Akcie společnosti Alibaba si zaslouží lepší cílovou cenu, říká J.P. Morgan
Nejprve špatné zprávy: Alex Yao, analytik JPMorgan, snížil prognózu příjmů Alibaby na kalendářní roky 2022 a 2023, a to o 2 % v letošním roce a o 5 % v roce příštím.
Yao rovněž snížil své „odhady zisku na akcii mimo GAAP“ pro Alibabu o 9 % v roce 2022 a o neuvěřitelných 22 % v roce 2023, což odráží „opatrnější předpoklady úsilí o optimalizaci nákladů a snižování pákového efektu z rozsahu podnikání“. Zisky podle GAAP byly revidovány ještě o 15 % (v roce 2022) a 31 % (v roce 2023).
Jak analytik vysvětlil, krátkodobé výsledky společnosti Alibaba čelí „riziku zhoršení… konsensuálního očekávání pro výsledky za březnové a červnové čtvrtletí“ v roce 2022, protože „dopad oživení COVID-19 negativně ovlivňuje domácí provoz elektronického obchodu“. Obnovení případů COVID-19 si vynutilo, aby Šanghaj přešla 1. dubna na úplnou výluku.“ Samotná Šanghaj přitom představuje přibližně 4 % maloobchodních tržeb společnosti Alibaba v Číně. Na „několik týdnů byl v březnu uzavřen také Šen-čen“ a „několik dalších provincií/měst“.
Zdroj: Shutterstock
Yao očekává, že tyto výluky dohromady odečtou několik procentních bodů růstu tržeb z březnových a dubnových výsledků společnosti Alibaba. V důsledku toho banka JPMorgan nyní očekává, že tržby v první polovině kalendářního roku 2022 neporostou, ale spíše se meziročně sníží, a to o 4 % v březnovém čtvrtletí a o 2 % v červnovém čtvrtletí. A pokud se podíváme o něco dále, analytik nepředpokládá v zářijovém a prosincovém čtvrtletí větší růst tržeb než 1 %, resp. 4 %.
Lépe na tom nebudou ani další obchodní linie společnosti Alibaba, které nejsou zaměřené na elektronický obchod. Naopak, Yao vidí „negativní rizika pro většinu obchodních segmentů Alibaby v nadcházejících dvou čtvrtletích“, protože výluky narušují „místní spotřebitelské služby“, rusko-ukrajinská válka narušuje logistiku a snižuje mezinárodní obchod a konečně růst cloud computingu trpí slabou poptávkou v první polovině roku. Růst bude dostatečně dobrý na to, aby tržby stále rostly – v roce 2022 v rámci celé společnosti o 18 % a v roce 2023 o 11 % -, ale očekává se, že zisk v obou letech poklesne.
Zdroj: Shutterstock
To je ta špatná zpráva. Nyní dobrá zpráva
Yao zvýšil cílovou cenu pro akcie Alibaby z 65 na 75 dolarů za akcii, přestože snížil očekávání pro tržby i zisk v tomto roce. S odvoláním na „zlepšující se náladu na trhu poté, co čínský vicepremiér Liu He pronesl v polovině března projev na podporu růstu ekonomiky“, a také na snížené riziko vyřazení akcií z burzy (v USA) ve světle „nově oznámeného konzultačního dokumentu o regulaci kótování akcií v zahraničí ze strany čínské Komise pro cenné papíry a burzy“ Yao vidí, že investoři jsou dnes pravděpodobně ochotni zaplatit až jedenáctinásobek i snížených zisků v roce 2022, aby mohli vlastnit kus Alibaby, oproti předchozímu odhadu 7násobku toho, co by Alibaba mohla vydělat.
Nicméně i kdyby měl Yao pravdu a Alibaba by stála 75 USD místo pouhých 65 USD za akcii, akcie Alibaby jsou stále předražené o ~28 %. Yao proto zůstává u svého ratingu Underweight (tj. prodat) pro akcie Alibaba.
