Přední světová prémiová streamovací služba se v následujících čtvrtletích propadla v důsledku neuspokojivých finančních výsledků. I po zdravém pátečním odrazu vstupují akcie do nového týdne o neuvěřitelných 73 % pod loňským historickým maximem.
Netflix nyní dělá spoustu věcí, které v minulosti nedělal. Je snadné některé z těchto kroků během výprodeje odmítnout jako zoufalé, ale když se na ně podíváme blíže, většina z nich dává smysl. Za rok možná Netflix nepoznáte – a to nemusí být nutně špatně.
O víkendu se objevilo několik zajímavých událostí
Server Deadline uvádí, že Netflix zvažuje živé vysílání některých svých neskriptových pořadů, stand-up speciálů a soutěží. Předplatitelé by samozřejmě mohli pořady sledovat později – podle svých podmínek – ale živé vysílání by přidalo novou vrstvu vzrušení. Umožnilo by to také živé hlasování v talentových show a dalších soutěžích.

Přechod na živé vysílání neznamená, že Netflix bude vyhazovat velké peníze za sportovní události. Neznamená to ani, že se Netflix odklání od svého přístupu „binge“. Pořady by běžely živě pro ty, kteří touží po něčem čerstvém a potenciálně interaktivním, ale obsah může mít i nadále dlouhou životnost po skončení.
Další zajímavou zprávou, která se o víkendu objevila, je informace agentury Bloomberg, že Netflix jedná s řetězci kin o zpřístupnění svých připravovaných filmů, které jsou vyšší kategorie, na velkém plátně. Obsah je přitom lákavější, než by se mohlo zdát, protože Netflix se chystá ještě letos uvést pokračování hitu Knives Out.
Dva potenciální kandidáti na uvedení do kin jsou pokračování filmu Knives Out a nový film režiséra Birdmana a Revenanta Alejandra Gonzáleze Iñárritu. Pro Netflix je problém v tom, že pokud bude chtít distribuovat filmy do běžných kin, bude muset pravděpodobně vyhovět požadavkům multiplexů, které požadují exkluzivitu na 30, 45 nebo 60 dní. To je krok, který by se Netflixu nelíbil, když byl na vrcholu, ale skromnější Netflix si uvědomuje, že prodloužením doby uvedení svých filmů může získat nový zdroj příjmů.

K dispozici jsou také starší informace o vývoji platforem, které by měly brzy ožít. Netflix loni oznámil, že hodlá v roce 2022 vstoupit na herní trh. Před tímto krokem získává nezávislé vývojáře. Netflix také minulý měsíc zopakoval plány na zavedení levnější verze své streamovací služby podporované reklamou. Stejně jako HBO Max loni představila měsíční plán podporovaný reklamou za 9,99 USD jako možnost pro lidi, kteří hledají levnější přístup než původní plán za 14,99 USD měsíčně, mělo by zavedení přístupu za nižší cenu pomoci získat zpět diváky, kteří službu zavrhli poté, co se po šesti zvýšeních cen za posledních osm let téměř zdvojnásobila.
Ne každý nový krok bude vítězný. Lidé v dnešní době do multiplexu moc nechodí, pokud se nejedná o velkorozpočtový superhrdinský film. Od počátku roku jsou domácí tržby v pokladnách kin stále o 42 % nižší než v roce 2019. Přidání vrstvy podporované reklamou by mohlo prestiž Netflixu snížit. Těžko však polemizovat o logice přijímání her a živého obsahu. Tyto kroky zvýší angažovanost a pravděpodobně sníží odliv zákazníků.

Netflix byl nafoukaný a za tuto sebedůvěru musel zaplatit určitou cenu. Je jedinou velkou prémiovou streamovací službou, která v posledním čtvrtletí postupně ztrácela předplatitele. Nyní, když byla platforma pokořena, je ochotnější zkoušet nové věci, a to je snadný strategický posun, který lze ocenit. Pokud chce Netflix zůstat jedničkou mezi akciemi streamovacích služeb, bude muset zkoušet nové věci – a přesně to teď poskytovatel služby dělá.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























