Finanční propagace musí vysvětlovat problémy nedostupného dluhu a zmeškání splátek, i když samotný produkt není regulován.
Úřad Financial Conduct Authority
Uvedl, že příspěvky musí být jasné a férové a musí obsahovat výrazná varování před riziky.
„Vzhledem k tomu, že čelíme krizi životních nákladů, musí spotřebitelé činit obtížná rozhodnutí ohledně svých financí a způsobu placení za zboží a služby,“ uvedl Sheldon Mills, výkonný ředitel FCA.
„Firmy musí zajistit, aby spotřebitelé, zejména ti, kteří se nacházejí ve zranitelné situaci, měli k dispozici správné informace ve správný čas, aby mohli činit účinná, včasná a řádně informovaná rozhodnutí.“
Vzestup zásady kup teď, zaplať později
V posledních letech se nákup nyní, platba později stal pro britské zákazníky běžným způsobem platby a úvěru.
Umožňuje lidem platit za nákupy na splátky v krátkodobém splátkovém kalendáři s pevnou splátkou a bez úroků.
Ve Spojeném království ji využívá přibližně 17 milionů lidí, z toho 30 % lidí ve věku kolem 20 let. Ačkoli je tato služba oblíbená, vyvolává obavy ohledně výše a viditelnosti dluhů – zejména v době, kdy jsou rozpočty omezovány rostoucími životními náklady.
Firmy Buy now, pay later jsou pod tlakem kontrolních orgánů kvůli smluvním podmínkám, ale tyto služby zatím nejsou regulovány.
V červnu vláda představila plány na změnu této situace, včetně požadavku, aby poskytovatelé byli schváleni FCA.
Návrhy zahrnovaly také pokyny týkající se reklamy a kontroly, zda si zákazníci mohou dovolit platit.
Ještě předtím, než se tyto plány stanou zákonem, však již existují pravidla, která znamenají, že neautorizované firmy se mohou dopustit trestného činu, pokud si nenechají schválit finanční propagaci od firmy s oprávněním FCA. Mezi takové propagační akce patří plakáty ve výlohách obchodů, placené reklamy na Googlu a příspěvky influencerů na sociálních sítích
Charitativní organizace zabývající se dluhy však tvrdí, že samotná regulace musí být jasnější a důslednější.
„Směsice pravidel a ochranných opatření v závislosti na tom, kterého poskytovatele využíváte, je špatnou náhradou za jasnou a konzistentní regulaci,“ řekl Matthew Upton, ředitel pro politiku organizace Citizens Advice.
„Ministerstvo financí prohlásilo, že bude regulovat, ale každý den, který uplyne bez opatření, nechává spotřebitele bez ochrany a bez znalosti důsledků této nové formy úvěru.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























