Je nyní více než 80 % pod svým 52týdenním maximem, existuje pro akcie Snap (NYSE:SNAP) nějaká naděje?
Cena akcií této sociální mediální společnosti, která stojí za platformami jako Snapchat a Bitmoji, se letos propadla o 70 % na 14,11 USD. V září loňského roku se akcie SNAP obchodovaly na historickém maximu 83,34 USD za akcii. Strmý pád z výsluní je důsledkem toho, že investoři se vyplatili z vysoce růstových technologických akcií a přesunuli kapitál do cykličtějších akcií a blue-chipů.
Společnost Snap však v posledních měsících přispěla ke svému pádu i sama, a to kvůli velkým výpadkům v příjmech a zpomalujícímu se růstu reklamy na jejích platformách.
Zdroj: Shutterstock
Revize směrem dolů
Akcie společnosti SNAP se po většinu letošního roku držely nad vodou až do května, kdy vedení společnosti oznámilo, že po zbytek letošního roku očekává nižší tržby a zisk a omezí nábor zaměstnanců, což vedlo k jednodennímu poklesu ceny akcií o 40 %. Platforma sociálních médií Snapchat má v současné době 332 milionů aktivních uživatelů, a protože je její používání zdarma, společnost generuje příjmy zveřejňováním reklam ve své aplikaci a na webových stránkách. Zprávy o zpomalení příjmů z reklamy na platformě sociálních médií přiměly investory sáhnout po tlačítku „prodat“.
Kvůli poklesu reklamy společnost Snap vykázala výsledky za první čtvrtletí, které ve všech ohledech nesplnily cíle Wall Street. Společnost oznámila v prvním čtvrtletí ztrátu zisku na akcii (EPS) ve výši 2 centů oproti 1 centu na akcii, který očekávali analytici. Tržby dosáhly 1,06 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,07 miliardy dolarů. Společnost rovněž oznámila, že počet „globálních denních aktivních uživatelů“ dosáhl 332 milionů, což bylo jen o něco málo lepší než očekávaných 330 milionů. A „průměrný příjem na uživatele“ činil 3,20 USD oproti 3,25 USD, které očekávala The Street.
Zpomalující se reklama a klesající příjmy nejsou jedinými problémy, které Snap trápí. Společnost se také potýká se změnou politiky sledování reklamy společnosti Apple(NASDAQ:AAPL), která ztížila marketérům cílení reklamy na potenciální zákazníky. Vedení společnosti Snap označilo změnu politiky společnosti Apple v oblasti sledování reklamy za hlavní překážku pro společnost, která může přetrvávat ještě mnoho let. Snap není jedinou společností působící v oblasti sociálních médií, kterou změna mechanismů sledování reklamy společnosti Apple ovlivnila.
Zdroj: Pexels
Snap se také potýká s rostoucí konkurencí ze strany čínské aplikace pro sdílení videí TikTok. Snapchat, který slouží ke sdílení fotografií, videí a kreseb, označil TikTok za svého největšího konkurenta a hrozbu pro své podnikání. Zprávy o tom, že americká federální vláda ve Washingtonu zvažuje zákaz TikToku kvůli hrozbám pro národní bezpečnost, které tato čínská aplikace představuje, společnost Snap nepochybně vítá. Konkurence ze strany TikToku je však jen jednou z mnoha výzev, které americkou společnost provozující sociální média v současnosti trápí.
Není jasné, zda se Snap dokáže úspěšně vymanit z mnoha problémů, kterým v současnosti čelí. Ale i kdyby se společnosti podařilo přežít, bude pravděpodobně trvat roky, než se vynoří na druhé straně a než se její akcie vzpamatují z poklesu, který zažívají od loňského podzimu. Vzhledem k litanii problémů, s nimiž se Snap potýká, však neexistuje žádná záruka, že je všechny dokáže překonat. V následujících měsících by se situace mohla ještě zhoršit, zejména proto, že pokles trhu nadále tlačí na technologické cenné papíry. Z těchto důvodů by investoři měli raději neriskovat svůj kapitál v této společnosti působící v oblasti sociálních médií.
