Akcie společnosti Shopify ( SHOP 1,04 % ) se podle společnosti S&P Global Market Intelligence tento týden propadly o 17,2 %. Pokles měl více příčin, včetně snížení cílových cen analytiky z Wall Street, zvěstí o akvizici a oznámení nového produktu konkurenční společnosti Amazon ( AMZN 0,58 % ). Je také možné, že investoři začali mít sklon k technologickému a internetovému sektoru obecně poté, co se Netflix tento týden propadl o téměř 40 % po slabé zprávě o výsledcích.
Co bude dál?
Důvodů poklesu akcií společnosti Shopify v tomto týdnu bylo několik. Za prvé, analytici investičních bank snížili cílové ceny akcií, což mohlo ovlivnit investory, aby se rozhodli své akcie prodat.
Zdroj: Shutterstock
Zadruhé se objevily zvěsti, že společnost Shopify má zájem o koupi začínajícího podniku Deliverr za více než 2 miliardy dolarů. Deliverr pomáhá společnostem prodávajícím online zlepšit dobu doručení z platforem, jako jsou eBay, Amazon, Wish a ano, Shopify. Vzhledem k nedávným ambicím společnosti Shopify, které zahrnují řešení pro doručování a plnění zboží pro její obchodníky, se akvizice jeví jako chytrý krok, ale investorům se nemusí líbit kvůli ceně.
Za třetí, ve čtvrtek Amazon oznámil novou službu s názvem Buy With Prime. Podle tiskové zprávy mohou nyní online prodejci, kteří využívají službu Fulfillment by Amazon, nabízet výhody služby Amazon Prime – konkrétně rychlou a bezplatnou dopravu zajišťovanou společností Amazon – na svých vlastních webových stránkách, nikoli pouze na webu Amazon.com. Nemusí se nutně jednat o oznámení společnosti Amazon, že nyní konkuruje společnosti Shopify, protože ta pro tyto prodejce webové stránky nevytváří. Tento krok však pravděpodobně podkope plány společnosti Shopify v oblasti plnění objednávek a mohl by poškodit její příjmy z plateb (což je obrovská část jejího podnikání), pokud se zákazníci rozhodnou platit pomocí služby Buy With Prime. To by mohlo mít vážný dopad na podnikání společnosti Shopify, takže není překvapením, že akcie společnosti v souvislosti s touto zprávou klesly.
Zdroj: shopify
A konečně, na trhu panuje všeobecná skepse poté, co Netflix tento týden oznámil hrozné výsledky hospodaření. To zřejmě vyděsilo mnoho technologických a internetových investorů, což možná prohloubilo ztráty akcií Shopify.
Tento týden ovlivnilo akcie společnosti Shopify mnoho faktorů a upřímně řečeno, je těžké určit, co přesně způsobilo jejich největší pokles. Z dlouhodobého hlediska se však investoři budou muset soustředit na jednu věc, která se tento týden stala, a tou je Buy With Prime.
Nová iniciativa společnosti Amazon může zadusit iniciativy společnosti Shopify v oblasti doručování a plnění a může způsobit, že společnost Shopify ztratí ve prospěch technologického giganta objem plateb. Zatím se neví, kolik spotřebitelů tuto službu Buy With Prime přijme, ale každý investor do společnosti Shopify by měl její vývoj bedlivě sledovat.
Akcie společnosti Shopify se podle společnosti S&P Global Market Intelligence tento týden propadly o 17,2 %. Pokles měl více příčin, včetně snížení cílových cen analytiky z Wall Street, zvěstí o akvizici a oznámení nového produktu konkurenční společnosti Amazon . Je také možné, že investoři začali mít sklon k technologickému a internetovému sektoru obecně poté, co se Netflix tento týden propadl o téměř 40 % po slabé zprávě o výsledcích.
Co bude dál?
Důvodů poklesu akcií společnosti Shopify v tomto týdnu bylo několik. Za prvé, analytici investičních bank snížili cílové ceny akcií, což mohlo ovlivnit investory, aby se rozhodli své akcie prodat.
Zdroj: Shutterstock
Zadruhé se objevily zvěsti, že společnost Shopify má zájem o koupi začínajícího podniku Deliverr za více než 2 miliardy dolarů. Deliverr pomáhá společnostem prodávajícím online zlepšit dobu doručení z platforem, jako jsou eBay, Amazon, Wish a ano, Shopify. Vzhledem k nedávným ambicím společnosti Shopify, které zahrnují řešení pro doručování a plnění zboží pro její obchodníky, se akvizice jeví jako chytrý krok, ale investorům se nemusí líbit kvůli ceně.
Za třetí, ve čtvrtek Amazon oznámil novou službu s názvem Buy With Prime. Podle tiskové zprávy mohou nyní online prodejci, kteří využívají službu Fulfillment by Amazon, nabízet výhody služby Amazon Prime – konkrétně rychlou a bezplatnou dopravu zajišťovanou společností Amazon – na svých vlastních webových stránkách, nikoli pouze na webu Amazon.com. Nemusí se nutně jednat o oznámení společnosti Amazon, že nyní konkuruje společnosti Shopify, protože ta pro tyto prodejce webové stránky nevytváří. Tento krok však pravděpodobně podkope plány společnosti Shopify v oblasti plnění objednávek a mohl by poškodit její příjmy z plateb , pokud se zákazníci rozhodnou platit pomocí služby Buy With Prime. To by mohlo mít vážný dopad na podnikání společnosti Shopify, takže není překvapením, že akcie společnosti v souvislosti s touto zprávou klesly.
Zdroj: shopify
A konečně, na trhu panuje všeobecná skepse poté, co Netflix tento týden oznámil hrozné výsledky hospodaření. To zřejmě vyděsilo mnoho technologických a internetových investorů, což možná prohloubilo ztráty akcií Shopify.Chcete využít této příležitosti?
Co teď
Tento týden ovlivnilo akcie společnosti Shopify mnoho faktorů a upřímně řečeno, je těžké určit, co přesně způsobilo jejich největší pokles. Z dlouhodobého hlediska se však investoři budou muset soustředit na jednu věc, která se tento týden stala, a tou je Buy With Prime.
Nová iniciativa společnosti Amazon může zadusit iniciativy společnosti Shopify v oblasti doručování a plnění a může způsobit, že společnost Shopify ztratí ve prospěch technologického giganta objem plateb. Zatím se neví, kolik spotřebitelů tuto službu Buy With Prime přijme, ale každý investor do společnosti Shopify by měl její vývoj bedlivě sledovat.