Jistě, roční tržby nyní výrazně přesahují 4 miliardy USD oproti 600 milionům USD v roce 2019. Přesto se investoři spíše obávají, jak může Zoom dále růst, až skončí omezení sociálního distancování.
Tato cesta vpřed je dnes jasnější. Společnost nedávno oznámila solidní nárůst tržeb díky rostoucí zákaznické základně a většímu počtu smluv u stávajících klientů.
Tyto faktory naznačují, že se Zoom stává pro své uživatele cennější a lepivější platformou.
Podívejme se na to blíže.
Zoom přitahuje větší klienty
Od počátku roku 2021, kdy se téměř všechny schůzky a setkání konaly online, ztratila společnost Zoom pravděpodobně mnoho malých účtů. Tento úbytek však vynahradila registrací velkých podniků.

Tento segment podnikání meziročně vzrostl o 24 %. Největší klientská základna Zoomu, tedy ti, kteří za své služby platí více než 100 000 dolarů ročně, vzrostla o 46 %. Každý z těchto růstů byl nižší než v předchozím čtvrtletí, ale expanze v podnikové sféře společnosti Zoom byla stále dostatečně silná na to, aby celkové tržby rostly.
Na zvýšení prodejů Zoomu se podílel také trend zvyšování smluvních hodnot. Solidní míra obnovování smluv v kombinaci se zvýšeným využíváním služeb, jako jsou telefony Zoom a místnosti Zoom, zvýšila čistou retenci o 123 %.
Tento údaj se oproti roku 2021 mírně snížil, ale vedení společnosti v konferenčním hovoru s analytiky uvedlo, že tento výsledek je v souladu s jejich očekáváním. V oblasti podnikového podnikání „došlo k trvalému nárůstu počtu zákazníků i ke zlepšení míry obnovy“, uvedl finanční ředitel Kelly Steckelberg.
Zoom nabízí další služby
Generální ředitel Eric Yuan upozornil na několik velkých společností, včetně Avis Budget Group, které se rozhodly výrazně rozšířit svůj roční závazek. „Společnosti využívají naši platformu stále více,“ vysvětlil Yuan díky rostoucímu portfoliu služeb, včetně nových nástrojů pro spolupráci, jako je například funkce whiteboard.
Společnost Zoom tento přístup zdvojnásobuje díky akvizici společnosti Solvvy, která jí poskytuje služby zákaznické podpory, jež může prodávat jako součást své platformy služeb. V této oblasti již zaznamenala určitý úspěch se svým chatovacím produktem pod značkou Zoom.

Výhled do budoucna
Společnost stále plánuje výrazně zvýšit výdaje na výzkum a vývoj a zvýšené jsou i výdaje na prodej a marketing. Nezdá se však, že by tyto faktory ohrožovaly celkovou ziskovost nebo cash flow. Provozní peněžní marže ve skutečnosti v tomto čtvrtletí dosáhla zdravé úrovně 49 % tržeb.
Návratnost těchto investic do výzkumu a vývoje není zaručena, a to je hlavní důvod, proč se akcie od konce roku 2021 propadají. Přesto Zoom již nyní ukazuje, že může rozšířit svou prodejní stopu ve srovnání s pandemickými maximy před rokem. A nejlepší zprávou je, že těchto vítězství dosahuje při zachování solidní ziskovosti.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky