Whiteová, autorita v oblasti duševního zdraví, rozebírá problémy spojené s návratem do kanceláře (byť hybridním způsobem) a nabízí jednoduchá řešení, jak to zvládnout bez stresu.
Po dvou letech strávených prací z domova nebo prací odkudkoli chtějí zaměstnavatelé své pracovníky zpět do kanceláře. Je však těžké přesvědčit zaměstnance, že se musí vrátit do kanceláře na plný úvazek, když už tak dlouho pracují na dálku – a jsou produktivní. Nicméně bez ohledu na to, jaký máme názor na osobní interakce v kanceláři, musíme přiznat, že je mnohem snazší spolupracovat a budovat vztahy osobně. (A to se týká přátelství, vaší maminky nebo kolegů v kanceláři). Bez ohledu na to, jak neformální a neformální je schůzka v rámci Zoomu, není to stejné jako sedět v jídelně, sdílet kávu nebo plechovku perlivé vody nebo jíst objednávku v rámci oběda. Pokud jste měli to potěšení užít si šťastnou hodinku na Zoomu, pochybuji, že vás musím přesvědčovat, že to není totéž jako občerstvení a pití se skupinou kolegů, ať už v práci nebo ve vaší oblíbené hospůdce.
To, jak vypadá hybridní práce, se velmi liší. Na jednom konci jsou měsíční nebo čtvrtletní schůzky, na kterých se scházejí rozdělené týmy, aby se setkaly, domluvily se na strategii a setkaly se. Některé z těchto týmů jsou připojeny ke kanceláři, která může být tisíce kilometrů daleko nebo ve stejném městě; a některé mohou být dokonce v různých zemích. Na druhé straně některé společnosti, včetně velkých technologických firem, jako jsou Google a Apple, ukončily dobrovolné dohody o práci z domova a nyní vyžadují, aby zaměstnanci chodili do kanceláře alespoň dva až tři dny v týdnu.
V případě společnosti Google začal tento nový rozvrh platit 4. dubna. V případě společnosti Apple je přesun zpět do kanceláře rozložen a začal 11. dubna, avšak zaměstnanci se již brání. V době psaní tohoto článku má nejpružnější politiku Twitter, jehož generální ředitel Parag Agrawal zaměstnancům vzkazuje, že společnosti vyhovuje, kdekoli se cítí nejproduktivněji a nejkreativněji, ať už to znamená být věčně na dálku, nebo být v kanceláři na plný úvazek. Ve stejném oznámení Agrawal přiznává, že „distribuovaná práce bude mnohem, mnohem těžší“ a že v nadcházejících měsících bude „spousta výzev“.
Návrat do kanceláře bude pro mnoho zaměstnanců znamenat významnou životní změnu a velká část velké rezignace je připisována tomu, že pracovníci opouštějí zaměstnání, která vyžadují návrat do kanceláře, výměnou za zaměstnavatele, kteří jim umožní být plně vzdáleni.
Zdroj: Unsplash
VÝZVY
Po letech, kdy se zaměstnanci museli vyvalit z postele k nedalekému stolu na první denní schůzku, budou muset vstát brzy, osprchovat se, obléknout se, nasednout do auta nebo jet veřejnou dopravou a dopravit se do práce. Vzhledem k tomu, že průměrná doba dojíždění je téměř 30 minut, znamená to nejméně o hodinu dřívější vstávání. Pro miliony rodičů je možné, že už teď vstávají a vozí své děti do práce, ale nyní bude cesta do školy probíhat v pracovním oblečení, a ne v pyžamu a teplácích, na které jsme si všichni zvykli.
A navzdory skvělé technologii je hybridní komunikace a spolupráce… komplikovaná. Často to znamená několik lidí v konferenční místnosti s velkou obrazovkou a další doma na vlastních počítačích. A nelze srovnávat spontánní rozhovory tváří v tvář v kanceláři s konverzací probíhající v Teams nebo Slack či prostřednictvím e-mailu. Tato nerovnost může lidi doma výrazně znevýhodňovat. Steve Jobs byl známý tím, že chtěl otevřené kanceláře, kde by se lidé mohli náhodně spojovat a vyměňovat si nápady, což by stimulovalo kreativitu a spolupráci. Změnit se bude muset také plánování, protože schůzky na Zoomu, které se konají zády k sobě, není snadné zopakovat, když lidé potřebují přejít z jednoho místa na druhé a toaleta není jen pár kroků od nich.
