To je téměř dvakrát více než pokles indexu S&P 500 v minulém měsíci. V tomto období došlo k několika znepokojivým událostem, ale pokud se podíváte dál než na titulky a poslední aktualizace společnosti, zdá se, že to nejhorší je nyní v ceně akcií automobilky zapečeno.
Akcie Fordu se propadly hned první dubnový týden poté, co automobilový gigant pozastavil výrobu v michiganské továrně kvůli nedostatku polovodičových čipů. O několik dní později společnost oznámila 25,6% pokles celkových prodejů vozidel za březen, včetně 34,4% poklesu prodejů nákladních automobilů, přičemž jako hlavní důvod opět uvedla omezení dodávek čipů.
Kromě nedostatku čipů se jako nová hrozba pro růst společnosti Ford objevil nárůst případů koronaviru v Číně a následné výluky. V kombinaci těchto dvou faktorů se prodeje společnosti v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně propadly o 18,8 %.
Zdroj: Getty Images
Tato čísla vyvolala u investorů ještě větší skepsi, protože čtvrtletní výsledky společnosti Ford byly za rohem. Nálada na trhu se před zveřejněním výsledků Fordu změnila na negativní a akcie nadále klesaly, protože několik analytiků rovněž snížilo cílové ceny akcií Fordu. Patřil mezi ně i analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner, který snížil cílovou cenu akcií z 21 dolarů za akcii na 17 dolarů za akcii v očekávání náročného roku 2022 způsobeného rostoucími vstupními náklady a nejistotou v souvislosti s rusko-ukrajinskou válkou.
27. dubna Ford ohromil trh obrovskou ztrátou za první čtvrtletí.
Tržby Fordu za 1. čtvrtletí ve výši 34,5 miliardy dolarů výrazně překonaly odhady analytiků, ale automobilka utrpěla výraznou čistou ztrátu ve výši 3,1 miliardy dolarů. Na vině je začínající výrobce elektromobilů Rivian Automotive (RIVN -20,88 %). Hodnota podílu Fordu v Rivianu se v prvním čtvrtletí snížila, protože akcie Rivianu klesly a Ford musel zaúčtovat ztrátu z tržního ocenění své investice do Rivianu ve výši 5,4 miliardy dolarů. K poslednímu datu vlastnil Ford zhruba 102 milionů akcií společnosti Rivian.
Ale pokud lze podle nejnovějších informací CNBC soudit, Ford už dělá to, co se očekávalo – prodává akcie společnosti Rivian, aby snížil potenciální budoucí ztráty.
O uplynulém víkendu CNBC informovala, že Ford dnes plánuje prodat 8 milionů akcií společnosti Rivian, protože 9. května vypršela 180denní lhůta pro primární veřejnou nabídku akcií (IPO) společnosti Rivian. Ačkoli by se jednalo o prodej se slevou, z něhož bude muset Ford zaúčtovat ztrátu, je to v podstatě vše špatné. Společnost se soustředí na věci, na kterých záleží.
Zdroj: Unsplash
Společnost Ford 26. dubna zahájila plnou výrobu modelu F-150 Lightning, plně elektrické verze svého mimořádně oblíbeného pick-upu F-150. Poptávka překonala očekávání samotného Fordu, který si na tento pickup rezervoval 200 000 kusů, a Ford potvrdil, že do roku 2023 rozšíří výrobu ve svém centru elektromobilů v Rouge na 150 000 kusů ročně. Společnost očekává, že do roku 2026 budou elektromobily tvořit třetinu celosvětového objemu jejích vozidel a do roku 2030 50 %.
Prodeje elektromobilů Ford totiž raketově rostou. V dubnu meziročně vyskočily o 139 % díky vysokým prodejům Mustangu Mach-E a E-Transit. Pro Mustang Mach-E to byl vůbec nejlepší měsíc od uvedení na trh, kdy prodeje meziročně vzrostly o 95 %. Pozoruhodné je také to, že duben byl pro Ford mnohem silnějším měsícem, neboť jeho prodeje nákladních vozů vzrostly o 7,2 % v meziročním srovnání díky rekordním měsíčním prodejům modelu Maverick.
Zkrátka a dobře, tradiční a elektrické vozy Ford se i přes nedostatek čipů rychle prodávají a vzhledem k tomu, že společnost rovněž potvrdila celoroční výhled upraveného zisku před úroky a zdaněním, který v polovině roku vzroste o 20 %, vidím v akciích Ford od této chvíle spíše růst než pokles.
