Ford překonal očekávání a zvýšil dividendu, prodává více svých špičkových modelů
Společnost Ford Motor Company oznámila, že její upravený provozní zisk se oproti předchozímu roku více než ztrojnásobil na 3,7 miliardy dolarů, protože se jí podařilo dodat zákazníkům více svých nejžhavějších novinek.
Ford také zopakoval svůj předchozí výhled na celý rok a uvedl, že zvýší čtvrtletní dividendu na 15 centů na akcii, tedy na částku, kterou vyplácel před pandemií Covid-19.
Akcie po zveřejnění zprávy vzrostly o více než 6 %.
Zde jsou klíčová čísla:
Upravený zisk na akcii: V druhém čtvrtletí roku 2021 se zvýšil z 12 centů na 68 centů. Analytici z Wall Street oslovení společností Refinitiv očekávali 45 centů. Tržby z automobilového průmyslu: 37,91 miliardy dolarů, což je nárůst oproti 24,13 miliardy dolarů ve druhém čtvrtletí roku 2021. Analytici podle společnosti Refinitiv v průměru očekávali 34,32 miliardy dolarů. Čistý zisk: 667 milionů dolarů oproti 561 milionům dolarů ve druhém čtvrtletí roku 2021.
Zdroj: Getty Images
Ford uvedl, že jeho upravený zisk před úroky a zdaněním, neboli upravený EBIT, vyskočil na 3,7 miliardy dolarů z 1,1 miliardy dolarů před rokem, protože jeho marže se zlepšila na 9,3 % z 3,9 % díky zlepšení dodavatelského řetězce a ziskovějšímu mixu prodávaných produktů. I přes tento nárůst však čistý zisk Fordu činil pouhých 667 milionů dolarů poté, co započítal pokles hodnoty svého podílu ve startupu Rivian Automotive, který se zabývá výrobou elektromobilů, o 2,4 miliardy dolarů.
Tržby Fordu v USA vzrostly ve druhém čtvrtletí o 1,8 % oproti předchozímu roku, k čemuž přispěl 8% meziroční nárůst prodeje SUV a crossoverů značky Ford. Navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci byla automobilka schopna vyrobit pro své americké prodejce více svých oblíbených modelů než před rokem. To byla dobrá zpráva pro ziskové marže společnosti, protože tyto dodatečné prodeje SUV do značné míry nahradily prodeje nyní již ukončených a méně ziskových modelů osobních automobilů značky Ford.
Společnost však uvedla, že inflace – konkrétně vyšší ceny klíčových komodit a dopravy – tyto zisky do určité míry kompenzovala.
Finanční ředitel John Lawler uvedl, že i přes nepříznivý vliv inflace Ford trvá na svém předchozím výhledu pro celý rok. Stále očekává, že upravený provozní zisk (EBIT) za celý rok dosáhne 11,5 až 12,5 miliardy USD, což by představovalo 15% až 25% nárůst oproti loňskému roku, přičemž upravený volný peněžní tok by se měl pohybovat mezi 5,5 a 6,5 miliardy USD.
Ford je uprostřed rozsáhlé restrukturalizace, kdy věnuje více prostředků elektromobilům a snižuje roční náklady na vývoj vozidel s vnitřním spalováním o 3 miliardy dolarů. Od příštího roku bude společnost vykazovat výsledky za tři obchodní jednotky: Ford Blue, představující její starší aktivity v oblasti spalovacích motorů, Ford Model e, její aktivity v oblasti elektromobilů, a Ford Pro, její aktivity v oblasti užitkových vozidel.
Zdroj: Shutterstock
Lawler zopakoval, že Ford plánuje do roku 2026 dosáhnout celkové upravené EBIT marže ve výši 10 % – a 8% EBIT marže z elektrických vozidel. Připustil však, že v současné době není „nákladově konkurenceschopný“ vůči konkurentům, což se společnost snaží změnit. Odmítl však komentovat zprávu deníku Wall Street Journal, že Ford plánuje v rámci svého restrukturalizačního plánu propustit tisíce zaměstnanců.
Ford uvedl, že jeho dodávky v Evropě vzrostly oproti předchozímu roku o 22 % na přibližně 222 000 vozů díky zlepšení dodavatelského řetězce a silné poptávce po užitkových vozech. Velkoobchodní dodávky Fordu v Číně však ve druhém čtvrtletí klesly o 24 % na přibližně 114 000 vozů kvůli prodlouženým vládou nařízeným odstávkám v okolí Šanghaje a v dalších částech východní Číny.
