Jinými slovy, dostatečně se neodlišil od konkurence, jak to dělaly skutečně inovativní startupy.
To neznamená, že v oblasti startupů nedochází k inovacím, ale zprostředkování této myšlenky se stalo složitějším. V dnešním prostředí mohou dlouhodobě zavedené společnosti a startupy prokázat závazek k neustálým inovacím přijetím tří klíčových strategií. Pokud věnujete čas a energii rozumným inovacím, může to pomoci oddělit vaši společnost od konkurence, zvýšit angažovanost, přitáhnout pozornost v oboru a podpořit prodej.
- Udělejte z inovací rutinní proces

Prvním krokem k řízení inovací je pochopení, že inovace je dynamický proces. Udržet si relevanci v odvětví spočívá v tom, že si uvědomíte, jak vaše produkty mění odvětví, a znovu se přizpůsobíte. Přílišné zpohodlnění může být pro každou firmu rozsudkem smrti, zejména když se každý snaží narušit vaše odvětví.
Vytrvalé inovace usnadní vaší firmě udržet si konkurenceschopnost a otáčet se podle požadavků trhu. Vzpomeňte si na platformy, jako je Snapchat, kterému značnou část tržního podílu sebral Instagram.
Nejlepší způsob, jak zajistit, aby vaše firma neustále inovovala, je podporovat inovace na všech úrovních. To znamená vytvořit kulturu, v níž má každý člen týmu možnost vypracovávat návrhy, bez ohledu na to, jak jsou malé nebo velké. Tyto nápady mohou sahat od automatizace procesu obsluhy zákazníků až po vytvoření nového produktu. Klíčové je, aby členové týmu cítili, že jejich nápady jsou zvažovány.
Jednoduché zásady, jako je přidělení času na zkoumání a brainstorming, mohou mít velký význam. Přijetím takových opatření vytvoříte členům týmu prostor pro inovace a nalezení existujících problémů, propojení a zpomalení.
- Vytvořte různorodý tým

Různorodost může být jedním z významných hnacích motorů inovací, záleží na tom, jak ji využijete. Pokud jde o podnikání, rozmanitost je často spojována s věkem, pohlavím a rasou. Lze ji však rozšířit mnoha způsoby.
Vzpomeňte si na startup v oblasti sociálních médií. Takové startupy často upřednostňují, aby jejich uchazeči o zaměstnání měli zkušenosti v oboru sociálních médií. Stojí za to se zeptat, zda je to pro úspěch kandidáta na dané pozici skutečně nezbytné. Možná by kandidát s většími technickými znalostmi, který se zároveň chce učit o odvětví sociálních médií, mohl přinést nové nápady a v konečném důsledku lépe plnit své povinnosti.
Dalším snadným způsobem vytváření různorodých týmů, který je naštěstí stále populárnější, je nabídka možností profesního rozvoje. To samo o sobě sice není nic nového, ale vzdělávací platformy, jako jsou Udemy a Coursera, zaměstnavatelům poskytování takových příležitostí usnadňují. Umožnění profesního rozvoje členům týmu zvýší diverzitu týmu několika způsoby.
Softwarový inženýr a bývalý manažer inovací Ernö Péter v rozhovoru pro Sener řekl: „Diverzita činí tým efektivnějším a jakákoli interakce je nesmírně obohacující. Všichni se od sebe navzájem učíme a právě tento přístup nás může učinit lepšími. Totéž platí i v jádru společnosti Motor de Innovación. Tři lidé, kteří tvoří jádro, se liší profesními a životními zkušenostmi i generační úrovní, ale právě to je předností týmu, jehož velkým styčným bodem je vášeň pro inovace, inženýrství a technologie.“
Takovéto drobné změny mohou tým diverzifikovat a usnadnit zavádění inovací.
- Vytvořte tým, který se bude věnovat inovacím

Pokud jde o inovace, komunikace je rozhodující. K čemu je dobré, když členové týmu navrhují nápady bez pracovního postupu, který umožňuje jejich vyhodnocení? K vyřešení tohoto problému se mnoho organizací rozhoduje pro využití platforem pro sdílení nápadů a následně přenechává tento úkol produktovým nebo jiným manažerům.
Bohužel výsledek je obvykle stejný; nevyřízené nápady a nedostatek následných opatření.
Nejlepším řešením tohoto problému je vytvoření specializovaného inovačního týmu, který bude mít přehled o nápadech, bude komunikovat napříč odděleními a vyvíjet inovační programy. Tyto týmy mohou být složeny buď z členů jiných skupin, nebo výhradně z odborníků na danou problematiku. Existuje několik společností, které se výslovně zaměřují na pomoc podnikům při zavádění inovací.
Jednou z takových společností je L Marks, která vyvinula více než 70 inovačních programů v Japonsku, Izraeli, USA a Velké Británii.
Daniel Saunders, výkonný ředitel společnosti L Marks a zkušený poradce v oblasti aplikovaných inovací, prosazoval jedinečný přístup. Podle Saunderse musela společnost L Marks navrhnout zcela nový proces, aby se mohla zapojit do úrovně inovací, které svět startupů přináší do neustále se měnícího podnikatelského prostředí.
Inovační systém, který vyvinuli, je otevřený a slouží jako model pro školení jejich interních týmů. Pomáhá zaměstnancům přemýšlet tak, jako bychom byli startup. Při správné implementaci vznikají nové obchodní příležitosti zevnitř.
Ačkoli jsou inovace často spojovány se startupy a novými podniky, mohou z nich výrazně těžit i zavedené společnosti.
Ať už spolupracujete s profesionální inovační společností, nebo sami, kombinace externích poznatků a informací – a existence specializovaného inovačního týmu – může pro váš podnik udělat zázraky. Přesto nezapomeňte ocenit, co je třeba. Inovační tým funguje pouze tehdy, pokud spolupracuje zbytek vaší organizace, proto vzdejte slávu členům svého týmu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