Zdroj: Unsplash
Jakmile se pracovníci vrátí do kanceláře, musí nyní sdílet prostor s mnohem více lidmi, než tomu bylo v uplynulých dvou letech. Znamená to přizpůsobit se většímu hluku v pozadí, pohybu lidí a náhodnějším a spontánnějším interakcím. To vše bude pro většinu lidí rušivé. Soustředění může být v nejlepších chvílích obtížné, ale všechny tyto rušivé vlivy způsobí, že některé typy práce budou trvat déle. Také online schůzky poskytují jasné hranice, kdy schůzka končí – stačí stisknout tlačítko odejít, což se obvykle nestává, když lidé odcházejí ze zasedací místnosti osobně.
A konečně, a to se může zdát méně důležité, a přesto je to významné, ale jde o to, co si vzít na sebe. Zoomem byly myšleny běžecké kalhoty, pyžamo nebo cokoli jiného. A navrch mnozí z nás cyklicky vystřídali několik svršků, protože kdo si všímá vašeho oblečení, když vidíme jen čtverec s vaší hlavou? Zatímco v technologických firmách byly vždycky neformální pátky, ve formálnějších pracovních prostředích, jako jsou finance, právo nebo poradenství, se nyní přechází od business casual k tomu, čemu se nyní říká „business comfort“ s měkčími, pružnějšími materiály a uvolněnějšími střihy.
Vypořádání se se všemi těmito výzvami bude nějakou dobu trvat, než si lidé zvyknou na nové rozvrhy a nové způsoby bytí a jednání. Zaměstnavatelé a zaměstnanci mohou podniknout několik kroků, které jim s tímto přizpůsobením pomohou.
Zdroj: Unsplash
ŘEŠENÍ
Je důležité, aby zaměstnanci věděli, co se očekává, pokud jde o dny v kanceláři, schůzky a pravidla oblékání, a to musí být jasné, jednoznačné a písemné. Vrátily se také služební cesty a jejich důvody, časy a způsoby se také liší od dřívějších dob. Proces, jakým se tato rozhodnutí přijímají, bude záviset na firemní kultuře, ale jasnost snižuje stres tím, že jsou stanovena jasná očekávání, bez ohledu na to, zda se zaměstnancům přijatá rozhodnutí líbí nebo s nimi souhlasí.
Chcete-li zvládnout stres způsobený rušivými vlivy v kanceláři, můžete vyladit hluk v pozadí pomocí sluchátek s potlačením hluku (pamatujete si na ně?). Pokud vám vadí pohyb lidí, pokuste se najít pracovní místo, které je stranou. Chcete-li zvládnout očekávání interakce, můžete si vytvořit ceduli, kterou vyvěsíte před pracovním místem a která lidem sdělí, zda jste zaneprázdněni a nemůžete se zapojit, nebo zda jste otevřeni konverzaci. Vypracujte zdvořilou slovní odpověď lidem, kteří se chtějí zapojit, když jste zaneprázdněni. Například: „Mám něco rozdělaného, mohu se vám ozvat za hodinu?“. A pokud potřebujete být chvíli sami, jděte se projít. Ta vyčistí hlavu a podnítí kreativitu.
Zdroj: Unsplash
Zaměstnanci si také potřebují vytvořit nové rutiny, aby se přizpůsobili nové realitě. Každodenní vstávání ve stejnou dobu – bez ohledu na to, zda pracujete z domova nebo na dálku – je optimální pro duševní a fyzické zdraví, protože naše cirkadiánní rytmy a biologické hodiny potřebují pravidelnost pro procesy, jako je spánek, trávení a náš endokrinní systém. Je také třeba zohlednit výrazný nárůst času stráveného cvičením, protože mnoho lidí využívalo čas strávený dojížděním do práce ke cvičení. Nové rutiny se budou týkat také milionů nových domácích zvířat pořízených během pandemie.
A konečně, zaměstnanci si musí vytvořit nové rozpočty, které zohlední jejich novou ekonomickou realitu. Během pandemie prudce vzrostla míra úspor díky pozastavení splátek studentských půjček, štědrým dávkám v nezaměstnanosti a politice práce z domova, která snížila výdaje spojené s prací od oblečení po jídlo a dojíždění. To pomůže snížit stres z finančního zásahu, který přinese návrat do kanceláře.
Hybridní práce je novou realitou, která se bude i nadále měnit s tím, jak zaměstnavatelé a zaměstnanci budou zjišťovat, co je pro každou organizaci nejlepší. To znamená, že bude docházet ke třenicím a stresu, jak se lidé budou přizpůsobovat měnícím se očekáváním. Předvídání a příprava na tyto stresory učiní přechod méně náročným.
