Za posledních 10 let akcie společnosti Shopify ( SHOP -4,26 % ) vzrostly o neuvěřitelných 2 250 %. Těžko bychom hledali alokačního investora, který by nebyl nadšený takovou návratností investice, a dává smysl, že noví investoři zvažují, zda do takového úspěchu skočit.
Aby se akcie staly pro maloobchodní investory ještě atraktivnějšími, oznámila společnost Shopify 11. dubna rozdělení akcií na 10 ku 1. Pokud akcionáři rozdělení akcií schválí, sníží se cena jedné akcie, čímž se stane dostupnější pro potenciální investory, kteří nechtějí nebo nemohou kupovat zlomkové akcie.
Tento neuvěřitelný vzestup ve zpětném zrcátku však vyvolává oprávněné obavy: Není na nákup akcií společnosti Shopify příliš pozdě?
Zdroj: Unsplash
Příjmy společnosti Shopify rostou
Společnost Shopify již několik let těží z obrovského větru v zádech; stále více lidí přesouvá své výdaje na internet kvůli nesčetným výhodám, které elektronické obchodování nabízí oproti osobnímu nakupování. Shopify umožňuje malým podnikatelům i větším firmám rozvíjet a udržovat digitální prodejní přítomnost. Na rostoucí vlně online spotřebitelských výdajů vzrostly tržby společnosti Shopify z 24 milionů dolarů v roce 2012 na 4,6 miliardy dolarů v roce 2021.
Díky tomuto zhruba 190násobnému růstu se Shopify stala platformou číslo 2 v oblasti výdajů na elektronické obchodování s celkovým 10% podílem na trhu. Větší podíl má pouze Amazon. Navzdory tomuto neuvěřitelnému nárůstu má však prostor pro další růst. Podle poradenské společnosti AMI Partners činí její celkový oslovitelný trh jen v segmentu malých firem 160 miliard dolarů.
Řešení Shopify pro obchodníky nabízejí firmám větší kontrolu nad jejich značkami a vztahy se zákazníky. To je v ostrém kontrastu s Amazonem, který využívá své tržní síly k tomu, aby vnucoval nevýhodné podmínky obchodníkům třetích stran, kteří prodávají na jeho platformě. Navíc Amazon těmto prodejcům někdy konkuruje. Z těchto důvodů mnoho podniků raději používá platformu Shopify.
K 31. prosinci měla společnost Shopify 2,1 milionu zákazníků z řad obchodníků. Pandemie samozřejmě vedla k přílivu nových klientů a zvýšila příjmy těch stávajících. Její zákazníci obvykle zvyšují své výdaje u společnosti Shopify s tím, jak se jejich podnikání rozšiřuje. Její nabídka sahá od možností, které splňují základní požadavky malých podnikatelů, až po kompletní sady služeb, které splňují všechny potřeby velkých provozů. Společnost by tedy měla pociťovat zisky z nových klientů, které získala během pandemie, ještě řadu let.
Zdroj: Unsplash
Akcie společnosti Shopify seobchodují se slevou
Ačkoli pandemie urychlila růst a zlepšila vyhlídky společnosti, Shopify se nyní obchoduje s poměrem ceny k tržbám (P/S), který je nižší než na začátku roku 2020 a tvoří jen asi čtvrtinu jejího vrcholného násobku P/S, který byl vyšší než 60. V roce 2019 činil podíl výdajů na e-commerce na celkových výdajích v USA pouhých 11,1 %. V roce 2021 se toto číslo zvýšilo na 14,2 % a podle prognóz dosáhne do roku 2025 21,9 %. Společnost Shopify bude z tohoto zadního větru pravděpodobně těžit i nadále. Mezitím mohou investoři nakupovat akcie Shopify na úrovni ocenění pro rok 2019. Z těchto důvodů rozhodně není pozdě investovat do společnosti Shopify.
Za posledních 10 let akcie společnosti Shopify vzrostly o neuvěřitelných 2 250 %. Těžko bychom hledali alokačního investora, který by nebyl nadšený takovou návratností investice, a dává smysl, že noví investoři zvažují, zda do takového úspěchu skočit.Aby se akcie staly pro maloobchodní investory ještě atraktivnějšími, oznámila společnost Shopify 11. dubna rozdělení akcií na 10 ku 1. Pokud akcionáři rozdělení akcií schválí, sníží se cena jedné akcie, čímž se stane dostupnější pro potenciální investory, kteří nechtějí nebo nemohou kupovat zlomkové akcie.Tento neuvěřitelný vzestup ve zpětném zrcátku však vyvolává oprávněné obavy: Není na nákup akcií společnosti Shopify příliš pozdě?Zdroj: UnsplashPříjmy společnosti Shopify rostouSpolečnost Shopify již několik let těží z obrovského větru v zádech; stále více lidí přesouvá své výdaje na internet kvůli nesčetným výhodám, které elektronické obchodování nabízí oproti osobnímu nakupování. Shopify umožňuje malým podnikatelům i větším firmám rozvíjet a udržovat digitální prodejní přítomnost. Na rostoucí vlně online spotřebitelských výdajů vzrostly tržby společnosti Shopify z 24 milionů dolarů v roce 2012 na 4,6 miliardy dolarů v roce 2021.Díky tomuto zhruba 190násobnému růstu se Shopify stala platformou číslo 2 v oblasti výdajů na elektronické obchodování s celkovým 10% podílem na trhu. Větší podíl má pouze Amazon. Navzdory tomuto neuvěřitelnému nárůstu má však prostor pro další růst. Podle poradenské společnosti AMI Partners činí její celkový oslovitelný trh jen v segmentu malých firem 160 miliard dolarů.Chcete využít této příležitosti?Řešení Shopify pro obchodníky nabízejí firmám větší kontrolu nad jejich značkami a vztahy se zákazníky. To je v ostrém kontrastu s Amazonem, který využívá své tržní síly k tomu, aby vnucoval nevýhodné podmínky obchodníkům třetích stran, kteří prodávají na jeho platformě. Navíc Amazon těmto prodejcům někdy konkuruje. Z těchto důvodů mnoho podniků raději používá platformu Shopify.K 31. prosinci měla společnost Shopify 2,1 milionu zákazníků z řad obchodníků. Pandemie samozřejmě vedla k přílivu nových klientů a zvýšila příjmy těch stávajících. Její zákazníci obvykle zvyšují své výdaje u společnosti Shopify s tím, jak se jejich podnikání rozšiřuje. Její nabídka sahá od možností, které splňují základní požadavky malých podnikatelů, až po kompletní sady služeb, které splňují všechny potřeby velkých provozů. Společnost by tedy měla pociťovat zisky z nových klientů, které získala během pandemie, ještě řadu let.Zdroj: UnsplashAkcie společnosti Shopify se obchodují se slevouAčkoli pandemie urychlila růst a zlepšila vyhlídky společnosti, Shopify se nyní obchoduje s poměrem ceny k tržbám , který je nižší než na začátku roku 2020 a tvoří jen asi čtvrtinu jejího vrcholného násobku P/S, který byl vyšší než 60. V roce 2019 činil podíl výdajů na e-commerce na celkových výdajích v USA pouhých 11,1 %. V roce 2021 se toto číslo zvýšilo na 14,2 % a podle prognóz dosáhne do roku 2025 21,9 %. Společnost Shopify bude z tohoto zadního větru pravděpodobně těžit i nadále. Mezitím mohou investoři nakupovat akcie Shopify na úrovni ocenění pro rok 2019. Z těchto důvodů rozhodně není pozdě investovat do společnosti Shopify.