V důsledku toho by se akcie mohly obchodovat do strany, přestože firma usiluje o druhé rozdělení akcií během dvou let. Pozitivní zprávou je otevření gigafactory v Austinu. Nemůže však nijak vyřešit větší problémy, které v současné době existují. Navíc postoj Federálního rezervního systému k úrokovým sazbám bude sloužit pouze k tomu, aby Tesla nejela nahoru, i když se jí podaří vyrovnat výrobu.
Otevření továrny Gigafactory v Austinu
Společnost Tesla pořádá něco, co označuje jako „kybernetické rodeo“, aby pokřtila otevření svého výrobního závodu v Austinu. V podstatě půjde o velkou oslavu zahájení zvyšování výrobní kapacity nejvýznamnější světové společnosti vyrábějící elektromobily. Tím nejdůležitějším myslím, že má největší tržní kapitalizaci ze všech společností vyrábějících elektromobily. Ve skutečnosti má největší tržní kapitalizaci ze všech společností vyrábějících vozidla.
Odbočím. Zpět ke kybernetickému rodeu. Jak jste si možná domysleli, Tesla bude svůj kybernetický vůz vyrábět v závodě v Austinu. Nebude tak však činit několik měsíců a prvním vozidlem, které se bude v Austinu vyrábět, bude ve skutečnosti Model Y.
Tato zpráva je pro společnost samozřejmě pozitivní. Co však mají investoři očekávat, pokud jde o schopnost závodu v Austinu ovlivnit ceny akcií? Abychom mohli odpovědět na tuto otázku, musíme pochopit celková očekávání výroby a to, jak do těchto plánů zapadá gigafactory v Austinu.
Očekává se, že Tesla letos dodá 1,4 milionu vozidel. Austinská gigafactory bude mít po plném zprovoznění výrobní kapacitu 500 000 vozů ročně. V roce 2022 však bude závod pravděpodobně vyrábět přibližně 100 000 vozidel.
Zdroj: Reuters
Číslo 100 000 je důležité, protože Tesla se potýká s mnoha problémy napříč svými výrobními závody.
Společnost Tesla by měla v roce 2022 dodat 1,4 milionu vozidel. Cokoli, co nedosáhne tohoto očekávání, bude považováno za neúspěch. Takový neúspěch povede k poklesu cen akcií.
Šanghajská gigafactory společnosti Tesla je bohužel v současné době odstavena kvůli Covid-19. Šanghajská giga-továrna je nejproduktivnějším závodem společnosti Tesla a očekává se, že se bude podílet na více než polovině z oněch 1,4 milionu dodávek v tomto roce.
Továrna je již přibližně dva týdny zcela odstavena. Přestože továrna dokáže denně vyrobit 3 400 vozidel, analytik společnosti Wedbush Dan Ives očekává, že každý den nečinnosti bude Teslu stát přibližně 2 000 dodávek.
Problémem je, že nikdo neví, kdy by mohla být šanghajská gigafactory opět v provozu. I kdyby byla továrna v Austinu plně funkční, není to tak, že by se v Texasu mohla okamžitě převzít uvolněná výroba. V určitém okamžiku by odstávka v Šanghaji mohla Teslu přijít výrazně draho.
Zdroj: Canva
A o to jde: investoři budou otevření továrny v Austinu vítat – což by měli -, ale počty dodávek jsou nyní ohroženy. To přináší otázku berlínské gigafactory. Mohla by reálně zaplnit mezeru po uzavření šanghajské továrny? Odpověď zní: ne, ve skutečnosti ne. Podle indicií bude do první poloviny roku 2022 vyrábět maximálně 30 000 vozů. To je přibližně 15 dní šanghajské výroby, což je sotva kapka v moři.
V důsledku toho by se akcie mohly obchodovat do strany, přestože firma usiluje o druhé rozdělení akcií během dvou let. Pozitivní zprávou je otevření gigafactory v Austinu. Nemůže však nijak vyřešit větší problémy, které v současné době existují. Navíc postoj Federálního rezervního systému k úrokovým sazbám bude sloužit pouze k tomu, aby Tesla nejela nahoru, i když se jí podaří vyrovnat výrobu.Společnost Tesla pořádá něco, co označuje jako „kybernetické rodeo“, aby pokřtila otevření svého výrobního závodu v Austinu. V podstatě půjde o velkou oslavu zahájení zvyšování výrobní kapacity nejvýznamnější světové společnosti vyrábějící elektromobily. Tím nejdůležitějším myslím, že má největší tržní kapitalizaci ze všech společností vyrábějících elektromobily. Ve skutečnosti má největší tržní kapitalizaci ze všech společností vyrábějících vozidla.Odbočím. Zpět ke kybernetickému rodeu. Jak jste si možná domysleli, Tesla bude svůj kybernetický vůz vyrábět v závodě v Austinu. Nebude tak však činit několik měsíců a prvním vozidlem, které se bude v Austinu vyrábět, bude ve skutečnosti Model Y.Tato zpráva je pro společnost samozřejmě pozitivní. Co však mají investoři očekávat, pokud jde o schopnost závodu v Austinu ovlivnit ceny akcií? Abychom mohli odpovědět na tuto otázku, musíme pochopit celková očekávání výroby a to, jak do těchto plánů zapadá gigafactory v Austinu.Očekává se, že Tesla letos dodá 1,4 milionu vozidel. Austinská gigafactory bude mít po plném zprovoznění výrobní kapacitu 500 000 vozů ročně. V roce 2022 však bude závod pravděpodobně vyrábět přibližně 100 000 vozidel.Zdroj: ReutersČíslo 100 000 je důležité, protože Tesla se potýká s mnoha problémy napříč svými výrobními závody.Chcete využít této příležitosti?Společnost Tesla by měla v roce 2022 dodat 1,4 milionu vozidel. Cokoli, co nedosáhne tohoto očekávání, bude považováno za neúspěch. Takový neúspěch povede k poklesu cen akcií.Šanghajská gigafactory společnosti Tesla je bohužel v současné době odstavena kvůli Covid-19. Šanghajská giga-továrna je nejproduktivnějším závodem společnosti Tesla a očekává se, že se bude podílet na více než polovině z oněch 1,4 milionu dodávek v tomto roce.Továrna je již přibližně dva týdny zcela odstavena. Přestože továrna dokáže denně vyrobit 3 400 vozidel, analytik společnosti Wedbush Dan Ives očekává, že každý den nečinnosti bude Teslu stát přibližně 2 000 dodávek.Problémem je, že nikdo neví, kdy by mohla být šanghajská gigafactory opět v provozu. I kdyby byla továrna v Austinu plně funkční, není to tak, že by se v Texasu mohla okamžitě převzít uvolněná výroba. V určitém okamžiku by odstávka v Šanghaji mohla Teslu přijít výrazně draho.Zdroj: CanvaA o to jde: investoři budou otevření továrny v Austinu vítat – což by měli -, ale počty dodávek jsou nyní ohroženy. To přináší otázku berlínské gigafactory. Mohla by reálně zaplnit mezeru po uzavření šanghajské továrny? Odpověď zní: ne, ve skutečnosti ne. Podle indicií bude do první poloviny roku 2022 vyrábět maximálně 30 000 vozů. To je přibližně 15 dní šanghajské výroby, což je sotva kapka v moři.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...