Whiteová, autorita v oblasti duševního zdraví, rozebírá problémy spojené s návratem do kanceláře a nabízí jednoduchá řešení, jak to zvládnout bez stresu.Po dvou letech strávených prací z domova nebo prací odkudkoli chtějí zaměstnavatelé své pracovníky zpět do kanceláře. Je však těžké přesvědčit zaměstnance, že se musí vrátit do kanceláře na plný úvazek, když už tak dlouho pracují na dálku – a jsou produktivní. Nicméně bez ohledu na to, jaký máme názor na osobní interakce v kanceláři, musíme přiznat, že je mnohem snazší spolupracovat a budovat vztahy osobně. . Bez ohledu na to, jak neformální a neformální je schůzka v rámci Zoomu, není to stejné jako sedět v jídelně, sdílet kávu nebo plechovku perlivé vody nebo jíst objednávku v rámci oběda. Pokud jste měli to potěšení užít si šťastnou hodinku na Zoomu, pochybuji, že vás musím přesvědčovat, že to není totéž jako občerstvení a pití se skupinou kolegů, ať už v práci nebo ve vaší oblíbené hospůdce.To, jak vypadá hybridní práce, se velmi liší. Na jednom konci jsou měsíční nebo čtvrtletní schůzky, na kterých se scházejí rozdělené týmy, aby se setkaly, domluvily se na strategii a setkaly se. Některé z těchto týmů jsou připojeny ke kanceláři, která může být tisíce kilometrů daleko nebo ve stejném městě; a některé mohou být dokonce v různých zemích. Na druhé straně některé společnosti, včetně velkých technologických firem, jako jsou Google a Apple, ukončily dobrovolné dohody o práci z domova a nyní vyžadují, aby zaměstnanci chodili do kanceláře alespoň dva až tři dny v týdnu. Zdroj: Mario Gogh na UnsplashV případě společnosti Google začal tento nový rozvrh platit 4. dubna. V případě společnosti Apple je přesun zpět do kanceláře rozložen a začal 11. dubna, avšak zaměstnanci se již brání. V době psaní tohoto článku má nejpružnější politiku Twitter, jehož generální ředitel Parag Agrawal zaměstnancům vzkazuje, že společnosti vyhovuje, kdekoli se cítí nejproduktivněji a nejkreativněji, ať už to znamená být věčně na dálku, nebo být v kanceláři na plný úvazek. Ve stejném oznámení Agrawal přiznává, že „distribuovaná práce bude mnohem, mnohem těžší“ a že v nadcházejících měsících bude „spousta výzev“.Návrat do kanceláře bude pro mnoho zaměstnanců znamenat významnou životní změnu a velká část velké rezignace je připisována tomu, že pracovníci opouštějí zaměstnání, která vyžadují návrat do kanceláře, výměnou za zaměstnavatele, kteří jim umožní být plně vzdáleni.Zdroj: UnsplashPo letech, kdy se zaměstnanci museli vyvalit z postele k nedalekému stolu na první denní schůzku, budou muset vstát brzy, osprchovat se, obléknout se, nasednout do auta nebo jet veřejnou dopravou a dopravit se do práce. Vzhledem k tomu, že průměrná doba dojíždění je téměř 30 minut, znamená to nejméně o hodinu dřívější vstávání. Pro miliony rodičů je možné, že už teď vstávají a vozí své děti do práce, ale nyní bude cesta do školy probíhat v pracovním oblečení, a ne v pyžamu a teplácích, na které jsme si všichni zvykli. Chcete využít této příležitosti?A navzdory skvělé technologii je hybridní komunikace a spolupráce… komplikovaná. Často to znamená několik lidí v konferenční místnosti s velkou obrazovkou a další doma na vlastních počítačích. A nelze srovnávat spontánní rozhovory tváří v tvář v kanceláři s konverzací probíhající v Teams nebo Slack či prostřednictvím e-mailu. Tato nerovnost může lidi doma výrazně znevýhodňovat. Steve Jobs byl známý tím, že chtěl otevřené kanceláře, kde by se lidé mohli náhodně spojovat a vyměňovat si nápady, což by stimulovalo kreativitu a spolupráci. Změnit se bude muset také plánování, protože schůzky na Zoomu, které se konají zády k sobě, není snadné zopakovat, když lidé potřebují přejít z jednoho místa na druhé a toaleta není jen pár kroků od nich. Zdroj: UnsplashJakmile se pracovníci vrátí do kanceláře, musí nyní sdílet prostor s mnohem více