Společnost vyrábějící elektromobily, známá také pod názvem Weltmeister, zveřejnila, že její roční ztráty se za poslední tři roky zdvojnásobily na 8,2 miliardy jüanů (1,2 miliardy USD), zatímco tržby se během této doby více než zdvojnásobily a v roce 2021 vzrostly o přibližně 170 % na 4,7 miliardy jüanů.
Veřejná verze podání neobsahovala informace o cenách.
Ačkoli je čínský trh s elektromobily celosvětově největší a rychle rostoucí, prodejům dominují automobilky jako BYD a Tesla. Čínské začínající podniky, jako jsou Nio a Xpeng – oba kótované v USA a Hongkongu – se dostaly na titulní stránky novin, ale stále mají jen malý podíl na trhu.
Společnost WM Motor prodala ještě méně vozů. Společnost ve své zprávě uvedla, že k 31. prosinci od uvedení svého prvního modelu na trh v září 2018 prodala 83 495 elektromobilů.
Zdroj: Reuters
Společnost Xpeng uvedla svůj první model na trh přibližně ve stejné době a uvedla, že její kumulativní dodávky dosáhly ke konci prosince 137 953 kusů. Společnost Nio uvedla, že její kumulativní dodávky ke konci prosince činily 167 070 kusů, ačkoli svůj první vůz uvedla na trh zhruba rok před svými začínajícími konkurenty.
Generální ředitel společnosti WM Motor Freeman Shen v lednu pro CNBC uvedl, že očekává, že poptávka po elektromobilech v Číně se letos oproti loňsku téměř zdvojnásobí. Uvedl však, že nedostatek čipů a narušení dodavatelského řetězce v souvislosti se společností Covid zvýší náklady společností vyrábějících tyto automobily.
Vozy SUV a sedany společnosti WM Motor se prodávají v cenovém rozmezí přibližně 160 800 jüanů až 280 000 jüanů, vyplývá z dokumentace. To je podobné cenovému rozpětí společnosti Xpeng.
Společnost ve středečním podání uvedla, že mezi její konkurenční výhody patří zaměření na běžný trh, vlastní výrobní zařízení a silné výzkumné a vývojové kapacity.
Na konci loňského roku společnost WM Motor vynaložila 20,7 % příjmů na výzkum a vývoj, zatímco společnost Xpeng uvedla, že na tento výzkum vynaložila 19,6 % příjmů.
Zdroj: Reuters
Společnost Xpeng má však více než trojnásobný počet zaměstnanců, a to 13 978 oproti 3 952 zaměstnancům společnosti WM Motor, jak vyplývá z údajů ke konci loňského roku.
Společnost WM Motor uvedla, že má 1 141 zaměstnanců ve výzkumu a vývoji, což představuje 28,9 % celkového počtu zaměstnanců. Největší podíl tvořili pracovníci ve výrobě, a to 54,1 %.
Pro srovnání, společnost Xpeng uvedla, že největší podíl na počtu jejích zaměstnanců měl tým prodeje a marketingu, a to 45 %. Celkem 5 271 zaměstnanců výzkumu a vývoje tvořilo 38 % počtu zaměstnanců.
Společnost vyrábějící elektromobily, známá také pod názvem Weltmeister, zveřejnila, že její roční ztráty se za poslední tři roky zdvojnásobily na 8,2 miliardy jüanů , zatímco tržby se během této doby více než zdvojnásobily a v roce 2021 vzrostly o přibližně 170 % na 4,7 miliardy jüanů.Veřejná verze podání neobsahovala informace o cenách.Ačkoli je čínský trh s elektromobily celosvětově největší a rychle rostoucí, prodejům dominují automobilky jako BYD a Tesla. Čínské začínající podniky, jako jsou Nio a Xpeng – oba kótované v USA a Hongkongu – se dostaly na titulní stránky novin, ale stále mají jen malý podíl na trhu.Společnost WM Motor prodala ještě méně vozů. Společnost ve své zprávě uvedla, že k 31. prosinci od uvedení svého prvního modelu na trh v září 2018 prodala 83 495 elektromobilů.Zdroj: ReutersSpolečnost Xpeng uvedla svůj první model na trh přibližně ve stejné době a uvedla, že její kumulativní dodávky dosáhly ke konci prosince 137 953 kusů. Společnost Nio uvedla, že její kumulativní dodávky ke konci prosince činily 167 070 kusů, ačkoli svůj první vůz uvedla na trh zhruba rok před svými začínajícími konkurenty.Generální ředitel společnosti WM Motor Freeman Shen v lednu pro CNBC uvedl, že očekává, že poptávka po elektromobilech v Číně se letos oproti loňsku téměř zdvojnásobí. Uvedl však, že nedostatek čipů a narušení dodavatelského řetězce v souvislosti se společností Covid zvýší náklady společností vyrábějících tyto automobily.Chcete využít této příležitosti?Vozy SUV a sedany společnosti WM Motor se prodávají v cenovém rozmezí přibližně 160 800 jüanů až 280 000 jüanů, vyplývá z dokumentace. To je podobné cenovému rozpětí společnosti Xpeng.Společnost ve středečním podání uvedla, že mezi její konkurenční výhody patří zaměření na běžný trh, vlastní výrobní zařízení a silné výzkumné a vývojové kapacity.Na konci loňského roku společnost WM Motor vynaložila 20,7 % příjmů na výzkum a vývoj, zatímco společnost Xpeng uvedla, že na tento výzkum vynaložila 19,6 % příjmů.Zdroj: ReutersSpolečnost Xpeng má však více než trojnásobný počet zaměstnanců, a to 13 978 oproti 3 952 zaměstnancům společnosti WM Motor, jak vyplývá z údajů ke konci loňského roku.Společnost WM Motor uvedla, že má 1 141 zaměstnanců ve výzkumu a vývoji, což představuje 28,9 % celkového počtu zaměstnanců. Největší podíl tvořili pracovníci ve výrobě, a to 54,1 %.Pro srovnání, společnost Xpeng uvedla, že největší podíl na počtu jejích zaměstnanců měl tým prodeje a marketingu, a to 45 %. Celkem 5 271 zaměstnanců výzkumu a vývoje tvořilo 38 % počtu zaměstnanců.