Tory Burchová vděčí za svůj obchodní talent jedné babiččině radě, kterou jí dala v mládí: „Nikdy se nic nenaučíš s otevřenou pusou.“
Americká podnikatelka a filantropka založila svou stejnojmennou módní značku v roce 2004 – a pro CNBC Make It uvedla, že se na začátku své kariéry rychle naučila, jak je důležité být „dobrým posluchačem a skvělým networkerem“.
„Když jsem tuto společnost zakládala, neměla jsem obchodní ani návrhářskou školu, a i když jsem měla přístup ke kapitálu, moc peněz jsem nesehnala,“ říká Burchová. „Obešla jsem asi 150 přátel a rodinných příslušníků a řekla jim: ‚Investujte to, co vám nevadí, že můžete ztratit,‘ protože jsem se bála brát lidem peníze.“
Burchová dodává, že nejlepším lékem na pohrdání a pochybnosti o sobě samém je „přijmout své ambice“ a stanovit si jasnou vizi své kariéry. „Nepodceňujte své úspěchy a myslete ve velkém,“ říká. „Musíte se také držet při zemi a negativitu považovat jen za šum.“
Odhaduje se, že Burchové lifestylová značka loni prodala oblečení, boty, doplňky a vůně v hodnotě nejméně 1 miliardy dolarů, uvádí Forbes, ale není to jediný podnik, který má pod palcem. V roce 2009 návrhářka založila nadaci Tory Burch Foundation, jejímž posláním je investovat do malých podniků vlastněných ženami a podporovat ekonomické posílení žen prostřednictvím přístupu k půjčkám, vzdělávání a mentorské podpoře.

Burchová zdůrazňuje význam sebedůvěry pro dosažení kariérního úspěchu a doufá, že pomůže mladším podnikatelkám tuto dovednost vypěstovat. Pro CNBC již dříve uvedla, že když začínala, dostalo se jí „spravedlivého podílu povýšeného poplácávání po zádech“.
„Vzpomínám si, že když jsem se setkávala s potenciálními investory – mimochodem, všichni byli muži – představila jsem svůj obchodní model, který měl v sobě zabudovanou naši nadaci,“ vzpomíná. „Účelové podnikání bylo tehdy neslýchané a bylo odmítnuto jako ‚charitativní práce’… Jen mě přiměli k většímu odhodlání.“
Nadace Tory Burchové nabízí roční stipendijní program, který pomáhá zakladatelům firem v rané fázi rozvoje a rozšiřování, mimo jiné prostřednictvím přístupu ke kapitálu a grantu na podnikatelské vzdělávání, a také každoroční summit, který se koná 14. června a na kterém vystoupí například Julianne Mooreová a Mindy Kalingová.
Ženy stále získávají jen malý zlomek finančních prostředků rizikového kapitálu – podle nedávného průzkumu společnosti PitchBook získaly společnosti založené ženami v loňském roce pouze 2,1 % dolarů investovaných do rizikového kapitálu v USA.

Burchová doufá, že tento nedostatek pomůže překlenout stipendijní program. „Je to docela ironické, protože ženy jsou nejlepšími investicemi,“ říká. „Výzkumy ukázaly, že spolehlivě splácejí půjčky a jsou inovativními podnikatelskými mysliteli.“
Pokračuje: „V současné době je to pro ženy velmi důležité: „Lidé stále plně nechápou, jaký pozitivní dopad mohou mít ženy ve všech oblastech podnikání, ať už jako generální ředitelky nebo zakladatelky. Ženy jsou však nezbytnou součástí toho, co pomůže napravit naši ekonomiku v důsledku pandemie Covid-19 a napravit náš svět.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























