„Výhled je velmi dobrý, máme velmi dobrý příjem objednávek v Asii,“ řekl Herbert Diess ve čtvrtek Annette Weisbachové z CNBC.
Omezení dodavatelského řetězce – včetně těch, která se týkají polovodičů – se v poslední době ukázala být pro výrobce automobilů velkou výzvou.
„Snažíme se udržet krátké dodací lhůty,“ řekl Diess, „ale v současné době máme dodací lhůtu zhruba rok, takže navyšujeme výrobu … do výroby nyní vstupuje pět montážních závodů.“

„V druhé polovině roku dojde k nárůstu výroby, abychom mohli skutečně zkrátit dodací lhůty našich elektromobilů,“ dodal. „V Evropě a také ve Spojených státech je vysoká poptávka.“
Diess poznamenal, že polovodiče stále představují úzké místo, ale uvedl, že se to pravděpodobně brzy změní. „Během příštích týdnů se dočkáme zmírnění,“ řekl.
VW tvrdí, že do roku 2030 chce, aby nejméně 70 % jeho evropských příjmů pocházelo z elektromobilů. V Číně a Severní Americe je jeho cílem alespoň 50 % příjmů z elektromobilů.
Začátkem letošního roku VW oznámil plány na obnovení ikonické značky Scout jako plně elektrického pick-upu a „robustního“ SUV, přičemž prototypy mají být odhaleny v roce 2023 a zahájení výroby je plánováno na rok 2026.
Společnost se rovněž soustředí na vývoj vozidel, jako je plně elektrický ID Buzz, který je inspirován mikrobusem T1 nebo „hippie“ dodávkou.

Zaměření koncernu VW na elektromobily je na hony vzdálené skandálu „dieselgate“, který jím otřásl v roce 2010.
Dnes se díky svým plánům na elektrifikaci dostává do přímé konkurence s dlouholetými výrobci automobilů, jako jsou GM a Ford, ale i s relativně novými společnostmi, jako je Tesla Elona Muska.
Diess se o vyhlídkách své společnosti, pokud jde o konkurenci Tesle, vyjadřuje optimisticky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	


























