května zprávu o výsledcích za první čtvrtletí. Výrobce elektromobilů (EV) dosáhl tržeb ve výši 57,7 milionu USD z 360 dodaných vozidel, což překonalo očekávání analytiků o 2,1 milionu USD. V předchozím čtvrtletí, které skončilo ještě před zahájením prvních dodávek v říjnu loňského roku, dosáhl tržeb pouze 330 000 USD.
Provozní ztráta společnosti Lucid se zvýšila z 298,8 milionu USD na 597,5 milionu USD, ale čistá ztráta se snížila z 2,92 miliardy USD (včetně platby ve výši 2,17 miliardy USD související s prioritními akciemi) na 81,3 milionu USD. To se promítlo do čisté ztráty ve výši 0,05 USD na akcii, která překonala odhady analytiků o 0,29 USD.
Hlavní čísla společnosti Lucid vypadala slušně, ale její akcie se po zprávě propadly a v letošním roce zůstávají o více než 50 % níže. Měli by investoři v této složité situaci na trhu nashromáždit nějaké akcie tohoto začínajícího výrobce elektromobilů?
Zdroj: Lucid
Míří výš než Tesla
Generální ředitel a technický ředitel společnosti Lucid Peter Rawlinson byl kdysi hlavním inženýrem společnosti Tesla (TSLA -0,87 %), ale jeho společnost se zaměřuje na trh vyšší třídy než Tesla a nabízí dražší vozidla, která mohou ujet delší vzdálenosti.
Debutový vůz společnosti Lucid, sedan Air, se dodává ve třech variantách: V nabídce jsou tři varianty: Pure, Touring a Grand Touring. Po nedávném zvýšení cen o 10 000 až 15 000 USD (které vstoupí v platnost 1. června pro nové rezervace) budou základní ceny těchto tří modelů činit 89 050 USD, 109 050 USD a 155 650 USD.
Pro srovnání, základní modely vozů Tesla stojí od 48 000 dolarů (Model 3) do 115 000 dolarů (Model X). V loňské prezentaci pro investory společnost Lucid odvážně prohlásila, že je „postluxusní“ značkou, zatímco Tesla je „inovativní, ale ne luxusní“ značkou.
Společnost Lucid věří, že dokáže ospravedlnit svou vyšší cenu delším dojezdem. Air dokáže na jedno nabití ujet až 520 km, což je o více než 100 km více než u vozu Tesla s nejdelším dojezdem, Modelu S Long Range.
Zdroj: Lucidmotors
Obchodování s rezervacemi namísto skutečných prodejů
Od loňského října dodala společnost Lucid pouze 485 vozidel (125 v roce 2021 a 360 v prvním čtvrtletí roku 2022). Začátkem letošního roku také vydala dobrovolnou svolávací akci pro 203 vozidel, aby odstranila potenciální problém s odpružením.
V loňském roce společnost Lucid opakovaně prohlašovala, že by mohla v roce 2022 dodat 20 000 vozidel. V únoru však tento cíl snížila na 12 000 až 14 000 vozidel. Tento cíl zopakovala během své zprávy o výsledcích za první čtvrtletí a uvedla, že celkový počet rezervací se vyšplhal na 30 000 – ve srovnání s 25 000 na konci února, 17 000 loni v listopadu a 13 000 loni v září.
Tato prudce rostoucí poptávka je povzbudivá a společnost Lucid očekává, že těchto 30 000 rezervací nakonec přinese potenciální tržby ve výši 2,9 miliardy dolarů. Výrobní kapacitu pro dosažení tohoto cíle již má – její závod AMP-1 v Arizoně může vyrábět 34 000 vozidel ročně a druhá fáze rozšíření závodu zvýší jeho kapacitu na 90 000 vozidel do roku 2023.
Zdroj: Reuters
Společnost Lucid je však i nadále velmi vystavena pokračujícímu nedostatku čipů a problémům v dodavatelském řetězci, které se šíří automobilovým odvětvím. Jako menší výrobce automobilů nemá Lucid dostatečný rozsah a vliv, aby si zajistil levnější komponenty, a nepřeprogramoval svůj software pro různé typy čipů, jako to udělala Tesla, aby se vypořádal s nedostatkem čipů.
Společnost Lucid má tržní kapitalizaci 30 miliard dolarů a její hodnota je 23krát vyšší než očekávání analytiků, kteří v letošním roce očekávají tržby ve výši 1,3 miliardy dolarů. Tesla se obchoduje na pouhém desetinásobku letošních tržeb a stojí na mnohem pevnější půdě, protože loni již dodala více než 936 000 vozů. Jinými slovy, investoři za Lucid stále platí velmi vysokou prémii – a toto vysoké ocenění je připisováno jeho rezervacím a výrobním cílům namísto skutečných prodejů.
Společnost Lucid je nyní příliš riskantní na to, abyste ji vlastnili
Společnost Lucid buduje základy slibného podnikání, ale její růst je stále příliš spekulativní, její akcie jsou příliš drahé a v dohledné budoucnosti bude krvácet červeným inkoustem. Tyto tři nedostatky z ní činí obtížně vlastnitelnou akcii, protože inflace a rostoucí úrokové sazby resetují ocenění technologického sektoru.
