V tuto chvíli se může zdát, že v ceně akcií společnosti Nio (NYSE:NIO) jsou již započítány protivenství související s viry. Trh si je již několik týdnů dobře vědom toho, že nejnovější epidemie Covid-19 v Číně ovlivňuje výrobu automobilů. Vzhledem k tomu není překvapením, že zprávy o prudkém poklesu dodávek vozidel v minulém měsíci nevedly k masivnímu poklesu akcií NIO. Od 1. května, kdy se objevila zpráva, že počet dodávek v dubnu 2022 ve výši 5 074 kusů se meziměsíčně snížil o zhruba 50 %, její akcie ve skutečnosti vzrostly o 4,6 %. Je však dopad přerušení dodávek Covid-19 plně oceněn? To je sporné.
Zdroj: Unsplash
Proč? Pro začátek, epidemie ještě neskončila. Čínská přísná opatření „zero Covid“ zůstávají v platnosti. Dodavatelé se snaží obnovit provoz po dočasných odstávkách v březnu a dubnu. Potýkají se však s problémy. Vzhledem k tomu je možné, že společnost Nio vykáže za květen neuspokojivé výsledky dodávek. To zase nevěstí nic dobrého pro počty dodávek automobilky v tomto čtvrtletí. Analytická komunita již měla mírná očekávání ohledně růstu dodávek. Konsensus hovořil o zhruba 31 000 celkových dodávkách během druhého čtvrtletí (Q2) oproti 26 000 dodávkám během Q1. Jinými slovy se jedná o mezikvartální nárůst o přibližně 19,2 %. Ano, jedná se o druhou polovinu roku 2022, nikoliv o první polovinu. To je u investorů, kteří jsou na akcie NIO naladěni býčí náladou, na prvním místě.
Očekává se, že se růst společnosti opět rozjede. Jak? Jak prostřednictvím zmírnění nabídkových šoků, tak i uvedením nových modelů vozidel na trh. Přesto se zdá, že rychlé obnovení výroby během několika měsíců je těžko dosažitelné. To neznamená, že by čtvrtletní dodávky ve 3. a 4. čtvrtletí nebyly vyšší než v 1. a 2. čtvrtletí. Může to však znamenat, že úroveň nárůstu zdaleka nestačí na to, aby umožnila splnit očekávání. Stručně řečeno, pro akcie je to špatná zpráva.
Zdroj: Getty Images
Připouštíme, že investoři již ustoupili od očekávání. To se podílelo na jejím 45% poklesu od počátku roku. Již nejsme svědky takových odhadů růstu, jaké na začátku tohoto roku zveřejňovala prodejní strana. Například Credit Suisse (NYSE:CS) odhaduje prodeje vozidel v roce 2022 na 150 000 kusů. I tak by ale trh mohl v závislosti na tom, jak dlouho budou přetrvávat protivětry, opět ustoupit od očekávání. To by zase zvýšilo tlak na tyto těžce zkoušené akcie. Pokud by to nestačilo, vnější faktory by mohly na akcie vyvinout ještě větší tlak.
Konkrétně by tlak přicházel z rostoucích úrokových sazeb. Další skokové zvýšení úrokových sazeb může vést k dalšímu stlačení jejího ocenění. Nejnovější vypuknutí Covid-19 v Číně nemusí být momentem „game over“, ale jeho dopad se ještě nemusí plně projevit v ceně akcií NIO.
V tuto chvíli se může zdát, že v ceně akcií společnosti Nio jsou již započítány protivenství související s viry. Trh si je již několik týdnů dobře vědom toho, že nejnovější epidemie Covid-19 v Číně ovlivňuje výrobu automobilů. Vzhledem k tomu není překvapením, že zprávy o prudkém poklesu dodávek vozidel v minulém měsíci nevedly k masivnímu poklesu akcií NIO. Od 1. května, kdy se objevila zpráva, že počet dodávek v dubnu 2022 ve výši 5 074 kusů se meziměsíčně snížil o zhruba 50 %, její akcie ve skutečnosti vzrostly o 4,6 %. Je však dopad přerušení dodávek Covid-19 plně oceněn? To je sporné.Zdroj: UnsplashProč? Pro začátek, epidemie ještě neskončila. Čínská přísná opatření „zero Covid“ zůstávají v platnosti. Dodavatelé se snaží obnovit provoz po dočasných odstávkách v březnu a dubnu. Potýkají se však s problémy. Vzhledem k tomu je možné, že společnost Nio vykáže za květen neuspokojivé výsledky dodávek. To zase nevěstí nic dobrého pro počty dodávek automobilky v tomto čtvrtletí. Analytická komunita již měla mírná očekávání ohledně růstu dodávek. Konsensus hovořil o zhruba 31 000 celkových dodávkách během druhého čtvrtletí oproti 26 000 dodávkám během Q1. Jinými slovy se jedná o mezikvartální nárůst o přibližně 19,2 %. Ano, jedná se o druhou polovinu roku 2022, nikoliv o první polovinu. To je u investorů, kteří jsou na akcie NIO naladěni býčí náladou, na prvním místě.Očekává se, že se růst společnosti opět rozjede. Jak? Jak prostřednictvím zmírnění nabídkových šoků, tak i uvedením nových modelů vozidel na trh. Přesto se zdá, že rychlé obnovení výroby během několika měsíců je těžko dosažitelné. To neznamená, že by čtvrtletní dodávky ve 3. a 4. čtvrtletí nebyly vyšší než v 1. a 2. čtvrtletí. Může to však znamenat, že úroveň nárůstu zdaleka nestačí na to, aby umožnila splnit očekávání. Stručně řečeno, pro akcie je to špatná zpráva.Zdroj: Getty ImagesPřipouštíme, že investoři již ustoupili od očekávání. To se podílelo na jejím 45% poklesu od počátku roku. Již nejsme svědky takových odhadů růstu, jaké na začátku tohoto roku zveřejňovala prodejní strana. Například Credit Suisse odhaduje prodeje vozidel v roce 2022 na 150 000 kusů. I tak by ale trh mohl v závislosti na tom, jak dlouho budou přetrvávat protivětry, opět ustoupit od očekávání. To by zase zvýšilo tlak na tyto těžce zkoušené akcie. Pokud by to nestačilo, vnější faktory by mohly na akcie vyvinout ještě větší tlak.Konkrétně by tlak přicházel z rostoucích úrokových sazeb. Další skokové zvýšení úrokových sazeb může vést k dalšímu stlačení jejího ocenění. Nejnovější vypuknutí Covid-19 v Číně nemusí být momentem „game over“, ale jeho dopad se ještě nemusí plně projevit v ceně akcií NIO.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...