CEO VW Diess varuje, že automobilky jsou ohroženy zastavením dodávek energie
Výkonný ředitel společnosti Volkswagen AG Herbert Diess varoval, že odklon od ruské energie neprobíhá dostatečně rychle, aby ochránil německou automobilku před náhlým zastavením dodávek zemního plynu.
Kvůli závislosti Německa na ruském dovozu si VW zachová možnost provozovat své elektrárny na uhlí namísto plynu, uvedl Diess v rozhovoru pro Katarské ekonomické fórum v Dauhá. Přestože bylo dosaženo pokroku při získávání zkapalněného zemního plynu z USA a dalších zemí, vybudování potřebné infrastruktury bude trvat dlouho.
„Pravděpodobně to nepůjde dostatečně rychle“, aby se zvládlo velké narušení, řekl Diess Anně Edwardsové z Bloomberg Television. „Jsem si jistý, že v dlouhodobém horizontu se staneme na ruském plynu nezávislí.“
Diess stál v čele významných změn ve VW, aby se výrobce stal agilnějším a mohl vyzvat společnost Tesla Inc. jako předního výrobce elektromobilů. Společnost představila nové modely poháněné bateriemi, pokračuje v plánu přistavět továrnu na elektromobily v blízkosti svého sídla ve Wolfsburgu a buduje komplexní dodavatelský řetězec baterií.
Válka na Ukrajině, rostoucí úrokové sazby a inflace sice zatěžují chuť investorů riskovat, ale Diess uvedl, že zatím nepozoruje destrukci poptávky v automobilovém sektoru. VW má objednávky elektromobilů připraveny „zhruba na jeden rok“ a je optimistický, že dosáhne svých cílů pro rok 2022.
Zdroj: Unsplash
„V současné době nevidíme pokles poptávky zákazníků, ale to se může změnit,“ řekl.
Podle agentury Bloomberg Intelligence by VW mohl v roce 2024 předstihnout Teslu na pozici největšího výrobce elektromobilů – tuto prognózu Elon Musk v úterním rozhovoru na akci v Dauhá zpochybnil. Diess uvedl, že VW má „nejširší nabídku elektromobilů na světovém trhu“.
Přesto Diess v poslední době čelil tvrdým otázkám ohledně problémů v softwarové jednotce VW, které zdržují uvádění nových modelů na trh. Generální ředitel uvedl, že je spokojen se souborem technologií v hlavní značce osobních automobilů VW a je přesvědčen, že její jednotky Porsche a Audi brzy vyřeší své problémy. Dodal, že strukturální přestavba ve VW bude vyžadovat více trpělivosti.
„Vybudování softwarových kompetencí na úroveň, kdy budeme z 90 % soběstační, bude trvat zhruba deset let,“ řekl Diess. „Stále nakupujeme týmy, společnosti po celém světě, investujeme velké prostředky v Číně, v USA.“
Katarské ministerstvo obchodu a průmyslu, Katarský investiční úřad a Katarská agentura pro podporu investic jsou garanty Katarského ekonomického fóra, Powered by Bloomberg. Hostitelskou organizací je Media City Qatar.
Kvůli závislosti Německa na ruském dovozu si VW zachová možnost provozovat své elektrárny na uhlí namísto plynu, uvedl Diess v rozhovoru pro Katarské ekonomické fórum v Dauhá. Přestože bylo dosaženo pokroku při získávání zkapalněného zemního plynu z USA a dalších zemí, vybudování potřebné infrastruktury bude trvat dlouho.„Pravděpodobně to nepůjde dostatečně rychle“, aby se zvládlo velké narušení, řekl Diess Anně Edwardsové z Bloomberg Television. „Jsem si jistý, že v dlouhodobém horizontu se staneme na ruském plynu nezávislí.“Diess stál v čele významných změn ve VW, aby se výrobce stal agilnějším a mohl vyzvat společnost Tesla Inc. jako předního výrobce elektromobilů. Společnost představila nové modely poháněné bateriemi, pokračuje v plánu přistavět továrnu na elektromobily v blízkosti svého sídla ve Wolfsburgu a buduje komplexní dodavatelský řetězec baterií.Válka na Ukrajině, rostoucí úrokové sazby a inflace sice zatěžují chuť investorů riskovat, ale Diess uvedl, že zatím nepozoruje destrukci poptávky v automobilovém sektoru. VW má objednávky elektromobilů připraveny „zhruba na jeden rok“ a je optimistický, že dosáhne svých cílů pro rok 2022.Zdroj: Unsplash„V současné době nevidíme pokles poptávky zákazníků, ale to se může změnit,“ řekl.Chcete využít této příležitosti?Podle agentury Bloomberg Intelligence by VW mohl v roce 2024 předstihnout Teslu na pozici největšího výrobce elektromobilů – tuto prognózu Elon Musk v úterním rozhovoru na akci v Dauhá zpochybnil. Diess uvedl, že VW má „nejširší nabídku elektromobilů na světovém trhu“.Přesto Diess v poslední době čelil tvrdým otázkám ohledně problémů v softwarové jednotce VW, které zdržují uvádění nových modelů na trh. Generální ředitel uvedl, že je spokojen se souborem technologií v hlavní značce osobních automobilů VW a je přesvědčen, že její jednotky Porsche a Audi brzy vyřeší své problémy. Dodal, že strukturální přestavba ve VW bude vyžadovat více trpělivosti.„Vybudování softwarových kompetencí na úroveň, kdy budeme z 90 % soběstační, bude trvat zhruba deset let,“ řekl Diess. „Stále nakupujeme týmy, společnosti po celém světě, investujeme velké prostředky v Číně, v USA.“Katarské ministerstvo obchodu a průmyslu, Katarský investiční úřad a Katarská agentura pro podporu investic jsou garanty Katarského ekonomického fóra, Powered by Bloomberg. Hostitelskou organizací je Media City Qatar.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...