Chorvatský výrobce elektromobilů Rimac získal 500 milionů eur
Chorvatská společnost Rimac Group, známá především svým sportovním elektromobilem Nevera s výkonem 1 900 koní, oznámila, že získala 500 milionů eur (asi 537 milionů dolarů) od investorů včetně Goldman Sachs, Porsche a technologického fondu, kterému radí japonská SoftBank.
Nové kolo financování oceňuje Rimac na více než 2 miliardy eur.
Rimac se loni dostal na titulní stránky novin, když se dohodl na převzetí kontrolního podílu v Bugatti, neobyčejně exkluzivní francouzské automobilce, která byla dlouho součástí skupiny Volkswagen. Součástí této dohody bylo spojení divize sportovních vozů Bugatti a Rimacu do společného podniku Rimacu a dceřiné společnosti VW Porsche, v němž Rimac drží 55% podíl.
Zdroj: Rimac
Očekává se, že nová investice urychlí odklon společnosti Rimac od jejích kořenů jako malosériového výrobce špičkových sportovních elektromobilů. Prostřednictvím společného podniku s Porsche bude nadále vyrábět model Nevera za 2,4 milionu dolarů a také řadu nových modelů pro Bugatti. Nyní však plánuje zaměřit většinu svého úsilí a většinu svého čerstvého kapitálu na dceřinou společnost Rimac Technology, která vyvíjí a vyrábí komponenty pro vysoce výkonné elektrické a hybridní vozy jiných automobilek.
Rimac Technology již přilákala několik klientů z řad velkých automobilek – včetně Ferrari, Hyundai, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche a Renault – a v minulosti do ní investovaly Hyundai i Porsche.
Společnost Rimac uvedla, že tuto novou kapitálovou injekci využije k najmutí 700 nových zaměstnanců, otevření řady nových kanceláří v Evropě a vybudování nového sídla, které se v současné době staví nedaleko chorvatského hlavního města Záhřebu.
Zdroj: Rimac
Tato nová centrála, která bude zahrnovat výrobní a skladové prostory, kanceláře a laboratoře, bude po svém dokončení v příštím roce největší budovou v Chorvatsku, řekl generální ředitel Mate Rimac novinářům na úterním briefingu.
Nové kolo financování oceňuje Rimac na více než 2 miliardy eur.Rimac se loni dostal na titulní stránky novin, když se dohodl na převzetí kontrolního podílu v Bugatti, neobyčejně exkluzivní francouzské automobilce, která byla dlouho součástí skupiny Volkswagen. Součástí této dohody bylo spojení divize sportovních vozů Bugatti a Rimacu do společného podniku Rimacu a dceřiné společnosti VW Porsche, v němž Rimac drží 55% podíl.Zdroj: RimacOčekává se, že nová investice urychlí odklon společnosti Rimac od jejích kořenů jako malosériového výrobce špičkových sportovních elektromobilů. Prostřednictvím společného podniku s Porsche bude nadále vyrábět model Nevera za 2,4 milionu dolarů a také řadu nových modelů pro Bugatti. Nyní však plánuje zaměřit většinu svého úsilí a většinu svého čerstvého kapitálu na dceřinou společnost Rimac Technology, která vyvíjí a vyrábí komponenty pro vysoce výkonné elektrické a hybridní vozy jiných automobilek.Rimac Technology již přilákala několik klientů z řad velkých automobilek – včetně Ferrari, Hyundai, Jaguar, Mercedes-Benz, Porsche a Renault – a v minulosti do ní investovaly Hyundai i Porsche.Společnost Rimac uvedla, že tuto novou kapitálovou injekci využije k najmutí 700 nových zaměstnanců, otevření řady nových kanceláří v Evropě a vybudování nového sídla, které se v současné době staví nedaleko chorvatského hlavního města Záhřebu.Zdroj: RimacTato nová centrála, která bude zahrnovat výrobní a skladové prostory, kanceláře a laboratoře, bude po svém dokončení v příštím roce největší budovou v Chorvatsku, řekl generální ředitel Mate Rimac novinářům na úterním briefingu.Chcete využít této příležitosti?