Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    BETA 4 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    NAVN 30 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak se z influencerů Instagramu stávají podnikatelé a co se děje dál

Více než deset let poté, co se prosadila na Instagramu, je řada vlasové kosmetiky Amber Fillerup Clarkové na vrcholu prodejních žebříčků v síti Sephora.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
12 srpna, 2022
5 min. čtení
iphone, ios, home screen, close up, pixels, retina, smartphone, icon, instagram

Zdroj: Unsplash

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

A stejně jako mnoho influencerů první vlny, kteří se stali majiteli firem, i Clarková znovu investuje do ekonomiky tvůrců.

V době, kdy Amber Fillerup Clarková v roce 2017 získala významný profil v časopise The Atlantic, měla tato blogerka a instagramerka za sebou již sedm let na vrcholu své kariéry. Clarková spustila svůj blog – který byl mezitím přejmenován, ale v té době se jmenoval Barefoot Blonde – v roce 2010 a rychle se vyšvihla na vrchol ekosystému blogerek pro maminky.

Dnes, o více než deset let později, Clarková získala 1,3 milionu sledujících na Instagramu, dohlíží na téměř tucet zaměstnanců na plný úvazek a kosmetická značka Dae Hair, kterou uvedla na trh v roce 2020, je nejprodávanější řadou péče o čisté vlasy v síti Sephora.

Ale zatímco Clarková a celá generace influencerů první vlny Instagramu vyvíjela své podnikání od tvůrců image k budovatelům značky, prostředí sociálních médií se také stále měnilo – a v těchto dnech cítí tlak na změnu.

„Vlastně je to teď změna a většinu času trávím na TikToku,“ říká Clarková. „Všichni se prostě od Instagramu odklánějí – mám pocit, že pokud vážně nezmění své algoritmy zpátky na původní, Instagram se stane zastaralým, podobně jako Facebook.“

Instagram 3D icon concept.
Zdroj: Unsplash

Ne že by Clarková na sociálních sítích už nebyla závislá na příjmech. V roce 2016 svou lásku ke kadeřnictví přetavila ve vytvoření společnosti na prodlužování vlasů BFB Hair a Dae Hair se od svého debutu před dvěma lety těší velké popularitě. Některé z nejžádanějších produktů z řady 14-SKU – jako například veganský rozčesávač a šampony a kondicionéry velikosti jumbo – se od svého příchodu na pulty obchodů opakovaně vyprodaly.

Advertisement

„Většinu času věnuji svému podnikání, ne sociálním médiím,“ říká Clarková. „Čas, který trávím na sociálních sítích, není nutně určen k vydělávání peněz. Je to tak důležité pro povědomí o značce a interakci s komunitou, kterou jsem budovala v posledních deseti letech.“

Chcete využít této příležitosti?

V době zrodu Instagramu, který byl spuštěn v roce 2010, mohl jen málokdo předvídat budoucí dopad platformy na tehdy začínající ekonomiku tvůrců, která od té doby vzrostla na odhadovanou hodnotu 104 miliard dolarů v roce 2022. Bez tlaku smluv se značkami nebo monetizace mohli první uživatelé zveřejňovat příspěvky otevřeně – a Clarková přičítá velkou část svého úspěchu důslednému zveřejňování autentického obsahu o svých vášních a zájmech.

„Myslím, že to vycházelo z velmi autentického místa,“ říká. „Tohle jsou opravdu moje skutečné záliby a já se o ně s vámi dělím. Myslím, že když někdo skutečně sdílí to, co ho baví, a vy jeho vášeň skutečně cítíte, je to nakažlivé. Mám pocit, že jsem vždycky dělala to, co mě bavilo.“

V dnešní době se zcela nová generace tvůrců (termín influenceři pomalu vychází z módy) pouští do své kariéry s plným vědomím jejího lukrativního potenciálu. Od roku 2019 průzkumy ukazují, že „youtuber“ je mezi většinou dětí a dospívajících nejoblíbenější kariérou – a vzhledem k tlaku na hromadění sledujících a získávání sponzorů s obsahem „bezpečným pro značku“ se na mnoho let staly filtrované a upravené osobnosti výchozími sociálními médii. Dokud se neobjevil TikTok.

Instagram : @kpbiglife
Zdroj: Unspalsh

Krátkoformátová videa nasazená prostřednictvím algoritmu TikToku, který upřednostňuje obsah před tvůrci, nastartovala novou, autentičtější éru v ekonomice influencerů. Nižší vstupní bariéra také znamená, že se do hry zapojilo více lidí – a metriky angažovanosti založené na datech ukazují, že publikum a spotřebitelé dávají přednost skutečnému a drsnému obsahu před předstíraným a nedotaženým.

