Konečně se dostáváme do bodu, kdy se ze systému vyplavuje veškeré nadšení z několikaletého býčího trhu.
Investoři, kteří se na trzích objevují nově, lépe chápou rčení z Wall Street: „Na býčím trhu je každý génius“. Někteří si však stále myslí, že mohou přelstít profesionály, kteří den za dnem, rok za rokem chodí do práce, jen aby uzavřeli obchody, díky nimž jsou jejich institucionální investoři spokojeni.
Nezapomeňte, že nejméně 85 % tržní aktivity tvoří institucionální investování. Jistě, v posledních letech přišli individuální investoři s docela kreativními strategiemi, jak se pokusit obejít ulici. Ale ve schématu věcí nemají dlouhého trvání, jak nyní zjišťuje mnoho investorů.
To však neznamená, že byste měli jen tak dát a koupit si indexový podílový fond. Stále existují místa, kam se velcí hráči nemohou nebo nechtějí dotknout, a jedním z nich jsou akcie s malou kapitalizací.
A právě proto mě příběh akcií MULN zajímá. V tuto chvíli se to může zlomit tak jako tak.
Zdroj: Mullen
Na býčích trzích jsou showmani, jako je Elon Musk, velmi vzrušující, protože ztělesňují všechny aspirace rebelujících investorů, kteří chtějí systém strhnout na svou stranu. Noví investoři jsou pevně rozhodnuti nedělat chyby svých rodičů nebo sourozenců a najít novou cestu.
Každý býčí trh má stejné téma „tentokrát je to jinak“. A rozhodně akcie společnosti Tesla (NASDAQ:TSLA) toto téma ztělesňují.
Dokonce i dnes, kdy má většina výrobců elektromobilů významné až masivní krátké pozice sázející proti jejich akciím, mají akcie TSLA nějakým způsobem méně než 3% krátký zájem. Přitom TSLA nikdy nevyrobila 1 milion vozů za rok a na trh přicházejí desítky významných konkurentů. To je nyní, kdy se trh zbavuje spekulativních dobrých časů, neudržitelné.
Ale společnosti jako MULN, které jsou na okraji odvětví, mají příležitost získat prsty, které mohou něco znamenat. Může se jednat o mezeru na expandujícím trhu s elektromobily nebo o odkup „plug-and-play“ pro většího hráče. Nebo to může být přehnaně slibovaná a nedostatečně úspěšná poznámka pod čarou v historii.
Zdroj: Mullen
A tato nejistota je důvodem, proč akcie MULN za posledních 12 měsíců klesly o 90 %. Na druhou stranu, riziko poklesu je nyní mnohem menší než u některých větších společností.
Příkladem může být to, co se stalo se společností Rivian (NASDAQ:RIVN) nyní, když vypršela doba jejího zablokování při IPO. Čínský výrobce elektromobilů NIO (NYSE:NIO) byl zasažen, když se Čína vrátila k výluce – ačkoli američtí investoři si zřejmě nedělali starosti s tím, že TSLA uzavřela svou výrobu v Číně.
Dny divoce oceňovaných a na titulních stranách se objevujících elektromobilů jsou prozatím pryč. A probíhá zúčtování.
Podceňovaný, nebo přeceňovaný „minnow Akcie MULN mají jistě ještě spoustu protivětrů. Mohl by to být shon. Mohl by to být pokus tohoto nováčka dostat se do odvětví levným způsobem. Ale to se teprve dozvíme.
Určitě se naučil příručku TSLA a propaguje svůj špičkový vůz. Nejdříve však MULN vyráží se svým SUV FIVE na turné do 19 měst po celé zemi. MULN také oznámil, že na zadní polovinu turné přidává také svůj vůz FIVE RS.
Milovníci výbavy tak budou mít možnost vidět tyto vozy osobně. Je to zajímavá strategie, jak vybudovat road show namísto pouhé rezervace místa na velkých autosalonech.
MULN má také unikátní technologii pevnolátkových lithium-polymerových baterií, kterou vyvíjí vysoce ceněné Battery Innovation Center v Indianě. Ta má některé přesvědčivé vlastnosti, které tradiční lithium-iontové baterie nemají; mají vyšší hustotu energie a mnohem nižší riziko přehřátí a vzplanutí.