To je téměř dvakrát více než pokles indexu S&P 500 v minulém měsíci. V tomto období došlo k několika znepokojivým událostem, ale pokud se podíváte dál než na titulky a poslední aktualizace společnosti, zdá se, že to nejhorší je nyní v ceně akcií automobilky zapečeno.Akcie Fordu se propadly hned první dubnový týden poté, co automobilový gigant pozastavil výrobu v michiganské továrně kvůli nedostatku polovodičových čipů. O několik dní později společnost oznámila 25,6% pokles celkových prodejů vozidel za březen, včetně 34,4% poklesu prodejů nákladních automobilů, přičemž jako hlavní důvod opět uvedla omezení dodávek čipů.Kromě nedostatku čipů se jako nová hrozba pro růst společnosti Ford objevil nárůst případů koronaviru v Číně a následné výluky. V kombinaci těchto dvou faktorů se prodeje společnosti v Číně v prvním čtvrtletí letošního roku meziročně propadly o 18,8 %.Zdroj: Getty ImagesTato čísla vyvolala u investorů ještě větší skepsi, protože čtvrtletní výsledky společnosti Ford byly za rohem. Nálada na trhu se před zveřejněním výsledků Fordu změnila na negativní a akcie nadále klesaly, protože několik analytiků rovněž snížilo cílové ceny akcií Fordu. Patřil mezi ně i analytik Deutsche Bank Emmanuel Rosner, který snížil cílovou cenu akcií z 21 dolarů za akcii na 17 dolarů za akcii v očekávání náročného roku 2022 způsobeného rostoucími vstupními náklady a nejistotou v souvislosti s rusko-ukrajinskou válkou.Tržby Fordu za 1. čtvrtletí ve výši 34,5 miliardy dolarů výrazně překonaly odhady analytiků, ale automobilka utrpěla výraznou čistou ztrátu ve výši 3,1 miliardy dolarů. Na vině je začínající výrobce elektromobilů Rivian Automotive . Hodnota podílu Fordu v Rivianu se v prvním čtvrtletí snížila, protože akcie Rivianu klesly a Ford musel zaúčtovat ztrátu z tržního ocenění své investice do Rivianu ve výši 5,4 miliardy dolarů. K poslednímu datu vlastnil Ford zhruba 102 milionů akcií společnosti Rivian.Ale pokud lze podle nejnovějších informací CNBC soudit, Ford už dělá to, co se očekávalo – prodává akcie společnosti Rivian, aby snížil potenciální budoucí ztráty.Chcete využít této příležitosti?O uplynulém víkendu CNBC informovala, že Ford dnes plánuje prodat 8 milionů akcií společnosti Rivian, protože 9. května vypršela 180denní lhůta pro primární veřejnou nabídku akcií společnosti Rivian. Ačkoli by se jednalo o prodej se slevou, z něhož bude muset Ford zaúčtovat ztrátu, je to v podstatě vše špatné. Společnost se soustředí na věci, na kterých záleží.Zdroj: UnsplashSpolečnost Ford 26. dubna zahájila plnou výrobu modelu F-150 Lightning, plně elektrické verze svého mimořádně oblíbeného pick-upu F-150. Poptávka překonala očekávání samotného Fordu, který si na tento pickup rezervoval 200 000 kusů, a Ford potvrdil, že do roku 2023 rozšíří výrobu ve svém centru elektromobilů v Rouge na 150 000 kusů ročně. Společnost očekává, že do roku 2026 budou elektromobily tvořit třetinu celosvětového objemu jejích vozidel a do roku 2030 50 %.Prodeje elektromobilů Ford totiž raketově rostou. V dubnu meziročně vyskočily o 139 % díky vysokým prodejům Mustangu Mach-E a E-Transit. Pro Mustang Mach-E to byl vůbec nejlepší měsíc od uvedení na trh, kdy prodeje meziročně vzrostly o 95 %. Pozoruhodné je také to, že duben byl pro Ford mnohem silnějším měsícem, neboť jeho prodeje nákladních vozů vzrostly o 7,2 % v meziročním srovnání díky rekordním měsíčním prodejům modelu Maverick.Zkrátka a dobře, tradiční a elektrické vozy Ford se i přes nedostatek čipů rychle prodávají a vzhledem k tomu, že společnost rovněž potvrdila celoroční výhled upraveného zisku před úroky a zdaněním, který v polovině roku vzroste o 20 %, vidím v akciích Ford od této chvíle spíše růst než pokles.