Letecké společnosti dohánějí náskok a lákají cestující na luxusní lety
Dubajská letecká společnost Emirates v srpnu oznámila investici ve výši více než 2 miliard dolarů do zlepšení zážitků zákazníků během letu, včetně modernizace interiéru kabiny a nového menu - s neomezeným množstvím kaviáru.
Největší světový dopravce na dlouhých tratích vybaví více než 120 letadel novými interiéry a také nabídne menu s novými veganskými variantami a občerstvením pro kina, jako je popcorn, uvedla společnost Emirates ve svém prohlášení.
Mezi další nové výhody pro cestující první třídy patří neomezené porce perského kaviáru v kombinaci s ročníkovým šampaňským Dom Perignon.
Tyto investice přicházejí právě v době, kdy společnost Emirates vykázala za rok končící 31. března ztrátu 1,1 miliardy dolarů.
„Zatímco ostatní reagují na tlaky v odvětví snižováním nákladů, Emirates jde proti proudu a investuje, aby našim zákazníkům poskytovala stále lepší zážitky,“ uvedl prezident letecké společnosti Emirates Tim Clark.
Zdroj: Getty Images
Co dělají ostatní letecké společnosti Emirates není jedinou leteckou společností, která se snaží využít „odvetného cestování“ – myšlenky, že lidé si vynahrazují čas „ztracený“ během pandemie, aby mohli znovu cestovat.
Začátkem tohoto roku uvedla společnost Finnair na trh novou řadu prémiových ekonomických kabin se sedadly, která poskytují přibližně o 50 % více prostoru než sedadla v ekonomické třídě.
Podobně společnost Air France v květnu oznámila nová business sedadla pro dálkové lety, doplněná posuvnými přepážkami pro cestující, kteří chtějí mít svůj vlastní soukromý prostor.
Společnost Emirates sdělila televizi CNBC, že zaznamenala „velký zájem“ o tato luxusní vylepšení, ačkoli prý ještě nemá k dispozici úplná čísla.
Stačí to? Modernizace přicházejí v návaznosti na zprávu z odvětví, která předpovídá, že výdaje na služební cesty se vrátí na úroveň před pandemií v roce 2026, a nikoli v roce 2024, jak se dříve předpokládalo.
Ačkoli výdaje obchodních cestujících rostou, výroční zpráva Globální asociace pro obchodní cestování (GBTA) uvádí, že údaj za rok 2021 je stále méně než polovina z více než 1,4 bilionu dolarů, které byly v roce 2019 vygenerovány v rámci obchodních cest.
Jedna z analytických společností zabývajících se cestovním ruchem však zaznamenala posun poptávky směrem k prémiovým místům.
Zdroj: Getty Images
„Během pandemie jsme viděli, že se počty lidí cestujících letecky zhroutily. Podíl cestujících, kteří letěli v prémiových kabinách, se však výrazně zvýšil,“ uvedl Olivier Ponti ze společnosti ForwardKeys v e-mailu pro CNBC.
Ponti uvedl, že před pandemií byl poměr mezi prémiovými a ekonomickými sedadly 13:87, zatímco v roce 2022 to bylo 17:83.
„Ačkoli neexistuje žádná záruka, že posun směrem k prémiovým sedadlům bude zachován i při oživení letecké dopravy, lze pochopit, proč chtějí letecké společnosti investovat do udržení prémiových cestujících, kteří v letošním roce obvykle utratili za sedadlo o 575 % více než ti, kteří letěli ekonomickou třídou.“
Jiní jsou však skeptičtí.
Edward Russell, redaktor zpravodajského webu Skift, který se zabývá cestovním ruchem, řekl CNBC, že není jasné, jak velký vliv budou mít „malé“ produktové změny na prodeje.
Zdroj: Getty Images
„Většina cestujících buď létá s leteckou společností nebo aliancí, které jsou věrní, nebo volí nejlevnější tarif. Je to jen malá část cestujících, kteří si skutečně rezervují let na základě přidání posuvných dveří nebo neomezeného množství kaviáru.“
Emirates je letecká společnost Spojených arabských emirátů, vlastněná emirátem Dubaj založená v roce 1985. Jejím domovským letištěm je mezinárodní letiště v Dubaji, v roce 2016 to byla největší letecká společnost podle počtu přepravených pasažérů.