lidmi, než tomu bylo v uplynulých dvou letech. Znamená to přizpůsobit se většímu hluku v pozadí, pohybu lidí a náhodnějším a spontánnějším interakcím. To vše bude pro většinu lidí rušivé. Soustředění může být v nejlepších chvílích obtížné, ale všechny tyto rušivé vlivy způsobí, že některé typy práce budou trvat déle. Také online schůzky poskytují jasné hranice, kdy schůzka končí – stačí stisknout tlačítko odejít, což se obvykle nestává, když lidé odcházejí ze zasedací místnosti osobně.A konečně, a to se může zdát méně důležité, a přesto je to významné, ale jde o to, co si vzít na sebe. Zoomem byly myšleny běžecké kalhoty, pyžamo nebo cokoli jiného. A navrch mnozí z nás cyklicky vystřídali několik svršků, protože kdo si všímá vašeho oblečení, když vidíme jen čtverec s vaší hlavou? Zatímco v technologických firmách byly vždycky neformální pátky, ve formálnějších pracovních prostředích, jako jsou finance, právo nebo poradenství, se nyní přechází od business casual k tomu, čemu se nyní říká „business comfort“ s měkčími, pružnějšími materiály a uvolněnějšími střihy.Vypořádání se se všemi těmito výzvami bude nějakou dobu trvat, než si lidé zvyknou na nové rozvrhy a nové způsoby bytí a jednání. Zaměstnavatelé a zaměstnanci mohou podniknout několik kroků, které jim s tímto přizpůsobením pomohou.Zdroj: UnsplashJe důležité, aby zaměstnanci věděli, co se očekává, pokud jde o dny v kanceláři, schůzky a pravidla oblékání, a to musí být jasné, jednoznačné a písemné. Vrátily se také služební cesty a jejich důvody, časy a způsoby se také liší od dřívějších dob. Proces, jakým se tato rozhodnutí přijímají, bude záviset na firemní kultuře, ale jasnost snižuje stres tím, že jsou stanovena jasná očekávání, bez ohledu na to, zda se zaměstnancům přijatá rozhodnutí líbí nebo s nimi souhlasí.Chcete-li zvládnout stres způsobený rušivými vlivy v kanceláři, můžete vyladit hluk v pozadí pomocí sluchátek s potlačením hluku . Pokud vám vadí pohyb lidí, pokuste se najít pracovní místo, které je stranou. Chcete-li zvládnout očekávání interakce, můžete si vytvořit ceduli, kterou vyvěsíte před pracovním místem a která lidem sdělí, zda jste zaneprázdněni a nemůžete se zapojit, nebo zda jste otevřeni konverzaci. Vypracujte zdvořilou slovní odpověď lidem, kteří se chtějí zapojit, když jste zaneprázdněni. Například: „Mám něco rozdělaného, mohu se vám ozvat za hodinu?“. A pokud potřebujete být chvíli sami, jděte se projít. Ta vyčistí hlavu a podnítí kreativitu.Zdroj: UnsplashZaměstnanci si také potřebují vytvořit nové rutiny, aby se přizpůsobili nové realitě. Každodenní vstávání ve stejnou dobu – bez ohledu na to, zda pracujete z domova nebo na dálku – je optimální pro duševní a fyzické zdraví, protože naše cirkadiánní rytmy a biologické hodiny potřebují pravidelnost pro procesy, jako je spánek, trávení a náš endokrinní systém. Je také třeba zohlednit výrazný nárůst času stráveného cvičením, protože mnoho lidí využívalo čas strávený dojížděním do práce ke cvičení. Nové rutiny se budou týkat také milionů nových domácích zvířat pořízených během pandemie. A konečně, zaměstnanci si musí vytvořit nové rozpočty, které zohlední jejich novou ekonomickou realitu. Během pandemie prudce vzrostla míra úspor díky pozastavení splátek studentských půjček, štědrým dávkám v nezaměstnanosti a politice práce z domova, která snížila výdaje spojené s prací od oblečení po jídlo a dojíždění. To pomůže snížit stres z finančního zásahu, který přinese návrat do kanceláře.Hybridní práce je novou realitou, která se bude i nadále měnit s tím, jak zaměstnavatelé a zaměstnanci budou zjišťovat, co je pro každou organizaci nejlepší. To znamená, že bude docházet ke třenicím a stresu, jak se lidé budou přizpůsobovat měnícím se očekáváním. Předvídání a příprava na tyto stresory učiní přechod méně náročným.
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...