Konečně se dostáváme do bodu, kdy se ze systému vyplavuje veškeré nadšení z několikaletého býčího trhu.Investoři, kteří se na trzích objevují nově, lépe chápou rčení z Wall Street: „Na býčím trhu je každý génius“. Někteří si však stále myslí, že mohou přelstít profesionály, kteří den za dnem, rok za rokem chodí do práce, jen aby uzavřeli obchody, díky nimž jsou jejich institucionální investoři spokojeni.Nezapomeňte, že nejméně 85 % tržní aktivity tvoří institucionální investování. Jistě, v posledních letech přišli individuální investoři s docela kreativními strategiemi, jak se pokusit obejít ulici. Ale ve schématu věcí nemají dlouhého trvání, jak nyní zjišťuje mnoho investorů.To však neznamená, že byste měli jen tak dát a koupit si indexový podílový fond. Stále existují místa, kam se velcí hráči nemohou nebo nechtějí dotknout, a jedním z nich jsou akcie s malou kapitalizací.A právě proto mě příběh akcií MULN zajímá. V tuto chvíli se to může zlomit tak jako tak.Zdroj: MullenNa býčích trzích jsou showmani, jako je Elon Musk, velmi vzrušující, protože ztělesňují všechny aspirace rebelujících investorů, kteří chtějí systém strhnout na svou stranu. Noví investoři jsou pevně rozhodnuti nedělat chyby svých rodičů nebo sourozenců a najít novou cestu.Chcete využít této příležitosti?Každý býčí trh má stejné téma „tentokrát je to jinak“. A rozhodně akcie společnosti Tesla toto téma ztělesňují.Dokonce i dnes, kdy má většina výrobců elektromobilů významné až masivní krátké pozice sázející proti jejich akciím, mají akcie TSLA nějakým způsobem méně než 3% krátký zájem. Přitom TSLA nikdy nevyrobila 1 milion vozů za rok a na trh přicházejí desítky významných konkurentů. To je nyní, kdy se trh zbavuje spekulativních dobrých časů, neudržitelné.Ale společnosti jako MULN, které jsou na okraji odvětví, mají příležitost získat prsty, které mohou něco znamenat. Může se jednat o mezeru na expandujícím trhu s elektromobily nebo o odkup „plug-and-play“ pro většího hráče. Nebo to může být přehnaně slibovaná a nedostatečně úspěšná poznámka pod čarou v historii.Zdroj: MullenA tato nejistota je důvodem, proč akcie MULN za posledních 12 měsíců klesly o 90 %. Na druhou stranu, riziko poklesu je nyní mnohem menší než u některých větších společností.Příkladem může být to, co se stalo se společností Rivian nyní, když vypršela doba jejího zablokování při IPO. Čínský výrobce elektromobilů NIO byl zasažen, když se Čína vrátila k výluce – ačkoli američtí investoři si zřejmě nedělali starosti s tím, že TSLA uzavřela svou výrobu v Číně.Dny divoce oceňovaných a na titulních stranách se objevujících elektromobilů jsou prozatím pryč. A probíhá zúčtování.Podceňovaný, nebo přeceňovaný „minnowAkcie MULN mají jistě ještě spoustu protivětrů. Mohl by to být shon. Mohl by to být pokus tohoto nováčka dostat se do odvětví levným způsobem. Ale to se teprve dozvíme.Určitě se naučil příručku TSLA a propaguje svůj špičkový vůz. Nejdříve však MULN vyráží se svým SUV FIVE na turné do 19 měst po celé zemi. MULN také oznámil, že na zadní polovinu turné přidává také svůj vůz FIVE RS.Milovníci výbavy tak budou mít možnost vidět tyto vozy osobně. Je to zajímavá strategie, jak vybudovat road show namísto pouhé rezervace místa na velkých autosalonech.MULN má také unikátní technologii pevnolátkových lithium-polymerových baterií, kterou vyvíjí vysoce ceněné Battery Innovation Center v Indianě. Ta má některé přesvědčivé vlastnosti, které tradiční lithium-iontové baterie nemají; mají vyšší hustotu energie a mnohem nižší riziko přehřátí a vzplanutí.