Akcie společnosti Shopify (NYSE:SHOP) byly pandemickým miláčkem, ale rok 2022 není ani rok 2021, ani rok 2020. Akcie SHOP se na vrcholu své slávy prodávaly za více než 1 600 USD, ale nyní klesly hluboko pod ceny před pandemií.
Díky tomu se mohou zdát jako výhodná koupě, ale špatné výsledky a další faktory naznačují, že by se jim investoři měli vyhnout.
Je třeba poznamenat, že Shopify zůstává v podstatě růstovou akcií. Před rokem v prvním čtvrtletí firma vykázala čistý zisk 1,25 miliardy dolarů. V prvním čtvrtletí roku 2022 vykázala společnost Shopify čistou ztrátu ve výši 1,47 miliardy USD. Přesto bude společnost Shopify vzhledem ke své nedostatečné ziskovosti považována za růstovou hru.
A vzhledem k tomu, že inflace dosáhla v květnu nového 40letého maxima, růstové akcie si neoddechnou. Naopak je velmi pravděpodobné, že se jejich potíže budou jen prohlubovat. Za tímto účelem akcie SHOP na základě nejnovějších údajů o inflaci klesly.
Zdroj: Shutterstock
Bližší pohled na akcie SHOP
Akcie společnosti Shopify mají poměr P/E, jehož hodnota 280 je jen těžko odůvodnitelná. I po tak prudkém poklesu ceny, jaký zaznamenaly, mají akcie SHOP stále poměr P/E vyšší než přibližně 98 % srovnatelných akcií v odvětví.
Proto tvrdím, že její cena musí dále klesat. Poměr P/E si najde cestu na rozumnější úroveň. Co představuje rozumnou úroveň, nikdo neví, ale vzhledem k tomu, že medián poměru P/E společnosti Shopify za posledních 10 let byl téměř 90, musí toto číslo klesnout.
To by mělo znamenat, že ceny budou klesat i nadále. Totéž naznačují i pokyny vedení.
Vedení společnosti Shopify poznamenalo, že růst tržeb bude v první polovině roku 2022 nižší, což znamená, že akcie SHOP budou mít pravděpodobně klesající tendenci. Výsledky za 2. čtvrtletí budou zveřejněny až koncem léta a očekává se, že budou slabé. Investoři se tak nemají příliš na co těšit.
Vedení společnosti Shopify sice poznamenalo, že růst tržeb by měl být nejvyšší ve 4. čtvrtletí, ale toto číslo bude zveřejněno až v roce 2023.
Na nejbližším horizontu není nic pozitivního. Víme, že tržby za 2. čtvrtletí budou slabé. To by růstovou akcii srazilo na kolena, i kdyby byly úrokové sazby nízké. Nejsou a je jisté, že po květnovém dosažení úroků 8,6 % vzrostou nejméně o půl 0,5 %, ne-li více.
Zdroj: shopify
Výběr
Nic logického nenasvědčuje tomu, že by investoři měli nyní vybírat akcie SHOP nebo že jsou nyní „levné“. Zůstává předražená a žádné pozitivní katalyzátory se neočekávají přinejlepším někdy do začátku roku 2023.
I to se zdá být příliš optimistické, protože obavy z recese budou na základě nejnovějších údajů o inflaci jen sílit.
Akcie společnosti Shopify byly pandemickým miláčkem, ale rok 2022 není ani rok 2021, ani rok 2020. Akcie SHOP se na vrcholu své slávy prodávaly za více než 1 600 USD, ale nyní klesly hluboko pod ceny před pandemií.Díky tomu se mohou zdát jako výhodná koupě, ale špatné výsledky a další faktory naznačují, že by se jim investoři měli vyhnout.Je třeba poznamenat, že Shopify zůstává v podstatě růstovou akcií. Před rokem v prvním čtvrtletí firma vykázala čistý zisk 1,25 miliardy dolarů. V prvním čtvrtletí roku 2022 vykázala společnost Shopify čistou ztrátu ve výši 1,47 miliardy USD. Přesto bude společnost Shopify vzhledem ke své nedostatečné ziskovosti považována za růstovou hru.A vzhledem k tomu, že inflace dosáhla v květnu nového 40letého maxima, růstové akcie si neoddechnou. Naopak je velmi pravděpodobné, že se jejich potíže budou jen prohlubovat. Za tímto účelem akcie SHOP na základě nejnovějších údajů o inflaci klesly.Zdroj: ShutterstockAkcie společnosti Shopify mají poměr P/E, jehož hodnota 280 je jen těžko odůvodnitelná. I po tak prudkém poklesu ceny, jaký zaznamenaly, mají akcie SHOP stále poměr P/E vyšší než přibližně 98 % srovnatelných akcií v odvětví.Chcete využít této příležitosti?Proto tvrdím, že její cena musí dále klesat. Poměr P/E si najde cestu na rozumnější úroveň. Co představuje rozumnou úroveň, nikdo neví, ale vzhledem k tomu, že medián poměru P/E společnosti Shopify za posledních 10 let byl téměř 90, musí toto číslo klesnout.To by mělo znamenat, že ceny budou klesat i nadále. Totéž naznačují i pokyny vedení.Vedení společnosti Shopify poznamenalo, že růst tržeb bude v první polovině roku 2022 nižší, což znamená, že akcie SHOP budou mít pravděpodobně klesající tendenci. Výsledky za 2. čtvrtletí budou zveřejněny až koncem léta a očekává se, že budou slabé. Investoři se tak nemají příliš na co těšit.Vedení společnosti Shopify sice poznamenalo, že růst tržeb by měl být nejvyšší ve 4. čtvrtletí, ale toto číslo bude zveřejněno až v roce 2023.Na nejbližším horizontu není nic pozitivního. Víme, že tržby za 2. čtvrtletí budou slabé. To by růstovou akcii srazilo na kolena, i kdyby byly úrokové sazby nízké. Nejsou a je jisté, že po květnovém dosažení úroků 8,6 % vzrostou nejméně o půl 0,5 %, ne-li více.Zdroj: shopifyNic logického nenasvědčuje tomu, že by investoři měli nyní vybírat akcie SHOP nebo že jsou nyní „levné“. Zůstává předražená a žádné pozitivní katalyzátory se neočekávají přinejlepším někdy do začátku roku 2023.I to se zdá být příliš optimistické, protože obavy z recese budou na základě nejnovějších údajů o inflaci jen sílit.