„V současné době je [na sociálních sítích] tolik lidí, že je to tak nasycené,“ říká Clarková. Ale obsah také přináší divákům sledovanost – a inzerenti, včetně Clarkových společností, se hrnou na nové platformy, aby hledali nové talenty.

„Nemusíte být tak velcí, abyste vydělali peníze,“ říká. „Nyní je mnohem snazší dostat za to zaplaceno.“

A jak první vlna OG influencerů přechází na podnikání a stává se majiteli firem, obrací se a investuje marketingové dolary do nové generace tvůrců obsahu na sociálních sítích – protože na vlastní kůži ví, jak autentická angažovanost může změnit spotřebitele.

„V Dae investujeme do mnoha mikroinfluencerů a UGC obsahu, který pochází od lidí, kteří nemusí mít velké sledovanosti. Jejich úhel pohledu se nám prostě moc líbí,“ říká Clark. „Líbí se mi ten vývoj sociálních médií – jak jsou nyní uvolněná a jak nic není zakázáno. Myslím, že značky jsou nyní tak kreativní. Své zákazníky mají na dosah ruky, což vytváří tolik možností. Určitě je to větší zábava.“

A stejně jako mnoho influencerů první vlny, kteří se stali majiteli firem, i Clarková znovu investuje do ekonomiky tvůrců.V době, kdy Amber Fillerup Clarková v roce 2017 získala významný profil v časopise The Atlantic, měla tato blogerka a instagramerka za sebou již sedm let na vrcholu své kariéry. Clarková spustila svůj blog – který byl mezitím přejmenován, ale v té době se jmenoval Barefoot Blonde – v roce 2010 a rychle se vyšvihla na vrchol ekosystému blogerek pro maminky.Dnes, o více než deset let později, Clarková získala 1,3 milionu sledujících na Instagramu, dohlíží na téměř tucet zaměstnanců na plný úvazek a kosmetická značka Dae Hair, kterou uvedla na trh v roce 2020, je nejprodávanější řadou péče o čisté vlasy v síti Sephora.Ale zatímco Clarková a celá generace influencerů první vlny Instagramu vyvíjela své podnikání od tvůrců image k budovatelům značky, prostředí sociálních médií se také stále měnilo – a v těchto dnech cítí tlak na změnu.„Vlastně je to teď změna a většinu času trávím na TikToku,“ říká Clarková. „Všichni se prostě od Instagramu odklánějí – mám pocit, že pokud vážně nezmění své algoritmy zpátky na původní, Instagram se stane zastaralým, podobně jako Facebook.“Zdroj: UnsplashNe že by Clarková na sociálních sítích už nebyla závislá na příjmech. V roce 2016 svou lásku ke kadeřnictví přetavila ve vytvoření společnosti na prodlužování vlasů BFB Hair a Dae Hair se od svého debutu před dvěma lety těší velké popularitě. Některé z nejžádanějších produktů z řady 14-SKU – jako například veganský rozčesávač a šampony a kondicionéry velikosti jumbo – se od svého příchodu na pulty obchodů opakovaně vyprodaly.„Většinu času věnuji svému podnikání, ne sociálním médiím,“ říká Clarková. „Čas, který trávím na sociálních sítích, není nutně určen k vydělávání peněz. Je to tak důležité pro povědomí o značce a interakci s komunitou, kterou jsem budovala v posledních deseti letech.“Chcete využít této příležitosti?V době zrodu Instagramu, který byl spuštěn v roce 2010, mohl jen málokdo předvídat budoucí dopad platformy na tehdy začínající ekonomiku tvůrců, která od té doby vzrostla na odhadovanou hodnotu 104 miliard dolarů v roce 2022. Bez tlaku smluv se značkami nebo monetizace mohli první uživatelé zveřejňovat příspěvky otevřeně – a Clarková přičítá velkou část svého úspěchu důslednému zveřejňování autentického obsahu o svých vášních a zájmech.„Myslím, že to vycházelo z velmi autentického místa,“ říká. „Tohle jsou opravdu moje skutečné záliby a já se o ně s vámi dělím. Myslím, že když někdo skutečně sdílí to, co ho baví, a vy jeho vášeň skutečně cítíte, je to nakažlivé. Mám pocit, že jsem vždycky dělala to, co mě bavilo.“V dnešní době se zcela nová generace tvůrců pouští do své kariéry s plným vědomím jejího lukrativního potenciálu. Od roku 2019 průzkumy ukazují, že „youtuber“ je mezi většinou dětí a dospívajících nejoblíbenější kariérou – a vzhledem k tlaku na hromadění sledujících a získávání sponzorů s obsahem „bezpečným pro značku“ se na mnoho let staly filtrované a upravené osobnosti výchozími sociálními médii. Dokud se neobjevil TikTok.Zdroj: UnspalshKrátkoformátová videa nasazená prostřednictvím algoritmu TikToku, který upřednostňuje obsah před tvůrci, nastartovala novou, autentičtější éru v ekonomice influencerů. Nižší vstupní bariéra také znamená, že se do hry zapojilo více lidí – a metriky angažovanosti založené na datech ukazují, že publikum a spotřebitelé dávají přednost skutečnému a drsnému obsahu před předstíraným a nedotaženým.„V současné době je [na sociálních sítích] tolik lidí, že je to tak nasycené,“ říká Clarková. Ale obsah také přináší divákům sledovanost – a inzerenti, včetně Clarkových společností, se hrnou na nové platformy, aby hledali nové talenty.„Nemusíte být tak velcí, abyste vydělali peníze,“ říká. „Nyní je mnohem snazší dostat za to zaplaceno.“A jak první vlna OG influencerů přechází na podnikání a stává se majiteli firem, obrací se a investuje marketingové dolary do nové generace tvůrců obsahu na sociálních sítích – protože na vlastní kůži ví, jak autentická angažovanost může změnit spotřebitele.„V Dae investujeme do mnoha mikroinfluencerů a UGC obsahu, který pochází od lidí, kteří nemusí mít velké sledovanosti. Jejich úhel pohledu se nám prostě moc líbí,“ říká Clark. „Líbí se mi ten vývoj sociálních médií – jak jsou nyní uvolněná a jak nic není zakázáno. Myslím, že značky jsou nyní tak kreativní. Své zákazníky mají na dosah ruky, což vytváří tolik možností. Určitě je to větší zábava.“
Tagy: businessinstagram

