Podle Wedbush není nyní vhodná doba na nákup akcií společnosti Affirm
Analytik David Chiaverini zahájil hodnocení akcií Affirm s ratingem underperform a cílovou cenou 15 USD za akcii, což znamená pokles o téměř 40 % oproti úternímu závěru.
„Obáváme se, že společnost Affirm nebude schopna dosáhnout ziskovosti podle GAAP, že se zvýší konkurence v oblasti „buy now, pay later“ (BNPL), že se podle prognóz odvětví zpomalí prodeje v oblasti elektronického obchodování (které jsou hnací silou hrubého objemu zboží společnosti Affirm, neboli GMV) a že bude schopna pokrýt náklady na kapitál, protože náklady na financování se zvýší,“ napsal Chiaverini v úterní zprávě.
Společnost Affirm vstoupila na burzu v lednu 2021, kdy spotřebitelé, kteří měli k dispozici dodatečné peníze z různých vládních stimulačních balíčků, zvýšili své výdaje. Debut společnosti na veřejném trhu se rovněž časově shodoval s prudkým oživením ekonomické aktivity v USA po nástupu pandemie Covid-19. To v kombinaci s historicky nízkými úrokovými sazbami a bezprecedentními měnovými stimuly ze strany Federálního rezervního systému způsobilo, že akcie během prvního roku vzrostly o více než 100 %.
Zdroj: Getty Images
Letošní rok byl však odlišný. Akcie společnosti Affirm se letos propadly o více než 75 % a obchodují se o více než 86 % níže, než bylo maximum stanovené na začátku listopadu, protože ekonomika zpomaluje a Fed zvyšuje sazby, aby odvrátil prudký nárůst inflace.
„Recese by mohla vést k nárůstu nezaměstnanosti, což by mohlo mít negativní dopad na spotřebitelskou poptávku a úvěrové ukazatele,“ uvedl analytik a dodal, že společnost Affirm „zatím nemusela v reakci na prostředí rostoucích sazeb přijímat žádná opatření“. … Z dlouhodobého hlediska (1 rok a více) bude Affirm možná muset přijmout určitá opatření na straně poplatků/spotřebitelské RPSN, aby si udržela konkurenceschopnost.“
Chiaverini rovněž uvedl, že společnost Affirm by mohla čelit tlaku rostoucí konkurence v oblasti „kup teď a plať později“, „kdy tradiční společnosti poskytující spotřebitelské financování zavádějí vlastní produkty pro splátkové úvěry v místě prodeje a po prodeji“.
Nemluvě o novém impozantním konkurentovi, který byl odhalen tento týden. „Společnost Apple také nedávno oznámila svůj vlastní produkt na splátky, což zvyšuje konkurenční hrozbu,“ napsal analytik.
„Obáváme se, že společnost Affirm nebude schopna dosáhnout ziskovosti podle GAAP, že se zvýší konkurence v oblasti „buy now, pay later“ , že se podle prognóz odvětví zpomalí prodeje v oblasti elektronického obchodování a že bude schopna pokrýt náklady na kapitál, protože náklady na financování se zvýší,“ napsal Chiaverini v úterní zprávě.Společnost Affirm vstoupila na burzu v lednu 2021, kdy spotřebitelé, kteří měli k dispozici dodatečné peníze z různých vládních stimulačních balíčků, zvýšili své výdaje. Debut společnosti na veřejném trhu se rovněž časově shodoval s prudkým oživením ekonomické aktivity v USA po nástupu pandemie Covid-19. To v kombinaci s historicky nízkými úrokovými sazbami a bezprecedentními měnovými stimuly ze strany Federálního rezervního systému způsobilo, že akcie během prvního roku vzrostly o více než 100 %.Zdroj: Getty ImagesLetošní rok byl však odlišný. Akcie společnosti Affirm se letos propadly o více než 75 % a obchodují se o více než 86 % níže, než bylo maximum stanovené na začátku listopadu, protože ekonomika zpomaluje a Fed zvyšuje sazby, aby odvrátil prudký nárůst inflace.„Recese by mohla vést k nárůstu nezaměstnanosti, což by mohlo mít negativní dopad na spotřebitelskou poptávku a úvěrové ukazatele,“ uvedl analytik a dodal, že společnost Affirm „zatím nemusela v reakci na prostředí rostoucích sazeb přijímat žádná opatření“. … Z dlouhodobého hlediska bude Affirm možná muset přijmout určitá opatření na straně poplatků/spotřebitelské RPSN, aby si udržela konkurenceschopnost.“Chiaverini rovněž uvedl, že společnost Affirm by mohla čelit tlaku rostoucí konkurence v oblasti „kup teď a plať později“, „kdy tradiční společnosti poskytující spotřebitelské financování zavádějí vlastní produkty pro splátkové úvěry v místě prodeje a po prodeji“.Nemluvě o novém impozantním konkurentovi, který byl odhalen tento týden. „Společnost Apple také nedávno oznámila svůj vlastní produkt na splátky, což zvyšuje konkurenční hrozbu,“ napsal analytik. Chcete využít této příležitosti?