Prodej hamburgerů na rostlinné bázi u McDonald’s podpořila PETA
Marketingový tah organizace PETA, která se zabývá právy zvířat a je dlouholetým protivníkem společnosti McDonald's Corp., krátkodobě podpořil prodej rostlinného hamburgeru tohoto řetězce rychlého občerstvení.
Nezisková skupina spolupracovala s provozovateli McDonald’s v Texasu a Kalifornii, aby nakoupili hamburgery McPlant bez sýra a majonézy ve velkém a rozdávali je koncem března. Lidé za etické zacházení se zvířaty tvrdí, že společnost McDonald’s, která rostlinné burgery testuje na 600 místech, může jejich větším prodejem přispět ke snížení utrpení zvířat.
Joey Blanton, franšízant McDonald’s ve Fort Worthu v Texasu, uvedl, že rozdávání PETA pomohlo prodeji nového výrobku, který prodává za 5,39 USD (121 Kč) – za cenu srovnatelnou s větším sendvičem, jako je Quarter Pounder (Čtvrtlibrák se sýrem).
„Poté jsme zaznamenali nárůst prodeje,“ řekl. „PETA nakoupila v podstatě hromadný nákup, aby je mohla rozdávat, to samo o sobě pomohlo našim číslům o prodaných jednotkách za týden,“ řekl, aniž by uvedl konkrétní čísla. Blanton uvedl, že pro jeho šest restaurací není neobvyklé, že dostávají velké objednávky od odběratelů, jako jsou sportovní týmy a další skupiny.
Před příchodem McPlantu by bylo těžké si představit, že by PETA nějakým způsobem pomohla McDonald’s. Skupina dlouhodobě protestuje proti zacházení s hospodářskými zvířaty v dodavatelských řetězcích McDonald’s a dalších provozovatelů rychlého občerstvení. Nyní chce PETA pomoci novým rostlinným produktům, které by vytlačily charakteristické výrobky těchto společností. PETA také propaguje zkušební provoz falešných kuřecích nuget – což je pro neziskovou organizaci, která dříve na KFC útočila obrázky plukovníka Sanderse namočeného v krvi, výrazný obrat.
Zdroj: McDonald´s
Konečný cíl PETA
Trvalé zařazení McPlantu do jídelníčku „zachrání životy milionů zvířat, což je naším hlavním cílem,“ uvedl Marley Delgado, koordinátor kampaně PETA za McPlant. „Pomáhá to prodeji a šíření informací.“
Jak McPlant, tak rostlinné kuřecí nugety společnosti KFC byly vyvinuty ve spolupráci s Beyond Meat Inc. Delgado řekl, že krok řetězců nabízet bezmasé varianty ukazuje, že v tomto odvětví dochází ke změně. Není však jasné, nakolik rostlinné maso nakonec sníží poptávku po mase, protože jeho přidávání do jídelníčků je často uváděno jako způsob, jak přilákat nové zákazníky, nikoliv změnit preference stávajících zákazníků.
Existují také náznaky, že počáteční nadšení strávníků z rostlinných potravin poněkud opadlo. Společnost Dunkin‘ loni omezila dostupnost snídaňového sendviče s klobásou Beyond Meat. Společnost Tim Hortons zase nedávno začala v Kanadě testovat novou rostlinnou stravu od společnosti Impossible Foods Inc. poté, co v roce 2020 omezila zkušební provoz s Beyond Meat.
Společnost McDonald’s, která je největší restaurační sítí na světě, stále rozšiřuje testy jídelního lístku McPlant. V únoru společnost se sídlem v Chicagu rozšířila test McPlantu na přibližně 600 provozoven v oblasti Sanfranciského zálivu a Dallasu-Fort Worth. Ve Spojených státech jej společnost původně testovala v listopadu pouze v osmi provozovnách. McPlant se prodává také na některých evropských trzích.
Nový potravinový hit i v České republice – Zdroj: McDonald´s
Podle Briana Hollanda, analytika společnosti Cowen, který se zabývá problematikou Beyond Meat, může rozdávání PETA krátkodobě podpořit prodej, ale úspěch výrobku nakonec závisí na dlouhodobé poptávce.
„Nemyslím si, že by 10 000 McPlantů stačilo k tomu, aby se změnil způsob prodeje,“ řekl Holland. „McDonald’s chce, aby se počty stále zvyšovaly, ne aby začaly silně a dosáhly velmi rychle vrcholu.“
Blanton, majitel franšízy, uvedl, že McPlant se v jeho provozovnách neprodává tak dobře jako jiné položky menu, ale dodal, že produkt je stále ve fázi testování. Je optimistický, že McPlant přivede nové strávníky, kteří hledají vegetariánské možnosti.