Ford minulý týden uvedl, že si zajistil 100 % dodávek baterií, které bude potřebovat k tomu, aby mohl do konce roku 2023 dodávat 600 000 elektromobilů ročně, a že je na dobré cestě vyrábět 2 miliony ročně do roku 2026.
Ford také zopakoval svůj předchozí výhled na celý rok a uvedl, že zvýší čtvrtletní dividendu na 15 centů na akcii, tedy na částku, kterou vyplácel před pandemií Covid-19.Akcie po zveřejnění zprávy vzrostly o více než 6 %.Zde jsou klíčová čísla:Upravený zisk na akcii: V druhém čtvrtletí roku 2021 se zvýšil z 12 centů na 68 centů. Analytici z Wall Street oslovení společností Refinitiv očekávali 45 centů.Tržby z automobilového průmyslu: 37,91 miliardy dolarů, což je nárůst oproti 24,13 miliardy dolarů ve druhém čtvrtletí roku 2021. Analytici podle společnosti Refinitiv v průměru očekávali 34,32 miliardy dolarů.Čistý zisk: 667 milionů dolarů oproti 561 milionům dolarů ve druhém čtvrtletí roku 2021.Zdroj: Getty ImagesFord uvedl, že jeho upravený zisk před úroky a zdaněním, neboli upravený EBIT, vyskočil na 3,7 miliardy dolarů z 1,1 miliardy dolarů před rokem, protože jeho marže se zlepšila na 9,3 % z 3,9 % díky zlepšení dodavatelského řetězce a ziskovějšímu mixu prodávaných produktů. I přes tento nárůst však čistý zisk Fordu činil pouhých 667 milionů dolarů poté, co započítal pokles hodnoty svého podílu ve startupu Rivian Automotive, který se zabývá výrobou elektromobilů, o 2,4 miliardy dolarů.Tržby Fordu v USA vzrostly ve druhém čtvrtletí o 1,8 % oproti předchozímu roku, k čemuž přispěl 8% meziroční nárůst prodeje SUV a crossoverů značky Ford. Navzdory přetrvávajícím problémům v dodavatelském řetězci byla automobilka schopna vyrobit pro své americké prodejce více svých oblíbených modelů než před rokem. To byla dobrá zpráva pro ziskové marže společnosti, protože tyto dodatečné prodeje SUV do značné míry nahradily prodeje nyní již ukončených a méně ziskových modelů osobních automobilů značky Ford.Chcete využít této příležitosti?Společnost však uvedla, že inflace – konkrétně vyšší ceny klíčových komodit a dopravy – tyto zisky do určité míry kompenzovala.Finanční ředitel John Lawler uvedl, že i přes nepříznivý vliv inflace Ford trvá na svém předchozím výhledu pro celý rok. Stále očekává, že upravený provozní zisk za celý rok dosáhne 11,5 až 12,5 miliardy USD, což by představovalo 15% až 25% nárůst oproti loňskému roku, přičemž upravený volný peněžní tok by se měl pohybovat mezi 5,5 a 6,5 miliardy USD.Ford je uprostřed rozsáhlé restrukturalizace, kdy věnuje více prostředků elektromobilům a snižuje roční náklady na vývoj vozidel s vnitřním spalováním o 3 miliardy dolarů. Od příštího roku bude společnost vykazovat výsledky za tři obchodní jednotky: Ford Blue, představující její starší aktivity v oblasti spalovacích motorů, Ford Model e, její aktivity v oblasti elektromobilů, a Ford Pro, její aktivity v oblasti užitkových vozidel.Zdroj: ShutterstockLawler zopakoval, že Ford plánuje do roku 2026 dosáhnout celkové upravené EBIT marže ve výši 10 % – a 8% EBIT marže z elektrických vozidel. Připustil však, že v současné době není „nákladově konkurenceschopný“ vůči konkurentům, což se společnost snaží změnit. Odmítl však komentovat zprávu deníku Wall Street Journal, že Ford plánuje v rámci svého restrukturalizačního plánu propustit tisíce zaměstnanců.Ford uvedl, že jeho dodávky v Evropě vzrostly oproti předchozímu roku o 22 % na přibližně 222 000 vozů díky zlepšení dodavatelského řetězce a silné poptávce po užitkových vozech. Velkoobchodní dodávky Fordu v Číně však ve druhém čtvrtletí klesly o 24 % na přibližně 114 000 vozů kvůli prodlouženým vládou nařízeným odstávkám v okolí Šanghaje a v dalších částech východní Číny.Ford minulý týden uvedl, že si zajistil 100 % dodávek baterií, které bude potřebovat k tomu, aby mohl do konce roku 2023 dodávat 600 000 elektromobilů ročně, a že je na dobré cestě vyrábět 2 miliony ročně do roku 2026.