Akcie společnosti SNAP není vhodné kupovat.
Je nyní více než 80 % pod svým 52týdenním maximem, existuje pro akcie Snap nějaká naděje?Cena akcií této sociální mediální společnosti, která stojí za platformami jako Snapchat a Bitmoji, se letos propadla o 70 % na 14,11 USD. V září loňského roku se akcie SNAP obchodovaly na historickém maximu 83,34 USD za akcii. Strmý pád z výsluní je důsledkem toho, že investoři se vyplatili z vysoce růstových technologických akcií a přesunuli kapitál do cykličtějších akcií a blue-chipů.Společnost Snap však v posledních měsících přispěla ke svému pádu i sama, a to kvůli velkým výpadkům v příjmech a zpomalujícímu se růstu reklamy na jejích platformách.Zdroj: ShutterstockAkcie společnosti SNAP se po většinu letošního roku držely nad vodou až do května, kdy vedení společnosti oznámilo, že po zbytek letošního roku očekává nižší tržby a zisk a omezí nábor zaměstnanců, což vedlo k jednodennímu poklesu ceny akcií o 40 %. Platforma sociálních médií Snapchat má v současné době 332 milionů aktivních uživatelů, a protože je její používání zdarma, společnost generuje příjmy zveřejňováním reklam ve své aplikaci a na webových stránkách. Zprávy o zpomalení příjmů z reklamy na platformě sociálních médií přiměly investory sáhnout po tlačítku „prodat“.Kvůli poklesu reklamy společnost Snap vykázala výsledky za první čtvrtletí, které ve všech ohledech nesplnily cíle Wall Street. Společnost oznámila v prvním čtvrtletí ztrátu zisku na akcii ve výši 2 centů oproti 1 centu na akcii, který očekávali analytici. Tržby dosáhly 1,06 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,07 miliardy dolarů. Společnost rovněž oznámila, že počet „globálních denních aktivních uživatelů“ dosáhl 332 milionů, což bylo jen o něco málo lepší než očekávaných 330 milionů. A „průměrný příjem na uživatele“ činil 3,20 USD oproti 3,25 USD, které očekávala The Street.Chcete využít této příležitosti?Zpomalující se reklama a klesající příjmy nejsou jedinými problémy, které Snap trápí. Společnost se také potýká se změnou politiky sledování reklamy společnosti Apple , která ztížila marketérům cílení reklamy na potenciální zákazníky. Vedení společnosti Snap označilo změnu politiky společnosti Apple v oblasti sledování reklamy za hlavní překážku pro společnost, která může přetrvávat ještě mnoho let. Snap není jedinou společností působící v oblasti sociálních médií, kterou změna mechanismů sledování reklamy společnosti Apple ovlivnila.Zdroj: PexelsSnap se také potýká s rostoucí konkurencí ze strany čínské aplikace pro sdílení videí TikTok. Snapchat, který slouží ke sdílení fotografií, videí a kreseb, označil TikTok za svého největšího konkurenta a hrozbu pro své podnikání. Zprávy o tom, že americká federální vláda ve Washingtonu zvažuje zákaz TikToku kvůli hrozbám pro národní bezpečnost, které tato čínská aplikace představuje, společnost Snap nepochybně vítá. Konkurence ze strany TikToku je však jen jednou z mnoha výzev, které americkou společnost provozující sociální média v současnosti trápí.Není jasné, zda se Snap dokáže úspěšně vymanit z mnoha problémů, kterým v současnosti čelí. Ale i kdyby se společnosti podařilo přežít, bude pravděpodobně trvat roky, než se vynoří na druhé straně a než se její akcie vzpamatují z poklesu, který zažívají od loňského podzimu. Vzhledem k litanii problémů, s nimiž se Snap potýká, však neexistuje žádná záruka, že je všechny dokáže překonat. V následujících měsících by se situace mohla ještě zhoršit, zejména proto, že pokles trhu nadále tlačí na technologické cenné papíry. Z těchto důvodů by investoři měli raději neriskovat svůj kapitál v této společnosti působící v oblasti sociálních médií.Akcie společnosti SNAP není vhodné kupovat.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...