Nárůst registrací nových elektromobilů v 1. čtvrtletí, jasně vládne Tesla!
Nové údaje společnosti Experian Automotive, která se zabývá sběrem dat v automobilovém průmyslu, ukazují, že počet nových registrací elektromobilů v prvním čtvrtletí vzrostl o 60 % oproti předchozímu roku a dosáhl historicky nejvyššího podílu 4,6 % na celkovém trhu.
To se děje v době, kdy celkový počet registrací klesl o 18 % ve srovnání s předchozím rokem, protože krize v oblasti čipů a součástek mimo jiné omezuje nabídku prodejců na minimum.
Tento velký skok ve vlastnictví elektromobilů nicméně vyvolává otázku, zda se v USA konečně podařilo zvrátit trend masového rozšíření elektromobilů.
zdroj: unsplash.com
Jedním z důvodů většího počtu registrací je to, že v USA je jednoduše k prodeji více elektromobilů než v minulosti. Vozy jako Kia EV6 a Niro EV, Ioniq 5 sesterské značky Hyundai a Ford (F) Mustang Mach-E zaznamenaly v 1. čtvrtletí tisíce registrací, což je velký skok oproti stavu před rokem.
Největším tahounem, chcete-li, v oblasti elektromobilů je samozřejmě Tesla (TSLA), značka číslo jedna s velkým náskokem. Všechny čtyři modely Tesla se umístily v první desítce nejregistrovanějších elektromobilů v USA, přičemž Model Y (52 051), Model 3 (47 682) a Model S (9 250) byly třemi nejčastěji registrovanými modely.
Podíl značky Tesla na trhu s elektromobily činil v 1. čtvrtletí neuvěřitelných 70 % celkového trhu, přičemž počet registrací této značky vzrostl oproti předchozímu roku o 60 %.
Jak se může rozšiřovat vlastnictví elektromobilů v USA?
Podle odborníků je k tomu, aby se počet elektromobilů v USA dále zvyšoval, zapotřebí, aby se staly nejméně tři věci. Zaprvé, nabídka musí neustále růst, což je problematické vzhledem k nedostatku čipů a součástek, který zatím postihuje celé odvětví.
Tesla zaznamenala, že se její čekací listina na objednávky vozidel protáhla až do konce roku 2022, ne-li do roku 2023 v závislosti na modelu a výbavě. Společnost Tesla pro uspokojení poptávky připravuje nové továrny v texaském Austinu a německém Berlíně. GM a Ford tvrdí, že mají dostatek bateriových materiálů, aby pokryly své potřeby výroby elektromobilů do roku 2023.
zdroj: unsplash.com
Za druhé, je třeba více investovat do nabíjecí infrastruktury zde v USA, aby se omezily obavy, jako je úzkost z dojezdu, která trápí mnoho potenciálních kupců elektromobilů. Bidenova administrativa nabídla 7,5 miliardy dolarů na financování nabíjecí infrastruktury a další společnosti ze soukromého sektoru, jako je Charge (CRGE), se snaží využít tohoto budování po celé zemi.
Pravděpodobně největší překážkou v zavádění elektromobilů jsou vozidla, která si většina Američanů může dovolit. EV6 od Kia (40 900 USD) a Ioniq 5 od Hyundai (39 950 USD) jsou EV za rozumnou cenu, stejně jako ID.4 od Volkswagen (VOW.DE)(41 955 USD), ale v této cenové relaci není mnoho EV.
Nissan Leaf je také levnou volbou, ale jeho dojezd (149 mil) je ve srovnání s modely Kia EV6 (232 mil), Ioniq 5 (303 mil) a ID.4 (260 mil) omezený.
zdroj: unsplash.com
Základní cena Fordu Mustang Mach-E se pohybuje kolem 46 596 USD a nejlevnější Tesla, Model 3 s pohonem zadních kol, se prodává za 46 990 USD.
Bez poskytnutí zdrojů, jako jsou vládní slevy nebo pobídky pro levnější elektromobily, „se k našim nízkopříjmovým spoluobčanům nedostane“, řekl v nedávném rozhovoru starosta Los Angeles Eric Garcetti.