„Dává nám to jako restauraci více možností,“ řekl. „Myslím, že chutnal dobře, měl dobrou chuť, ale byl tam trochu rozdíl v konzistenci mezi konzumací hovězího masa a placičky McPlant.“
Zdroj: Goveganworld
Nezisková skupina spolupracovala s provozovateli McDonald’s v Texasu a Kalifornii, aby nakoupili hamburgery McPlant bez sýra a majonézy ve velkém a rozdávali je koncem března. Lidé za etické zacházení se zvířaty tvrdí, že společnost McDonald’s, která rostlinné burgery testuje na 600 místech, může jejich větším prodejem přispět ke snížení utrpení zvířat.Joey Blanton, franšízant McDonald’s ve Fort Worthu v Texasu, uvedl, že rozdávání PETA pomohlo prodeji nového výrobku, který prodává za 5,39 USD – za cenu srovnatelnou s větším sendvičem, jako je Quarter Pounder .„Poté jsme zaznamenali nárůst prodeje,“ řekl. „PETA nakoupila v podstatě hromadný nákup, aby je mohla rozdávat, to samo o sobě pomohlo našim číslům o prodaných jednotkách za týden,“ řekl, aniž by uvedl konkrétní čísla. Blanton uvedl, že pro jeho šest restaurací není neobvyklé, že dostávají velké objednávky od odběratelů, jako jsou sportovní týmy a další skupiny.Před příchodem McPlantu by bylo těžké si představit, že by PETA nějakým způsobem pomohla McDonald’s. Skupina dlouhodobě protestuje proti zacházení s hospodářskými zvířaty v dodavatelských řetězcích McDonald’s a dalších provozovatelů rychlého občerstvení. Nyní chce PETA pomoci novým rostlinným produktům, které by vytlačily charakteristické výrobky těchto společností. PETA také propaguje zkušební provoz falešných kuřecích nuget – což je pro neziskovou organizaci, která dříve na KFC útočila obrázky plukovníka Sanderse namočeného v krvi, výrazný obrat.Zdroj: McDonald´sTrvalé zařazení McPlantu do jídelníčku „zachrání životy milionů zvířat, což je naším hlavním cílem,“ uvedl Marley Delgado, koordinátor kampaně PETA za McPlant. „Pomáhá to prodeji a šíření informací.“Chcete využít této příležitosti?Jak McPlant, tak rostlinné kuřecí nugety společnosti KFC byly vyvinuty ve spolupráci s Beyond Meat Inc. Delgado řekl, že krok řetězců nabízet bezmasé varianty ukazuje, že v tomto odvětví dochází ke změně. Není však jasné, nakolik rostlinné maso nakonec sníží poptávku po mase, protože jeho přidávání do jídelníčků je často uváděno jako způsob, jak přilákat nové zákazníky, nikoliv změnit preference stávajících zákazníků.Existují také náznaky, že počáteční nadšení strávníků z rostlinných potravin poněkud opadlo. Společnost Dunkin‘ loni omezila dostupnost snídaňového sendviče s klobásou Beyond Meat. Společnost Tim Hortons zase nedávno začala v Kanadě testovat novou rostlinnou stravu od společnosti Impossible Foods Inc. poté, co v roce 2020 omezila zkušební provoz s Beyond Meat.Společnost McDonald’s, která je největší restaurační sítí na světě, stále rozšiřuje testy jídelního lístku McPlant. V únoru společnost se sídlem v Chicagu rozšířila test McPlantu na přibližně 600 provozoven v oblasti Sanfranciského zálivu a Dallasu-Fort Worth. Ve Spojených státech jej společnost původně testovala v listopadu pouze v osmi provozovnách. McPlant se prodává také na některých evropských trzích.Nový potravinový hit i v České republice – Zdroj: McDonald´sPodle Briana Hollanda, analytika společnosti Cowen, který se zabývá problematikou Beyond Meat, může rozdávání PETA krátkodobě podpořit prodej, ale úspěch výrobku nakonec závisí na dlouhodobé poptávce.„Nemyslím si, že by 10 000 McPlantů stačilo k tomu, aby se změnil způsob prodeje,“ řekl Holland. „McDonald’s chce, aby se počty stále zvyšovaly, ne aby začaly silně a dosáhly velmi rychle vrcholu.“Blanton, majitel franšízy, uvedl, že McPlant se v jeho provozovnách neprodává tak dobře jako jiné položky menu, ale dodal, že produkt je stále ve fázi testování. Je optimistický, že McPlant přivede nové strávníky, kteří hledají vegetariánské možnosti.„Dává nám to jako restauraci více možností,“ řekl. „Myslím, že chutnal dobře, měl dobrou chuť, ale byl tam trochu rozdíl v konzistenci mezi konzumací hovězího masa a placičky McPlant.“Zdroj: Goveganworld