Výsledky společnosti Snap (NYSE:SNAP) za první čtvrtletí byly mnohem lepší, než naznačují titulní čísla. Uživatelská základna Snapchatu nadále rychle roste a jeho inovace mají u uživatelů stále ohlas. Vzhledem k těmto bodům zůstávám ohledně dlouhodobého výhledu akcií společnosti SNAP optimistický a stále vyzývám investory k nákupu jejích akcií.
Čistá ztráta společnosti Snap se v prvním čtvrtletí vyšplhala na 360 milionů dolarů, zatímco ve stejném období před rokem činila 287 milionů dolarů. A zisk na akcii bez zahrnutí některých položek dosáhl 2 centů, což je o 3 centy méně, než odhadovali analytici.
Tato čísla vyznívají velmi negativně. Ale 38 milionů dolarů z čisté ztráty bylo způsobeno odpisy, tj. poklesem hodnoty hmotného majetku a duševního vlastnictví společnosti. A kategorie ostatních nákladů společnosti dosáhla 77 milionů dolarů. Tato částka může představovat náklady na březnovou akvizici „neurotechnologické společnosti“ NextMind. Akviziční náklady samozřejmě neodrážejí ziskovost operací společnosti Snap.
Zdroj: Shutterstock
Kromě toho společnost Snap zaplatila 8,5 milionu USD na dani z příjmu, což je o 1,4 milionu USD více než ve stejném období předchozího roku, zatímco náklady na výzkum a vývoj (R&D) vyskočily na 455,6 milionu USD z 348,6 milionu USD ve stejném období předchozího roku. Náklady technologických společností na výzkum a vývoj bývají často po několik čtvrtletí zvýšené, než se vrátí na předchozí úroveň.
Pokud bychom odečetli náklady na odpisy, výdaje na „ostatní náklady“ a daň z příjmu spolu s meziročním nárůstem nákladů na výzkum a vývoj společnosti Snap, ztráta společnosti by klesla na přibližně 130 milionů dolarů. Za zmínku také stojí, že provozní ztráta společnosti se v minulém čtvrtletí skutečně snížila na 271,5 milionu USD z 303,6 milionu USD ve stejném období o rok dříve.
A co se týče horní linie, tržby společnosti vyskočily na 1,06 miliardy dolarů ze 770 milionů dolarů v předchozím čtvrtletí.
Dne 29. dubna společnost Snap oznámila, že počet jejích denních aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 20 % na 330 milionů a počet měsíčních uživatelů o 600 milionů. V minulém čtvrtletí společnost přidala 13 milionů denních aktivních uživatelů. A od ledna 2020 do konce minulého měsíce použilo „nákupní čočku“ Snap 250 milionů lidí, uvedla společnost.
Zdroj: Canva
Jak jsem upozornil ve svém předchozím sloupku o akciích společnosti SNAP, „během hovoru k výsledkům společnosti Snap za čtvrté čtvrtletí, který se konal 3. února, generální ředitel společnosti Evan Spiegel řekl: „Více než 200 milionů lidí se každý den zapojuje do rozšířené reality na Snapchatu a naše komunita si nyní hraje s AR Lens v průměru více než šest miliardkrát denně.““ Na hovoru k výsledkům společnosti za 1. čtvrtletí, který se konal 21. dubna, Spiegel poznamenal, že toto číslo oproti předchozímu čtvrtletí vyskočilo o 25 % na 250 milionů. Kromě toho v 1. čtvrtletí „celkový denní čas strávený uživateli Snapchatu staršími 25 let“ sledováním pořadů společnosti meziročně vzrostl o 25 %.
Zdroj: Unsplash
Silné výsledky společnosti Snap za 1. čtvrtletí a úspěch jejích inovací – spolu s nedávným prudkým poklesem akcií SNAP – nadále činí z akcií nákup pro dlouhodobé investory.
Výsledky společnosti Snap za první čtvrtletí byly mnohem lepší, než naznačují titulní čísla. Uživatelská základna Snapchatu nadále rychle roste a jeho inovace mají u uživatelů stále ohlas. Vzhledem k těmto bodům zůstávám ohledně dlouhodobého výhledu akcií společnosti SNAP optimistický a stále vyzývám investory k nákupu jejích akcií.Čistá ztráta společnosti Snap se v prvním čtvrtletí vyšplhala na 360 milionů dolarů, zatímco ve stejném období před rokem činila 287 milionů dolarů. A zisk na akcii bez zahrnutí některých položek dosáhl 2 centů, což je o 3 centy méně, než odhadovali analytici.Tato čísla vyznívají velmi negativně. Ale 38 milionů dolarů z čisté ztráty bylo způsobeno odpisy, tj. poklesem hodnoty hmotného majetku a duševního vlastnictví společnosti. A kategorie ostatních nákladů společnosti dosáhla 77 milionů dolarů. Tato částka může představovat náklady na březnovou akvizici „neurotechnologické společnosti“ NextMind. Akviziční náklady samozřejmě neodrážejí ziskovost operací společnosti Snap.Zdroj: ShutterstockKromě toho společnost Snap zaplatila 8,5 milionu USD na dani z příjmu, což je o 1,4 milionu USD více než ve stejném období předchozího roku, zatímco náklady na výzkum a vývoj vyskočily na 455,6 milionu USD z 348,6 milionu USD ve stejném období předchozího roku. Náklady technologických společností na výzkum a vývoj bývají často po několik čtvrtletí zvýšené, než se vrátí na předchozí úroveň.Pokud bychom odečetli náklady na odpisy, výdaje na „ostatní náklady“ a daň z příjmu spolu s meziročním nárůstem nákladů na výzkum a vývoj společnosti Snap, ztráta společnosti by klesla na přibližně 130 milionů dolarů. Za zmínku také stojí, že provozní ztráta společnosti se v minulém čtvrtletí skutečně snížila na 271,5 milionu USD z 303,6 milionu USD ve stejném období o rok dříve.A co se týče horní linie, tržby společnosti vyskočily na 1,06 miliardy dolarů ze 770 milionů dolarů v předchozím čtvrtletí.Chcete využít této příležitosti?Dne 29. dubna společnost Snap oznámila, že počet jejích denních aktivních uživatelů se meziročně zvýšil o 20 % na 330 milionů a počet měsíčních uživatelů o 600 milionů. V minulém čtvrtletí společnost přidala 13 milionů denních aktivních uživatelů. A od ledna 2020 do konce minulého měsíce použilo „nákupní čočku“ Snap 250 milionů lidí, uvedla společnost.Zdroj: CanvaJak jsem upozornil ve svém předchozím sloupku o akciích společnosti SNAP, „během hovoru k výsledkům společnosti Snap za čtvrté čtvrtletí, který se konal 3. února, generální ředitel společnosti Evan Spiegel řekl: „Více než 200 milionů lidí se každý den zapojuje do rozšířené reality na Snapchatu a naše komunita si nyní hraje s AR Lens v průměru více než šest miliardkrát denně.““ Na hovoru k výsledkům společnosti za 1. čtvrtletí, který se konal 21. dubna, Spiegel poznamenal, že toto číslo oproti předchozímu čtvrtletí vyskočilo o 25 % na 250 milionů. Kromě toho v 1. čtvrtletí „celkový denní čas strávený uživateli Snapchatu staršími 25 let“ sledováním pořadů společnosti meziročně vzrostl o 25 %.Zdroj: UnsplashSilné výsledky společnosti Snap za 1. čtvrtletí a úspěch jejích inovací – spolu s nedávným prudkým poklesem akcií SNAP – nadále činí z akcií nákup pro dlouhodobé investory.