Pokud jste akcie Nio koupili v době, kdy Čína před dvěma lety zařizovala jejich záchranu, je vaše investice v dobré kondici. V březnu 2020 dosáhly akcie svého dna v blízkosti 3 USD/akcii. Otevřely 9. května na úrovni přibližně 14 USD.
Pokud jste se k akciím dostali pozdě v roce 2020, v době vládního technologického zásahu, proděláváte. Na začátku roku 2021 dosáhly akcie maxima přes 61 dolarů za kus.
Váš pohled jako akcionáře Nio je zabarvený tím, kdy jste do něj vstoupili a čemu jste v té době věřili. Byla čínská vláda zachráncem vaší investice, nebo vás vzala na hůl?
Zdroj: Shutterstock
Když to pomineme, při pohledu na tato čísla a konkurenci akcie NIO pravděpodobně nedojdou daleko.
Akcie společnosti Nio se obchodují v Hongkongu i v USA, výsledky jsou uváděny v hongkongských dolarech. Ty se v současné době obchodují na úrovni 7,85 HKD za americký dolar. (Čínský jüan se obchoduje za 6,73 za dolar, což je výrazný pokles oproti hodnotě 6,37 před měsícem).
Při současném směnném kurzu společnost Nio v roce 2021 prodělala přibližně 1,61 miliardy dolarů při tržbách 5,5 miliardy dolarů. Kč, což je o 138 % více než v roce 2020. Nejlepší zprávou zde bylo zhruba 302 milionů USD kladného provozního cash flow. Tržní kapitalizace společnosti Nio činí 49 miliard USD.
Finanční výsledky za toto první čtvrtletí budou zveřejněny 13. května. Tržby se odhadují na 1,54 miliardy dolarů se ztrátou 16 centů/akcii. To by bylo zlepšení oproti ztrátě 21 centů/akcii v minulém čtvrtletí při podobných tržbách.
Společnost oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala 25 768 vozů. V dubnu jich dodala o 5 074 více. Srovnejte to s 91 429 vozy dodanými za celý rok 2021.
Zdroj: nio.com
Nyní si tato čísla zasaďme do kontextu.
Vozy Nio vyrábí společnost JAC Motors v Hefei. JAC vyrábí celou řadu sedanů, hatchbacků a pick-upů. Představte si Nio jako luxusní elektrickou značku společnosti JAC.
Společnost Nio říká, že chce být „čínskou Teslou (NASDAQ:TSLA)“. Ale podle počtu dodávek to čínská Tesla není. Když si přečtete, že přichází s modelem „konkurenceschopným“ s Teslou Model 3, vězte, že jich vyrábí jen několik. V prvním čtvrtletí roku 2022 dodala Tesla přes 300 000 vozů.
Pokud chcete vědět, co pro Nio znamená globální konkurenceschopnost, podívejte se na Norsko, nejkonkurenceschopnější evropský trh s elektromobily. Společnost Nio se na tento trh dostala s plánem prodat 7 000 vozů během příštích dvou let. Klíčem k tomu, aby se to podařilo, bude infrastruktura, konkrétně výměna baterií, kterou společnost Nio na svém domácím trhu zavedla jako první. Jde o to, že když se sníží dojezd baterie, lze ji rychle vyměnit a provést servis celého vozu.
Když to Nio zvládlo v Norsku, může to zvládnout i v USA, ale bude mít velkou konkurenci, včetně té čínské. Společnost Geely (OTCMKTS:GELYF), která v Číně dodává tolik vozidel jako Tesla elektromobilů po celém světě, nyní vlastní Volvo a v USA přijímá objednávky na luxusní elektrickou značku Polestar.
Společnost Nio je na amerických trzích veřejně velmi známá, protože v roce 2019 vstoupila na newyorskou burzu.
To však není totéž, jako kdyby se jednalo o čínskou Teslu.
Nio je luxusní značka, jejíž vozy vyrábí státem podporovaná společnost. Jejím cílem je vyvážet počty měřitelné v tisících, zatímco Tesla plánuje vyrábět počty v milionech.
Zatímco Nio pomalu rozvíjí svou exportní infrastrukturu, lépe kapitalizovaní konkurenti v Číně dělají totéž. Stejně jako zbytek automobilového průmyslu na celém světě. Její objemy neospravedlňují tržní kapitalizaci 49 miliard dolarů.
Pokud máte nyní v akciích Nio zisk, využijte ho. Pokud ne, nepovažuji za pravděpodobné, že se ho někdy dočkáte.
Pokud jste akcie Nio koupili v době, kdy Čína před dvěma lety zařizovala jejich záchranu, je vaše investice v dobré kondici. V březnu 2020 dosáhly akcie svého dna v blízkosti 3 USD/akcii. Otevřely 9. května na úrovni přibližně 14 USD.Pokud jste se k akciím dostali pozdě v roce 2020, v době vládního technologického zásahu, proděláváte. Na začátku roku 2021 dosáhly akcie maxima přes 61 dolarů za kus.Váš pohled jako akcionáře Nio je zabarvený tím, kdy jste do něj vstoupili a čemu jste v té době věřili. Byla čínská vláda zachráncem vaší investice, nebo vás vzala na hůl?Zdroj: ShutterstockKdyž to pomineme, při pohledu na tato čísla a konkurenci akcie NIO pravděpodobně nedojdou daleko.Akcie společnosti Nio se obchodují v Hongkongu i v USA, výsledky jsou uváděny v hongkongských dolarech. Ty se v současné době obchodují na úrovni 7,85 HKD za americký dolar. .Při současném směnném kurzu společnost Nio v roce 2021 prodělala přibližně 1,61 miliardy dolarů při tržbách 5,5 miliardy dolarů. Kč, což je o 138 % více než v roce 2020. Nejlepší zprávou zde bylo zhruba 302 milionů USD kladného provozního cash flow. Tržní kapitalizace společnosti Nio činí 49 miliard USD.Chcete využít této příležitosti?Finanční výsledky za toto první čtvrtletí budou zveřejněny 13. května. Tržby se odhadují na 1,54 miliardy dolarů se ztrátou 16 centů/akcii. To by bylo zlepšení oproti ztrátě 21 centů/akcii v minulém čtvrtletí při podobných tržbách.Společnost oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala 25 768 vozů. V dubnu jich dodala o 5 074 více. Srovnejte to s 91 429 vozy dodanými za celý rok 2021.Zdroj: nio.comNyní si tato čísla zasaďme do kontextu.Vozy Nio vyrábí společnost JAC Motors v Hefei. JAC vyrábí celou řadu sedanů, hatchbacků a pick-upů. Představte si Nio jako luxusní elektrickou značku společnosti JAC.Společnost Nio říká, že chce být „čínskou Teslou “. Ale podle počtu dodávek to čínská Tesla není. Když si přečtete, že přichází s modelem „konkurenceschopným“ s Teslou Model 3, vězte, že jich vyrábí jen několik. V prvním čtvrtletí roku 2022 dodala Tesla přes 300 000 vozů.Pokud chcete vědět, co pro Nio znamená globální konkurenceschopnost, podívejte se na Norsko, nejkonkurenceschopnější evropský trh s elektromobily. Společnost Nio se na tento trh dostala s plánem prodat 7 000 vozů během příštích dvou let. Klíčem k tomu, aby se to podařilo, bude infrastruktura, konkrétně výměna baterií, kterou společnost Nio na svém domácím trhu zavedla jako první. Jde o to, že když se sníží dojezd baterie, lze ji rychle vyměnit a provést servis celého vozu.Když to Nio zvládlo v Norsku, může to zvládnout i v USA, ale bude mít velkou konkurenci, včetně té čínské. Společnost Geely , která v Číně dodává tolik vozidel jako Tesla elektromobilů po celém světě, nyní vlastní Volvo a v USA přijímá objednávky na luxusní elektrickou značku Polestar.Společnost Nio je na amerických trzích veřejně velmi známá, protože v roce 2019 vstoupila na newyorskou burzu.To však není totéž, jako kdyby se jednalo o čínskou Teslu.Nio je luxusní značka, jejíž vozy vyrábí státem podporovaná společnost. Jejím cílem je vyvážet počty měřitelné v tisících, zatímco Tesla plánuje vyrábět počty v milionech.Zatímco Nio pomalu rozvíjí svou exportní infrastrukturu, lépe kapitalizovaní konkurenti v Číně dělají totéž. Stejně jako zbytek automobilového průmyslu na celém světě. Její objemy neospravedlňují tržní kapitalizaci 49 miliard dolarů.Pokud máte nyní v akciích Nio zisk, využijte ho. Pokud ne, nepovažuji za pravděpodobné, že se ho někdy dočkáte.