Yao je však v tuto chvíli jediným medvědem na trhu a jeho akcie mají konsenzuální hodnocení Strong Buy. Dvanáctiměsíční průměrná cílová cena činí 176,03 USD, což znamená ~70% potenciál růstu ze současných úrovní.
Yao rovněž snížil své „odhady zisku na akcii mimo GAAP“ pro Alibabu o 9 % v roce 2022 a o neuvěřitelných 22 % v roce 2023, což odráží „opatrnější předpoklady úsilí o optimalizaci nákladů a snižování pákového efektu z rozsahu podnikání“. Zisky podle GAAP byly revidovány ještě o 15 % a 31 % .Jak analytik vysvětlil, krátkodobé výsledky společnosti Alibaba čelí „riziku zhoršení… konsensuálního očekávání pro výsledky za březnové a červnové čtvrtletí“ v roce 2022, protože „dopad oživení COVID-19 negativně ovlivňuje domácí provoz elektronického obchodu“. Obnovení případů COVID-19 si vynutilo, aby Šanghaj přešla 1. dubna na úplnou výluku.“ Samotná Šanghaj přitom představuje přibližně 4 % maloobchodních tržeb společnosti Alibaba v Číně. Na „několik týdnů byl v březnu uzavřen také Šen-čen“ a „několik dalších provincií/měst“.Zdroj: ShutterstockYao očekává, že tyto výluky dohromady odečtou několik procentních bodů růstu tržeb z březnových a dubnových výsledků společnosti Alibaba. V důsledku toho banka JPMorgan nyní očekává, že tržby v první polovině kalendářního roku 2022 neporostou, ale spíše se meziročně sníží, a to o 4 % v březnovém čtvrtletí a o 2 % v červnovém čtvrtletí. A pokud se podíváme o něco dále, analytik nepředpokládá v zářijovém a prosincovém čtvrtletí větší růst tržeb než 1 %, resp. 4 %.Lépe na tom nebudou ani další obchodní linie společnosti Alibaba, které nejsou zaměřené na elektronický obchod. Naopak, Yao vidí „negativní rizika pro většinu obchodních segmentů Alibaby v nadcházejících dvou čtvrtletích“, protože výluky narušují „místní spotřebitelské služby“, rusko-ukrajinská válka narušuje logistiku a snižuje mezinárodní obchod a konečně růst cloud computingu trpí slabou poptávkou v první polovině roku. Růst bude dostatečně dobrý na to, aby tržby stále rostly – v roce 2022 v rámci celé společnosti o 18 % a v roce 2023 o 11 % -, ale očekává se, že zisk v obou letech poklesne.Zdroj: ShutterstockTo je ta špatná zpráva. Nyní dobrá zprávaYao zvýšil cílovou cenu pro akcie Alibaby z 65 na 75 dolarů za akcii, přestože snížil očekávání pro tržby i zisk v tomto roce. S odvoláním na „zlepšující se náladu na trhu poté, co čínský vicepremiér Liu He pronesl v polovině března projev na podporu růstu ekonomiky“, a také na snížené riziko vyřazení akcií z burzy ve světle „nově oznámeného konzultačního dokumentu o regulaci kótování akcií v zahraničí ze strany čínské Komise pro cenné papíry a burzy“ Yao vidí, že investoři jsou dnes pravděpodobně ochotni zaplatit až jedenáctinásobek i snížených zisků v roce 2022, aby mohli vlastnit kus Alibaby, oproti předchozímu odhadu 7násobku toho, co by Alibaba mohla vydělat.Nicméně i kdyby měl Yao pravdu a Alibaba by stála 75 USD místo pouhých 65 USD za akcii, akcie Alibaby jsou stále předražené o ~28 %. Yao proto zůstává u svého ratingu Underweight pro akcie Alibaba. Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockYao je však v tuto chvíli jediným medvědem na trhu a jeho akcie mají konsenzuální hodnocení Strong Buy. Dvanáctiměsíční průměrná cílová cena činí 176,03 USD, což znamená ~70% potenciál růstu ze současných úrovní.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...