Zdroj: Lucid
Pokud se akcie společnosti Lucid opět sníží na polovinu, zvážil bych nákup několika akcií. Ale při více než dvacetinásobku letošních tržeb je to teď prostě příliš horké na to, aby se to dalo zvládnout.
května zprávu o výsledcích za první čtvrtletí. Výrobce elektromobilů dosáhl tržeb ve výši 57,7 milionu USD z 360 dodaných vozidel, což překonalo očekávání analytiků o 2,1 milionu USD. V předchozím čtvrtletí, které skončilo ještě před zahájením prvních dodávek v říjnu loňského roku, dosáhl tržeb pouze 330 000 USD.Provozní ztráta společnosti Lucid se zvýšila z 298,8 milionu USD na 597,5 milionu USD, ale čistá ztráta se snížila z 2,92 miliardy USD na 81,3 milionu USD. To se promítlo do čisté ztráty ve výši 0,05 USD na akcii, která překonala odhady analytiků o 0,29 USD.Hlavní čísla společnosti Lucid vypadala slušně, ale její akcie se po zprávě propadly a v letošním roce zůstávají o více než 50 % níže. Měli by investoři v této složité situaci na trhu nashromáždit nějaké akcie tohoto začínajícího výrobce elektromobilů?Zdroj: LucidGenerální ředitel a technický ředitel společnosti Lucid Peter Rawlinson byl kdysi hlavním inženýrem společnosti Tesla , ale jeho společnost se zaměřuje na trh vyšší třídy než Tesla a nabízí dražší vozidla, která mohou ujet delší vzdálenosti.Debutový vůz společnosti Lucid, sedan Air, se dodává ve třech variantách: V nabídce jsou tři varianty: Pure, Touring a Grand Touring. Po nedávném zvýšení cen o 10 000 až 15 000 USD budou základní ceny těchto tří modelů činit 89 050 USD, 109 050 USD a 155 650 USD.Pro srovnání, základní modely vozů Tesla stojí od 48 000 dolarů do 115 000 dolarů . V loňské prezentaci pro investory společnost Lucid odvážně prohlásila, že je „postluxusní“ značkou, zatímco Tesla je „inovativní, ale ne luxusní“ značkou.Chcete využít této příležitosti?Společnost Lucid věří, že dokáže ospravedlnit svou vyšší cenu delším dojezdem. Air dokáže na jedno nabití ujet až 520 km, což je o více než 100 km více než u vozu Tesla s nejdelším dojezdem, Modelu S Long Range.Zdroj: LucidmotorsOd loňského října dodala společnost Lucid pouze 485 vozidel . Začátkem letošního roku také vydala dobrovolnou svolávací akci pro 203 vozidel, aby odstranila potenciální problém s odpružením.V loňském roce společnost Lucid opakovaně prohlašovala, že by mohla v roce 2022 dodat 20 000 vozidel. V únoru však tento cíl snížila na 12 000 až 14 000 vozidel. Tento cíl zopakovala během své zprávy o výsledcích za první čtvrtletí a uvedla, že celkový počet rezervací se vyšplhal na 30 000 – ve srovnání s 25 000 na konci února, 17 000 loni v listopadu a 13 000 loni v září.Tato prudce rostoucí poptávka je povzbudivá a společnost Lucid očekává, že těchto 30 000 rezervací nakonec přinese potenciální tržby ve výši 2,9 miliardy dolarů. Výrobní kapacitu pro dosažení tohoto cíle již má – její závod AMP-1 v Arizoně může vyrábět 34 000 vozidel ročně a druhá fáze rozšíření závodu zvýší jeho kapacitu na 90 000 vozidel do roku 2023.Zdroj: ReutersSpolečnost Lucid je však i nadále velmi vystavena pokračujícímu nedostatku čipů a problémům v dodavatelském řetězci, které se šíří automobilovým odvětvím. Jako menší výrobce automobilů nemá Lucid dostatečný rozsah a vliv, aby si zajistil levnější komponenty, a nepřeprogramoval svůj software pro různé typy čipů, jako to udělala Tesla, aby se vypořádal s nedostatkem čipů.Společnost Lucid má tržní kapitalizaci 30 miliard dolarů a její hodnota je 23krát vyšší než očekávání analytiků, kteří v letošním roce očekávají tržby ve výši 1,3 miliardy dolarů. Tesla se obchoduje na pouhém desetinásobku letošních tržeb a stojí na mnohem pevnější půdě, protože loni již dodala více než 936 000 vozů. Jinými slovy, investoři za Lucid stále platí velmi vysokou prémii – a toto vysoké ocenění je připisováno jeho rezervacím a výrobním cílům namísto skutečných prodejů.Společnost Lucid buduje základy slibného podnikání, ale její růst je stále příliš spekulativní, její akcie jsou příliš drahé a v dohledné budoucnosti bude krvácet červeným inkoustem. Tyto tři nedostatky z ní činí obtížně vlastnitelnou akcii, protože inflace a rostoucí úrokové sazby resetují ocenění technologického sektoru.Zdroj: LucidPokud se akcie společnosti Lucid opět sníží na polovinu, zvážil bych nákup několika akcií. Ale při více než dvacetinásobku letošních tržeb je to teď prostě příliš horké na to, aby se to dalo zvládnout.