června provede rozdělení akcií v poměru 20:1.
Rozdělení akcií často investory zaujme, protože vede k nižší ceně za akcii, což technicky usnadňuje nákup akcií širšímu okruhu osob. V dnešní době jsou však takové události méně důležité, protože mnoho makléřských účtů umožňuje investorům nakupovat zlomkové akcie.
Důležitější je, že ačkoli akcionáři získají více akcií než předtím, celková hodnota společnosti
Přesto existuje několik skvělých důvodů, proč si tento měsíc koupit akcie Amazonu, které nemají nic společného s plány na rozdělení akcií.
Lukrativní náskok společnosti Amazon v oblasti cloudu
Většina lidí si Amazon stále představuje především jako giganta v oblasti elektronického obchodu, ale skutečné peníze vydělává na cloudových službách Amazon Web Services

V roce 2021 pocházelo z AWS úctyhodných 74 % provozních příjmů, přestože generovalo pouze 13 % celkových příjmů společnosti. Cloudový byznys je pro Amazon nejen nesmírně ziskový, ale je to také jeden z nejrychleji rostoucích segmentů společnosti, jehož tržby se ve čtvrtém čtvrtletí meziročně zvýšily o 40 % na 17,8 miliardy dolarů.
To vše je dostatečně působivé, ale příležitost společnosti vypadá ještě lépe, když si uvědomíte, že AWS v současnosti drží 33 % trhu s cloudovou infrastrukturou, což představuje 191,7 miliardy dolarů. Na druhém místě je Microsoft s tržním podílem 22 %, zatímco Alphabet za oběma zaostává s 9 %.
Společnost AWS zkrátka rychle roste, je velmi zisková a je dominantním hráčem v oblasti cloud computingu, což svědčí o dlouhodobém potenciálu společnosti nadále těžit z tohoto trhu.
Reklama je třešničkou na dortu příjmů
Společnost Amazon poprvé zveřejnila své příjmy z reklamy jako samostatný ukazatel, když v únoru oznámila své výsledky za čtvrté čtvrtletí – a investorům se to opravdu líbilo.

Tržby společnosti z reklamy dosáhly v tomto čtvrtletí 9,7 miliardy dolarů, což je o 32 % více než v roce 2020. Pro představu, reklamní byznys Amazonu je oficiálně větší než reklamní segment YouTube, který za stejné období dosáhl 8,6 miliardy dolarů.
Před poslední zprávou museli analytici a investoři odhadovat, jaké jsou tržby společnosti z reklamy, ale nyní mají jasný obraz zdravého podniku, který generuje spoustu příjmů a rychle roste. Podle společnosti eMarketer bude reklamní byznys Amazonu v příštích letech nadále ukrajovat z tržních podílů společností Alphabet a Meta Platforms a do roku 2023 bude tvořit téměř 15 % trhu s digitální reklamou – oproti loňským necelým 12 %.
Mějte na paměti toto
Někteří investoři se sice nyní mohou těšit na Amazon kvůli nadcházejícímu rozdělení akcií, ale jeho silná pozice v oblasti reklamy a cloud computingu je mnohem lepším důvodem, proč tento měsíc uvažovat o nákupu akcií.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