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Blíží se nová éra sociálních médií. A zatím je to dost chaotické
      2. Akcie, které Goldman Sachs doporučuje investorům pro měsíc srpen
      3. Estee Lauder se nadechuje k růstu, Goldman Sachs vidí zlom v jejím oživení
      4. YouTube zaplatí 24,5 milionů USD za urovnání sporu s Trumpem
      5. 8. září — Jak se psal příběh legendárního úspěchu Elona Muska
      6. Spory mezi platformou YouTube TV a Foxem mohou vést až k výpadku kanálů
      7. Miliardářka Taylor Swift vrací hudební průmysl do kinosálů
      8. YouTube zavádí ověřování věku diváků pomocí umělé inteligence
      9. 11. října — Na scéně se objevuje populární aplikace Instagram
      Advertisement

      Breaking.

      15:10

      Regulátor zkoumá rizika monopolu v miliardové fúzi obrázkových gigantů

      15:06

      Kimberly-Clark čelí poklesu, Kenvue zvyšuje napětí na trhu

      15:01

      Helvetia a Baloise: Nový gigant mění švýcarský pojišťovací trh

      14:57

      Loews překonává očekávání: Pojišťovací divize táhne zisky vzhůru

      14:54

      Stardust Power zajistí dlouhodobé dodávky lithia z Utahu

      14:50

      Beyond Meat zápasí s nejistotou, odkládá výsledky o týden

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025

      Streamovací platforma Roku se po zveřejnění výsledků za třetí čtvrtletí ocitla opět ve středu pozornosti investorů.

      Zdroj: Getty Images

      Boston Scientific jako silná alternativa pro investory mimo sektor AI

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA označuje akcie s největším růstovým potenciálem před výsledky

      3 listopadu, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Společnosti s pozitivní dynamikou před vyhlášením výsledků

      3 listopadu, 2025

      Co přesně znamená dohoda mezi PayPalem a OpenAI pro akcionáře?

      2 listopadu, 2025

      IPO Radar.

      BETA Technologies, Inc.

      Datum IPO: 4 listopadu, 2025
      Potenciální ocenění: 7,2 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Inflace v eurozóně se blíží cíli, ECB drží úrokové sazby beze změny

      2 listopadu, 2025

      Exxon a Chevron překonaly očekávání, i když jejich zisky klesají

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá, technologický sektor utrpěl velký propad kvůli Metě a Microsoftu

      30 října, 2025

      Vládní program podle odborníků slibuje víc, než si Česko může dovolit

      1 listopadu, 2025

      S&P 500 klesá v důsledku propadu velkých technologických společností

      30 října, 2025

      Zlato klesá po ochlazení očekávání snížení sazeb, říjen však končí růstem

      2 listopadu, 2025

      Piper Sandler doporučuje po silných výsledcích kupovat akcie Roku

      3 listopadu, 2025

      S&P 500 uzavřel výše, Amazon posílil díky výsledkům za 3. čtvrtletí

      31 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Citi vidí další růst pro těžaře Gold Fields díky rekordně drahému zlatu

      29 října, 2025

      Společnost Gold Fields patří mezi nejvýznamnější těžaře zlata na světě a v letošním roce se ocitla v centru pozornosti investorů.

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      • Pomoc investorům
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.