Existuje mnoho příkladů vynálezců, objevitelů a vůdců, kteří několikrát neuspěli, než dosáhli úspěchu a změnili běh dějin.
Jedním z nejznámějších je Thomas Edison, který se zasloužil o vynález uhlíkového telefonního vysílače, žárovky a fonografu. Ve skutečnosti mu trvalo 1 000 neúspěšných pokusů, než vytvořil první žárovku. Podle Edisona „mnoho životních neúspěchů mají na svědomí lidé, kteří si neuvědomili, jak blízko byli úspěchu, když to vzdali“. Edison se nevzdal, vytrval a učil se dál, razil cestu vynálezům, které mu změnily život, a připravoval cestu pro ostatní.
Poučení z neúspěchu lze totiž často využít k úspěchu. Zde je pět věcí, které se vedoucí pracovníci mohou naučit, když se pokusí, zkusí to znovu:
DŮLEŽITOST RYCHLÉHO SELHÁNÍ
Díky mentalitě fail-fast není čas zabývat se chybami nebo hrát hru na obviňování, což může být brzdou morálky, inovací a kreativity. Úspěšní lídři chápou, že neúspěchy jsou pro firmy příležitostí k učení, růstu a rychlému posunu vpřed, který podporuje zlepšení výkonnosti. Díky filozofii fail-fast získají vedoucí pracovníci a jejich společnosti svobodu dělat chyby a učit se z nich, což jim pomůže dosáhnout plného potenciálu pro dlouhodobý úspěch.

ODRAZOVÉ MŮSTKY K ÚSPĚCHU
Prozíraví vedoucí pracovníci firem chápou, že neúspěchy jsou nejen běžné, ale slouží také jako kritické odrazové můstky k úspěchu. Většinou se málokdy podaří trefit homerun hned na začátku. Vývoj produktu obvykle prochází mnoha procesy pokusů a omylů. Elitní sportovci neustále upravují své techniky a tréninkové režimy, než dosáhnou onoho rekordního roku. Neúspěchy vnímají jako stavební kameny, které pomáhají zlepšovat jejich výkon. Pro vedoucí pracovníky je důležité vnímat neúspěchy pozitivně, jako řadu odrazových můstků, které vedou k úspěchu.
OTŘÁSÁNÍ STATUSU QUO
Vedoucí pracovníci mohou mnohokrát zabřednout do vlastního způsobu myšlení a bránit se novým nápadům. Neúspěch však může být známkou toho, že dosavadní způsob práce nefunguje, a je tedy silou, která může otřást stávajícím stavem. Známý citát: „Šílenství je dělat stále dokola totéž a očekávat jiné výsledky,“ podporuje tuto myšlenku o potřebě přijmout změnu. Neúspěch může být nejsnazší cestou, jak si i ti nejsilnější vedoucí pracovníci mohou osvojit růstové myšlení a najít způsoby, jak se vyvíjet a měnit. Tím, že se vedoucí pracovníci podívají na důvody, proč něco selhalo, mohou učinit rozhodnutí o alternativních metodách/řešeních, které mohou vést k úspěchu. Bez neúspěchů se mohou lídři a společnosti spokojit se současným stavem a nechat na stole řadu příležitostí k růstu pro konkurenci.
CESTY K BUDOVÁNÍ ZKUŠENOSTÍ

Neúspěchy jsou ve skutečnosti skrytým požehnáním, protože zkušenosti budou informovat o budoucím rozhodování. Způsob, jakým vedoucí pracovníci reagují na neúspěchy, nejenže pomáhá rozvíjet jejich vůdčí schopnosti, ale také podporuje kreativní myšlení. Lídři, kteří se již účastnili krizových situací, si s větší pravděpodobností zachovají klid a vyrovnanost, pokud/pokud dojde k další, protože se mohou opřít o předchozí zkušenosti. Když mají vedoucí pracovníci solidní základnu zkušeností, mají větší jistotu, že mohou vystoupit ze své komfortní zóny. Zvládání neúspěchů tak v podstatě poskytuje cenné učení/školení na pracovišti, které vytváří banku znalostí, z níž lze čerpat v budoucnu.
PŘISPĚVATELÉ K POKOŘE
Není nic pokornějšího než neúspěch, a to bez ohledu na okolnosti. Neúspěch přispívá k tomu, aby vedoucí pracovníci v podnikání zůstali pokorní a udrželi své ego na uzdě. Úspěch může vyvolat pocit neporazitelnosti, nadřazenosti a chamtivosti, což u mnoha lidí vedlo k pádu. Vedoucí pracovníci s mentalitou Midasova doteku a řadou úspěchů mohou činit špatná rozhodnutí, protože si myslí, že vše, na co sáhnou, se promění ve zlato. Lídři, kteří zažili neúspěchy, si však s menší pravděpodobností nechají úspěch stoupnout do hlavy, protože vědí, že se věci mohou kdykoli změnit. Jsou také více uzemnění a uvědomují si, že jsou jen lidé, takže když dojde k neúspěchu, má to menší dopad spolu s rychlejším zotavením. Ačkoli to nemusí být na první pohled patrné, neúspěch je klíčovým faktorem přispívajícím k pokoře, která je základní charakteristikou špičkových lídrů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky