Má rozsáhlý příkop, který ostatní nemohou snadno kopírovat.
Booking Holdings Inc. (NASDAQ:BKNG) je pravděpodobně jediná webová stránka nebo aplikace, kterou používám k rezervaci hotelů. Jsem velmi častý obchodní cestující a častý cestovatel. Čas od času jsem se pokoušel rezervovat přímo na webových stránkách hotelu, abych ušetřil nějaký ten dolar, ale ztrácel jsem tím spoustu času, bylo to složitější a nakonec to nestálo za to.
Booking.com je největší online cestovní agentura zaměřená výhradně na hotely po celém světě. Má obrovský příkop, který ostatní nemohou snadno kopírovat.
Je to fantastický byznys, který funguje podle agenturního modelu. Je kapitálově nenáročný a škálovatelný.
Ocenění společnosti Booking je vysoké. V porovnání se svými kolegy v oboru OTA patří její ocenění k nejvyšším, a to i ve srovnání s nedávným přírůstkem Airbnb (ABNB). Vysoké ocenění by mohlo být opodstatněné, protože Booking.com těží z plodů svých síťových efektů v hotelovém průmyslu. Po dvou letech výluky chtějí lidé cestovat a poznávat svět. Vzhledem k vysoké inflaci je tato touha utlumena, takže bychom se mohli do společnosti Booking.com pustit poněkud předčasně, ale měla by být v hledáčku investorů.
Hotelový byznys a síťový efekt společnosti Booking.com
Konkurenční výhoda z rozsahu vyplývá ze dvou vzájemně souvisejících témat. Zaprvé z velikosti výhody společnosti ve srovnání s jejími konkurenty a zadruhé z typu výhody, která z komparativní výhody vyplývá.
Chcete využít této příležitosti?
Když uživatel jako já uvažuje o hotelu ve městě, je to komplexní rozhodnutí, které zahrnuje cenu, polohu, vybavení a snadnost rezervace. Hotelový průmysl je roztříštěný a zejména v Evropě, Asii, Latinské Americe, Africe a na Blízkém východě neexistují stejně velcí hráči, jaké často využívají moji přátelé z USA. V USA se soustřeďuje několik velkých hotelových řetězců.
Když letím do Chorvatska, Rakouska nebo jiné evropské či asijské země, je mou výchozí platformou Booking.com. Komplexnost produktu/služby na straně poptávky a požadavky na fixní náklady na straně nabídky jsou silnými příkopami.
Důkazy ukázaly, že více nabídek na webu s ubytovacími službami, jako je Booking.com, přitahuje více cestujících a zvyšuje míru obsazenosti. To dále posiluje síťové efekty na straně poptávky pro Booking.com.
Závěrem lze říci, že Booking.com těží ze své globální značky a silných síťových efektů na straně nabídky. Každá nová nabídka zvyšuje relativní atraktivitu podniku, což následně přitahuje více uživatelů (jako jsem já), takže úspěšné konkurenční útoky jsou nepravděpodobné.
Investiční rámec
Stejně jako v mém článku o společnosti Stanley Black & Decker (SWK) bych rád zhodnotil Booking.com na základě svého investičního rámce. Rozhodně se na tento článek podívejte; je to příležitost pro hluboce hodnotné kontrariánské investory.
Společnost Booking.com má fantastické výsledky v oblasti růstu a expanze na trhu. Je to globální značka a pro rezervace hotelů využívá především agenturní model. Je kapitálově nenáročná a využívá síťových efektů na straně nabídky.
Investujte do podniků, které působí v odvětvích, jež nejsou náchylná k rychlým změnám
Booking.com provozuje jednoduchý obchodní model. Spojuje uživatele s hotely. Složitost na straně poptávky zajišťuje příkop proti novým konkurentům v odvětví. Nový konkurent by musel působit globálně, protože cestující jen zřídkakdy kontrolují hotely ve svém městě. Chtějí cestovat jinam. Riziko místní konkurence, jako v případě společnosti Uber Technologies (UBER), je tedy nízké. Nový konkurent by musel shromáždit tisíce nabídek v globálním měřítku. Platforma společnosti Booking Holdings Inc. je jednoduchá a poskytuje všechny potřebné funkce, které uživatelé, jako jsem já, potřebují.
Služby společnosti Booking.com jsou pro cestující v rámci roztříštěného hotelového průmyslu nezbytné. Každý uživatel má jedinečnou poptávku po hotelu. Někteří chtějí skvělý výhled, jiní hotel s kuchyní a další mají omezený rozpočet. Platba prostřednictvím platformy Booking poskytuje bezpečnost pro uživatele a odpovědnost pro hotely.
Posledním narušením tohoto odvětví bylo Airbnb. Airbnb přidala do platformy zcela novou vrstvu nabídky – odvětví sdílení. Booking.com pomalu usnadňuje vstup soukromých nabídek na platformu. Kromě toho je toto odvětví jednoduché a rychle se nemění.
Nákup společností v tísni v odvětvích v tísni
Přestože společnost Booking.com zažila na začátku pandemie několik těžkých čtvrtletí, její provozně-kapitálový model jí umožnil bravurně projít tímto obdobím.
Ve srovnání například se společností Stanley Black and Decker se nenachází v tísni. Přesto jde o náročné prostředí kvůli vyšším cenám energií, inflaci a zaměření spotřebitelů na nezbytné věci namísto luxusního cestování.
Cestovní ruch má nejasné vyhlídky kvůli rostoucím cenám energií a inflaci jako takové.
Kupujte podniky, které mají trvalou konkurenční výhodu nebo příkop
Tomuto tématu jsme se věnovali na začátku tohoto článku. Společnost Booking Holdings Inc. má široký a silný příkop díky síťovým efektům na straně nabídky a složitosti poptávky na straně poptávky.
Kupujte podniky se slevou oproti jejich vnitřní hodnotě
Tento bod je ošemetný, protože společnost Booking Holdings Inc. se neobchoduje za nízké ocenění. Trh ví, že jde o fantastický podnik, který si udržuje vysoké ocenění.
Má rozsáhlý příkop, který ostatní nemohou snadno kopírovat.Booking Holdings Inc. je pravděpodobně jediná webová stránka nebo aplikace, kterou používám k rezervaci hotelů. Jsem velmi častý obchodní cestující a častý cestovatel. Čas od času jsem se pokoušel rezervovat přímo na webových stránkách hotelu, abych ušetřil nějaký ten dolar, ale ztrácel jsem tím spoustu času, bylo to složitější a nakonec to nestálo za to.Booking.com je největší online cestovní agentura zaměřená výhradně na hotely po celém světě. Má obrovský příkop, který ostatní nemohou snadno kopírovat.Je to fantastický byznys, který funguje podle agenturního modelu. Je kapitálově nenáročný a škálovatelný.Ocenění společnosti Booking je vysoké. V porovnání se svými kolegy v oboru OTA patří její ocenění k nejvyšším, a to i ve srovnání s nedávným přírůstkem Airbnb . Vysoké ocenění by mohlo být opodstatněné, protože Booking.com těží z plodů svých síťových efektů v hotelovém průmyslu. Po dvou letech výluky chtějí lidé cestovat a poznávat svět. Vzhledem k vysoké inflaci je tato touha utlumena, takže bychom se mohli do společnosti Booking.com pustit poněkud předčasně, ale měla by být v hledáčku investorů.Konkurenční výhoda z rozsahu vyplývá ze dvou vzájemně souvisejících témat. Zaprvé z velikosti výhody společnosti ve srovnání s jejími konkurenty a zadruhé z typu výhody, která z komparativní výhody vyplývá.Chcete využít této příležitosti?Když uživatel jako já uvažuje o hotelu ve městě, je to komplexní rozhodnutí, které zahrnuje cenu, polohu, vybavení a snadnost rezervace. Hotelový průmysl je roztříštěný a zejména v Evropě, Asii, Latinské Americe, Africe a na Blízkém východě neexistují stejně velcí hráči, jaké často využívají moji přátelé z USA. V USA se soustřeďuje několik