FIFA a Katar připravují pivní politiku pro fotbalové fanoušky na MS 2022
Na stadionech mistrovství světa ve fotbale v Kataru se bude prodávat pivo s alkoholem, ale fanoušci si mohou na svá místa vzít pouze nealkoholické nápoje.
FIFA a katarští organizátoři stále pracují na plánech, jak obsloužit všechny fanoušky, kteří chtějí na zápasech pít, až turnaj v této muslimské zemi v listopadu začne.
Pohostinské balíčky nabízející „prémiové nápoje“ na stadionech se prodávají od února 2021, ale pravidla pro většinu fanoušků na osmi místech a dlouholetého sponzora mistrovství světa Budweiser je třeba necelých pět měsíců před turnajem ještě dokončit.
Upřednostňovanou variantou je podávání piva s alkoholem v areálech stadionů před a po zápasech a umožnění fanouškům vzít si nealkoholický Budweiser Zero na svá místa.
„V pravý čas vše potvrdíme a oficiálně oznámíme,“ uvedla FIFA v pátečním prohlášení.
Zdroj: Unsplash
FIFA uvedla, že se „stále zkoumají“ návrhy možného označení nádob na pití, které by fanoušci drželi v areálech, které budou vysílány pro stovky milionů diváků.
Mistrovství světa ve fotbale v roce 2022 je prvním šampionátem v 92leté historii turnaje, který se bude hrát v muslimské zemi s tak přísným společenským tabu ohledně alkoholu. Otázky, jak Katar vyhoví fanouškům, kteří chtějí pít alkohol, se objevují již od roku 2010, kdy FIFA vybrala hostitelskou zemi.
Následující rok FIFA obnovila sponzorskou smlouvu až do roku 2022 s pivovarem Budweiser Anheuser-Busch. Toto partnerství začalo na mistrovství světa v roce 1986.
Na mistrovství světa v Brazílii v roce 2014 vedl tlak FIFA k tomu, že místní zákonodárci přijali zvláštní zákon, který turnaj vyjímá ze zákazu prodeje alkoholu na stadionech.
Katarští organizátoři se zpočátku bránili jakémukoli podávání alkoholu na stadionech, ale před deseti lety slíbili, že „přijdou s plánem, který přivítá každého“.
Zdroj: Unsplash
„Fanoušci mistrovství světa ve fotbale si budou moci během turnaje vychutnat Budweiser Zero a Budweiser,“ uvedla společnost Anheuser-Busch v pátečním prohlášení.
Katar si vyzkoušel svou alkoholovou politiku při pořádání fotbalu včetně mistrovství světa klubů v roce 2019 – akce, na které se představil evropský šampion Liverpool, jihoamerický šampion Flamengo a mexický klub Monterrey.
Na tomto turnaji byla na okraji Dauhá v golfovém klubu vytvořena pitná zóna, kde se prodávalo pivo za 6 dolarů (145 Kč), tedy mnohem levněji, než je obvykle k dostání v luxusních hotelech v centru města.
V roce 2019 se kvůli chybě v plánu fanoušci vydali na hodinovou cestu dopravní špičkou na zápasy autobusy, v nichž chyběly toalety.
Pro Světový pohár, který se má konat od 21. listopadu do 18. prosince, se má opět uvažovat o místě konání v golfovém klubu.
Organizátoři očekávají, že turnaj pro 32 týmů navštíví přibližně 1,2 milionu lidí.
FIFA a katarští organizátoři stále pracují na plánech, jak obsloužit všechny fanoušky, kteří chtějí na zápasech pít, až turnaj v této muslimské zemi v listopadu začne.Pohostinské balíčky nabízející „prémiové nápoje“ na stadionech se prodávají od února 2021, ale pravidla pro většinu fanoušků na osmi místech a dlouholetého sponzora mistrovství světa Budweiser je třeba necelých pět měsíců před turnajem ještě dokončit.Upřednostňovanou variantou je podávání piva s alkoholem v areálech stadionů před a po zápasech a umožnění fanouškům vzít si nealkoholický Budweiser Zero na svá místa.„V pravý čas vše potvrdíme a oficiálně oznámíme,“ uvedla FIFA v pátečním prohlášení.Zdroj: UnsplashFIFA uvedla, že se „stále zkoumají“ návrhy možného označení nádob na pití, které by fanoušci drželi v areálech, které budou vysílány pro stovky milionů diváků.Mistrovství světa ve fotbale v roce 2022 je prvním šampionátem v 92leté historii turnaje, který se bude hrát v muslimské zemi s tak přísným společenským tabu ohledně alkoholu. Otázky, jak Katar vyhoví fanouškům, kteří chtějí pít alkohol, se objevují již od roku 2010, kdy FIFA vybrala hostitelskou zemi.Chcete využít této příležitosti?Následující rok FIFA obnovila sponzorskou smlouvu až do roku 2022 s pivovarem Budweiser Anheuser-Busch. Toto partnerství začalo na mistrovství světa v roce 1986.Na mistrovství světa v Brazílii v roce 2014 vedl tlak FIFA k tomu, že místní zákonodárci přijali zvláštní zákon, který turnaj vyjímá ze zákazu prodeje alkoholu na stadionech.Katarští organizátoři se zpočátku bránili jakémukoli podávání alkoholu na stadionech, ale před deseti lety slíbili, že „přijdou s plánem, který přivítá každého“.Zdroj: Unsplash„Fanoušci mistrovství světa ve fotbale si budou moci během turnaje vychutnat Budweiser Zero a Budweiser,“ uvedla společnost Anheuser-Busch v pátečním prohlášení.Katar si vyzkoušel svou alkoholovou politiku při pořádání fotbalu včetně mistrovství světa klubů v roce 2019 – akce, na které se představil evropský šampion Liverpool, jihoamerický šampion Flamengo a mexický klub Monterrey.Na tomto turnaji byla na okraji Dauhá v golfovém klubu vytvořena pitná zóna, kde se prodávalo pivo za 6 dolarů , tedy mnohem levněji, než je obvykle k dostání v luxusních hotelech v centru města.V roce 2019 se kvůli chybě v plánu fanoušci vydali na hodinovou cestu dopravní špičkou na zápasy autobusy, v nichž chyběly toalety.Pro Světový pohár, který se má konat od 21. listopadu do 18. prosince, se má opět uvažovat o místě konání v golfovém klubu.Organizátoři očekávají, že turnaj pro 32 týmů navštíví přibližně 1,2 milionu lidí.