Nakonec se Chevrolet (GM) Bolt EV (startovací cena 31 500 dolarů, dojezd 259 mil) brzy vrátí do výroby a na prodejní místa, což zmírní některé problémy s dodávkami a poskytne běžným Američanům další cenově dostupnější možnost elektromobilu.
Bez levnějších vozů a dostupné infrastruktury však může být obtížné posunout se v USA nad hranici 5 %.
To se děje v době, kdy celkový počet registrací klesl o 18 % ve srovnání s předchozím rokem, protože krize v oblasti čipů a součástek mimo jiné omezuje nabídku prodejců na minimum.Tento velký skok ve vlastnictví elektromobilů nicméně vyvolává otázku, zda se v USA konečně podařilo zvrátit trend masového rozšíření elektromobilů.zdroj: unsplash.comJedním z důvodů většího počtu registrací je to, že v USA je jednoduše k prodeji více elektromobilů než v minulosti. Vozy jako Kia EV6 a Niro EV, Ioniq 5 sesterské značky Hyundai a Ford Mustang Mach-E zaznamenaly v 1. čtvrtletí tisíce registrací, což je velký skok oproti stavu před rokem.Největším tahounem, chcete-li, v oblasti elektromobilů je samozřejmě Tesla , značka číslo jedna s velkým náskokem. Všechny čtyři modely Tesla se umístily v první desítce nejregistrovanějších elektromobilů v USA, přičemž Model Y , Model 3 a Model S byly třemi nejčastěji registrovanými modely.Podíl značky Tesla na trhu s elektromobily činil v 1. čtvrtletí neuvěřitelných 70 % celkového trhu, přičemž počet registrací této značky vzrostl oproti předchozímu roku o 60 %.Chcete využít této příležitosti?Podle odborníků je k tomu, aby se počet elektromobilů v USA dále zvyšoval, zapotřebí, aby se staly nejméně tři věci. Zaprvé, nabídka musí neustále růst, což je problematické vzhledem k nedostatku čipů a součástek, který zatím postihuje celé odvětví.Tesla zaznamenala, že se její čekací listina na objednávky vozidel protáhla až do konce roku 2022, ne-li do roku 2023 v závislosti na modelu a výbavě. Společnost Tesla pro uspokojení poptávky připravuje nové továrny v texaském Austinu a německém Berlíně. GM a Ford tvrdí, že mají dostatek bateriových materiálů, aby pokryly své potřeby výroby elektromobilů do roku 2023.zdroj: unsplash.comZa druhé, je třeba více investovat do nabíjecí infrastruktury zde v USA, aby se omezily obavy, jako je úzkost z dojezdu, která trápí mnoho potenciálních kupců elektromobilů. Bidenova administrativa nabídla 7,5 miliardy dolarů na financování nabíjecí infrastruktury a další společnosti ze soukromého sektoru, jako je Charge , se snaží využít tohoto budování po celé zemi.Pravděpodobně největší překážkou v zavádění elektromobilů jsou vozidla, která si většina Američanů může dovolit. EV6 od Kia a Ioniq 5 od Hyundai jsou EV za rozumnou cenu, stejně jako ID.4 od Volkswagen , ale v této cenové relaci není mnoho EV.Nissan Leaf je také levnou volbou, ale jeho dojezd je ve srovnání s modely Kia EV6 , Ioniq 5 a ID.4 omezený.zdroj: unsplash.comZákladní cena Fordu Mustang Mach-E se pohybuje kolem 46 596 USD a nejlevnější Tesla, Model 3 s pohonem zadních kol, se prodává za 46 990 USD.Bez poskytnutí zdrojů, jako jsou vládní slevy nebo pobídky pro levnější elektromobily, „se k našim nízkopříjmovým spoluobčanům nedostane“, řekl v nedávném rozhovoru starosta Los Angeles Eric Garcetti.Nakonec se Chevrolet Bolt EV brzy vrátí do výroby a na prodejní místa, což zmírní některé problémy s dodávkami a poskytne běžným Američanům další cenově dostupnější možnost elektromobilu.Bez levnějších vozů a dostupné infrastruktury však může být obtížné posunout se v USA nad hranici 5 %.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...