velkých hotelových řetězců.Když letím do Chorvatska, Rakouska nebo jiné evropské či asijské země, je mou výchozí platformou Booking.com. Komplexnost produktu/služby na straně poptávky a požadavky na fixní náklady na straně nabídky jsou silnými příkopami.Důkazy ukázaly, že více nabídek na webu s ubytovacími službami, jako je Booking.com, přitahuje více cestujících a zvyšuje míru obsazenosti. To dále posiluje síťové efekty na straně poptávky pro Booking.com.Závěrem lze říci, že Booking.com těží ze své globální značky a silných síťových efektů na straně nabídky. Každá nová nabídka zvyšuje relativní atraktivitu podniku, což následně přitahuje více uživatelů , takže úspěšné konkurenční útoky jsou nepravděpodobné.Stejně jako v mém článku o společnosti Stanley Black & Decker bych rád zhodnotil Booking.com na základě svého investičního rámce. Rozhodně se na tento článek podívejte; je to příležitost pro hluboce hodnotné kontrariánské investory.Společnost Booking.com má fantastické výsledky v oblasti růstu a expanze na trhu. Je to globální značka a pro rezervace hotelů využívá především agenturní model. Je kapitálově nenáročná a využívá síťových efektů na straně nabídky.Booking.com provozuje jednoduchý obchodní model. Spojuje uživatele s hotely. Složitost na straně poptávky zajišťuje příkop proti novým konkurentům v odvětví. Nový konkurent by musel působit globálně, protože cestující jen zřídkakdy kontrolují hotely ve svém městě. Chtějí cestovat jinam. Riziko místní konkurence, jako v případě společnosti Uber Technologies , je tedy nízké. Nový konkurent by musel shromáždit tisíce nabídek v globálním měřítku. Platforma společnosti Booking Holdings Inc. je jednoduchá a poskytuje všechny potřebné funkce, které uživatelé, jako jsem já, potřebují.Služby společnosti Booking.com jsou pro cestující v rámci roztříštěného hotelového průmyslu nezbytné. Každý uživatel má jedinečnou poptávku po hotelu. Někteří chtějí skvělý výhled, jiní hotel s kuchyní a další mají omezený rozpočet. Platba prostřednictvím platformy Booking poskytuje bezpečnost pro uživatele a odpovědnost pro hotely.Posledním narušením tohoto odvětví bylo Airbnb. Airbnb přidala do platformy zcela novou vrstvu nabídky – odvětví sdílení. Booking.com pomalu usnadňuje vstup soukromých nabídek na platformu. Kromě toho je toto odvětví jednoduché a rychle se nemění.Nákup společností v tísni v odvětvích v tísniPřestože společnost Booking.com zažila na začátku pandemie několik těžkých čtvrtletí, její provozně-kapitálový model jí umožnil bravurně projít tímto obdobím.Ve srovnání například se společností Stanley Black and Decker se nenachází v tísni. Přesto jde o náročné prostředí kvůli vyšším cenám energií, inflaci a zaměření spotřebitelů na nezbytné věci namísto luxusního cestování.Cestovní ruch má nejasné vyhlídky kvůli rostoucím cenám energií a inflaci jako takové.Kupujte podniky, které mají trvalou konkurenční výhodu nebo příkopTomuto tématu jsme se věnovali na začátku tohoto článku. Společnost Booking Holdings Inc. má široký a silný příkop díky síťovým efektům na straně nabídky a složitosti poptávky na straně poptávky.Kupujte podniky se slevou oproti jejich vnitřní hodnotěTento bod je ošemetný, protože společnost Booking Holdings Inc. se neobchoduje za nízké ocenění. Trh ví, že jde o fantastický podnik, který si udržuje vysoké ocenění.