Největší světový dopravce na dlouhých tratích vybaví více než 120 letadel novými interiéry a také nabídne menu s novými veganskými variantami a občerstvením pro kina, jako je popcorn, uvedla společnost Emirates ve svém prohlášení.Mezi další nové výhody pro cestující první třídy patří neomezené porce perského kaviáru v kombinaci s ročníkovým šampaňským Dom Perignon.Tyto investice přicházejí právě v době, kdy společnost Emirates vykázala za rok končící 31. března ztrátu 1,1 miliardy dolarů.„Zatímco ostatní reagují na tlaky v odvětví snižováním nákladů, Emirates jde proti proudu a investuje, aby našim zákazníkům poskytovala stále lepší zážitky,“ uvedl prezident letecké společnosti Emirates Tim Clark.Zdroj: Getty ImagesCo dělají ostatní letecké společnostiEmirates není jedinou leteckou společností, která se snaží využít „odvetného cestování“ – myšlenky, že lidé si vynahrazují čas „ztracený“ během pandemie, aby mohli znovu cestovat.Začátkem tohoto roku uvedla společnost Finnair na trh novou řadu prémiových ekonomických kabin se sedadly, která poskytují přibližně o 50 % více prostoru než sedadla v ekonomické třídě.Chcete využít této příležitosti?Podobně společnost Air France v květnu oznámila nová business sedadla pro dálkové lety, doplněná posuvnými přepážkami pro cestující, kteří chtějí mít svůj vlastní soukromý prostor.Společnost Emirates sdělila televizi CNBC, že zaznamenala „velký zájem“ o tato luxusní vylepšení, ačkoli prý ještě nemá k dispozici úplná čísla.Stačí to?Modernizace přicházejí v návaznosti na zprávu z odvětví, která předpovídá, že výdaje na služební cesty se vrátí na úroveň před pandemií v roce 2026, a nikoli v roce 2024, jak se dříve předpokládalo.Ačkoli výdaje obchodních cestujících rostou, výroční zpráva Globální asociace pro obchodní cestování uvádí, že údaj za rok 2021 je stále méně než polovina z více než 1,4 bilionu dolarů, které byly v roce 2019 vygenerovány v rámci obchodních cest.Jedna z analytických společností zabývajících se cestovním ruchem však zaznamenala posun poptávky směrem k prémiovým místům.Zdroj: Getty Images„Během pandemie jsme viděli, že se počty lidí cestujících letecky zhroutily. Podíl cestujících, kteří letěli v prémiových kabinách, se však výrazně zvýšil,“ uvedl Olivier Ponti ze společnosti ForwardKeys v e-mailu pro CNBC.Ponti uvedl, že před pandemií byl poměr mezi prémiovými a ekonomickými sedadly 13:87, zatímco v roce 2022 to bylo 17:83.„Ačkoli neexistuje žádná záruka, že posun směrem k prémiovým sedadlům bude zachován i při oživení letecké dopravy, lze pochopit, proč chtějí letecké společnosti investovat do udržení prémiových cestujících, kteří v letošním roce obvykle utratili za sedadlo o 575 % více než ti, kteří letěli ekonomickou třídou.“Jiní jsou však skeptičtí.Edward Russell, redaktor zpravodajského webu Skift, který se zabývá cestovním ruchem, řekl CNBC, že není jasné, jak velký vliv budou mít „malé“ produktové změny na prodeje.Zdroj: Getty Images„Většina cestujících buď létá s leteckou společností nebo aliancí, které jsou věrní, nebo volí nejlevnější tarif. Je to jen malá část cestujících, kteří si skutečně rezervují let na základě přidání posuvných dveří nebo neomezeného množství kaviáru.“Emirates je letecká společnost Spojených arabských emirátů, vlastněná emirátem Dubaj založená v roce 1985. Jejím domovským letištěm je mezinárodní letiště v Dubaji, v roce 2016 to byla největší letecká společnost podle počtu přepravených pasažérů.