávě připsaly 6 %.
Ačkoli akcie díky této zprávě získaly jednodenní podporu, akvizice těchto kin nezmění analytiky v optimistický pohled na vyhlídky společnosti. Tři z osmi analytiků, kteří se zabývají akciemi AMC, je hodnotí jako „držet“ a pět si myslí, že je třeba je přímo prodat, přičemž medián cílové ceny je 6 USD, což je o 65 % méně, než se v současnosti obchoduje.
Analytici nemají společnost AMC rádi. Investoři by ji také neměli mít rádi. Zde je důvod.

Generální ředitel Adam Aron, který je vždy propagátorem, básnil o dopadu těchto sedmi kin na její podnikání a strategii růstu.
„Naše strategie akvizic divadel dělá z AMC lepší a silnější společnost, která postupuje na naší cestě k oživení. Akvizice těchto provozoven je obzvláště pozoruhodná pro naši expanzi v Connecticutu, kde více než zdvojnásobujeme naši přítomnost,“ uvedl Aron v tiskové zprávě.
Není pochyb o tom, že návštěvníci kin v Connecticutu budou mít z rozšíření přítomnosti AMC v tomto státě prospěch, ale to neznamená, že by akcionáři měli být z těchto nákupů nadšeni. Naopak, přispívá to ke značnému zadlužení společnosti.
Poslední významnou akvizicí společnosti byla v březnu 2017 společnost Nordic Cinema Group. Zaplatila za ni 964 milionů dolarů, včetně převzetí dluhu této skandinávské společnosti ve výši 312,5 milionu dolarů. Tato akvizice zahrnovala také 50% investici do jiného řetězce kin s 50 kinosály a 201 sály. V rámci této akvizice provozovala společnost AMC v té době 1 000 kin po celém světě.

Jistě, covid-19 určitě vedl AMC k uzavření některých kin, ale akvizice sedmi oproti přibližně 93 před pouhými pěti lety vypovídá o tom, jak moc pandemie drasticky změnila jejich kapacitu.
Velkou roli však hraje fakt, že AMC už má spoustu kin v USA i jinde. Potřebuje tedy další zdroje příjmů, a to nemluvím o příjmech z těžby.
Ve svých komentářích často zlehčuji hodnocení akcií analytiky a odhady cílových cen. Skutečnost je však taková, že tráví značné množství hodin vytvářením finančních modelů pro společnosti, které pokrývají, a častěji než jindy jsou odhady zisků a tržeb zatraceně blízko.
Takže skutečnost, že nejvyšší cílová cena akcií AMC je 6 USD, což je o 11,35 USD méně než současná cena akcií, říká vše, co potřebujete vědět o pohledu Wall Street na tuto společnost.
Rozšiřování sítě kin v USA i jinde se může zdát jako hodnotově orientovaná nabídka vzhledem k tomu, jak menší řetězce kin trpěly v období covid-19 . Je to však vyhazování dobrých peněz za špatné.
Adam Aron musí vytvořit nové zdroje příjmů, které využijí jeho zákaznickou základnu. Nepotřebuje více zákazníků, potřebuje od svých zákazníků vydělat více peněz.
Analytici to nevidí. S tímto názorem souhlasím. Akvizice divadel nejsou řešením. Ani zdaleka ne.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky